بسته موفقیت

هوش مصنوعی آینده را تسخیر می‌کند؟

آینده جهان تسخیر شده یکی از موضوعاتی است که همواره ذهن دانشمندان را درگیر می‌کند، دنیایی مملو از ربات و ماشین که کنترل زندگی انسان را بر عهده دارند به واقع باید چنین دنیایی را ترسناک دانست؟ ظهور وسایل نقلیه خودران که بشر را از رانندگی بی‌نیاز کرده ، چت‌بات‌هایی مانند روبیکا که به عنوان دوست مجازی در کنار افراد قرار می‌گیرند و با آنها همدلی می‌کنند و یا ماشین‌های هوشمندی که آهنگ می‌سازند، داستان می‌نویسند و یا تصویر و فیلم‌ها را به نحوی کپی‌برداری می‌کنند که تشخیص آنها با واقعیت بسیار دشوار است، همگی شواهد تقویت‌کننده‌ای برای این ترس بشر است. طبق گفته ایلان ماسک، یکی از بزرگان و سرمایه‌گذاران این عرصه، سبقت گرفتن هوش مصنوعی از بشریت در طی پنج سال آینده چندان دور از انتظار نیست.با این حال نمی‌توان با قطعیت درباره خوب یا بد بودن هوش مصنوعی مانند سایر فناوری‌های دیگر، اظهارنظر کرد. بدون شک هوش مصنوعی فناوری قدرتمندی است و توانسته بسیاری از ابعاد زندگی بشر را تحت تأثیر قرار دهد. اما با بکارگیری صحیح و استفاده بهینه از آن جای نگرانی برای قدرت روزافزون این فناوری نخواهد بود. در ادامه به پیش‌بینی‌هایی در زمینه جایگاه، اثرات، ترندها و فرصت‌های شغلی هوش مصنوعی در آینده صحبت می‌کنیم.
مسیری از یک «فناوری نوظهور و جالب» به سمت یک «تأثیرگذار سازمانی» برای جایگاه هوش مصنوعی در آینده پیش‌‌بینی می‌شود. هوش مصنوعی با تکیه بر قابلیت‌های پردازشی رایانه در کنار الگوبرداری از هوش انسانی، روز به روز به توانایی‌های خود اضافه می‌کند بطوریکه آنرا نزدیک به خط مقدم تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی رشد استراتژیک مدیران متصور می‌شوند.همچنین سیستم‌های مبتنی بر یادگیری ماشین تبدیل به بازیگران اصلی فرایندهای تجاری خواهند شد و پیشرفت فرایندها بدون آنها روزی غیر قابل تصور خواهد بود. بسیاری از شرکت‌ها به سمت استفاده از معماری‌های مبتنی بر ابر و جعبه‌ابزارهای AI منبع باز روی خواهند آورد. البته این موارد تنها بخشی از جایگاه هوش مصنوعی در آینده خواهد بود.

بی نظمی را از سر راه تان بردارید
اگر فهرستی طولانی از کارها، برای انجام دادن دارید، باید برخی از آنها را شروع کنید و این فکر که سایر کارهای تان باقی مانده است، باعث کاهش سرعت شما خواهد شد. با این حال، برخی از کارهایی که فهرست کرده اید، فوریتی برای انجام آن وجود ندارد و می توانید برای مدتی آنها را کنار بگذارید و از سوی دیگر برخی کارهای فوری هستند و باید به سرعت آنها را انجام دهید و کنار بگذارید تا ذهن تان خالی از دغدغه انجام کارهای فوری شود.بعد از این که این کارها را تمام کردید، خواهید دید که ذهن شما فضای بیشتری برای خلاقیت خواهد داشت و در صورتی که این کارها ناتمام باقی بمانند، مانند تکه ای چربی که ورودی قلب را مسدود کند، ذهن شما را مسدود خواهند کرد. تلویزیون و رادیو را خاموش کنید. در صورتی که واقعا می خواهید روی نوشتن تمرکز کنید، مودم اینترنت را نیز خاموش کنید. فقط یک پنجره جدید روی کامپیوتر خود باز کنید و فقط یک کار، یعنی نوشتن را انجام دهید. چند کارگی یکی از افت های خلاقیت است. کارها را ساده کنید و دستاوردهای بیشتری کسب کنید. زمانی که کاری پر اهمیت انجام می دهید همواره مطمئن شوید که تنها روی ملزومات هدف تان تمرکز کرده اید و از مطالب حاشیه ای عبور کرده اید. اگر یک بار این اصل را در زندگی تان اعمال کنید، خواهید دید که کارآیی شما بیشتر خواهد شد. یادداشت کردن روزانه عواملی که شما را آزار می دهند، به سازماندهی مجدد افکارتان برای مقابله با این مشکلات کمک می کند.

AFC بازیکن ملی پوش ایران را محروم کرد

کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا، علیرضا باویه بازیکن تیم امید ایران را دو جلسه از همراهی این تیم محروم کرد.علیرضا باویه بازیکن تیم امید ایران در خلال بازی تیمهای امید ایران، امید ترکمنستان، پس از خطایی که روی بازیکن تیم امید ترکمنستان در نیمه دوم بازی انجام داد، با تصمیم داور بازی و تایید کمک داور ویدیویی، کارت قرمز مستقیم دریافت کرد.با توجه به قوانین مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا، بازیکنانی که به هر دلیلی، از سوی داوران، کارت قرمز مستقیم دریافت کنند، دو جلسه از همراهی تیمشان محروم می شوند و بر اساس همین قانون، کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا، علیرضا باویه را دو جلسه از همراهی تیم امید محروم کرد.البته علیرضا باویه یک جلسه از محرومیتش را در بازی مقابل امید ازبکستان گذراند و با توجه به حکم کمیته انضباطی ای اف سی، او در صورت حضور در لیست تیم امید ایران در مرحله مقدماتی رقابتهای المپیک پاریس، نمی تواند در بازی اول مرحله مقدماتی ایران مقابل حریف روز اول، حضور داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت