بسته موفقیت

چین از ساخت بزرگترین آنتن جهان خبر داده است

چندی است که چین به صورت مکرر و مداوم تحولات علمی و فناوری بسیاری را در حوزه فضا به ثمر رسانده است. اکنون نیز این کشور بار دیگر در حوزه فضا خبر ساز شده و مدتی است بزرگترین آنتن جهان را برای استفاده در عملیات های زیردریایی ساخته است.ژا مینگ مهندس ارشد این پروژه از موسسه تحقیقات ارتباطات دریایی ووهان در مورد این آنتن غول پیکر می گوید: این آنتن برای ارتباطات زیردریایی در فاصله‌های بیش از ۳ هزار کیلومتر استفاده خواهد شد. از آن می توان به پایگاه نظامی ایالات متحده در غرب اقیانوس آرام نیز رسید.هنوز مکان این آنتن بزرگ مشخص نشده اما این تیم تحقیقاتی مدعی است که در ۱۰۰۰ کیلومتری جنوب پکن و در فاصله ۲۰۰۰ کیلومتری جنوب شرقی دان هوانگ قرار گرفته است. در مقاله‌ای مربوط به این آنتن در مجله چینی گفته شده است: دستگاه های دریافت کننده در عمق ۲۰۰ متری سطح دریا قرار دارند و قادر به دریافت سیگنال های این آنتن از فاصله هزار و ۳۰۰ کیلومتری هستند. در ساخت این آنتن از شبکه بزرگی از کابل ها و دکل های مشابه با خطوط برق استفاده شده است. رسانه های چینی نیز در گزارشی از کارکرد این سیستم با کمک دو فرستنده زیر زمینی و جریان الکتریکی شارژ خبر دادند. این آنتن می تواند زمین را به یک پایگاه بزرگ رادیویی تبدیل کند. تیم سازنده این آنتن را اولین آنتن مقیاس بزرگ و فرکانس بسیار پایین می داند که می تواند برای کاربران غیر نظامی نیز مورد استفاده باشد. امواج الکترومغناطیسی تولید شده توسط آن از یک دهم تا ۳۰۰ هرتز خواهد بود و می تواند مسافت های طولانی را در زیر آب و حتی زیر سطح زمین نیز طی کند. برای مدیریت این آنتن نیاز است تا جریان های الکتریکی کنترل شده و از ایجاد یک میدان مغناطیسی و تاثیر آن بر رسانایی کابل ها جلوگیری شود. به همین دلیل مدیریت آن و تنظیم امواج رادیویی بسیار مهم است. از کاربردهای این آنتن قوی می‌توان به نظارت بر خطوط گسل در زیر سطح زمین و یا بررسی خطرات مربوط به زلزله در شهرهای چین اشاره کرد.
قدم بردار! نه برای قهرمانی!
تصمیم می‌گیرید ورزش کنید. لباس و کفش ورزشی می‌خرید. در یک باشگاه ثبت‌نام می‌کنید. یک رشته ورزشی خاص انتخاب نموده، کلی فیلم وکتاب و سی‌دی آموزشی در خصوص آن رشته خاص برای خود تهیه می‌کنید.. مشکل کجاست که به محض این‌که صبح زود لباس ورزشی به تن می‌کنیم و تصمیم می‌گیریم که در نزدیک‌ترین پارک به منزل خود بدویم. دایم نگاه مان را این سمت و آن سمت می‌چرخانیم تا نگاه آشنایی ببینیم و ورزشکاری خود را به رخ او بکشیم و وقتی تماشاچی مناسبی برای ورزش‌های خود پیدا نمی‌کنیم ده دقیقه بعد به رختخواب برمی‌گردیم و فقط روزهای تعطیل که جمعیت بیشتری در پارک وجود دارد تصمیم به ورزش می‌گیریم!! یا باید بهترین ماشین سواری را در اختیار داشت یا اصلا سراغ گواهینامه نرفت! یا باید تمیزترین و بی‌لک‌ترین و سفیدترین صورت را داشت یا نسبت به بهداشت و زیبایی سر و صورت بی اعتنا بود! چه اشکالی دارد که نفر اول کنکور نشویم و در بهترین رشته بهترین شهر قبول نشویم ولی در عوض در یک رشته مناسب در شهری دور پذیرفته شویم و به جای خانه‌نشین بودن و در خیابان‌ها بی‌خود پرسه زدن در آن شهر دور به سر بریم. بگذار در و همسایه هر چه می‌خواهند بگویند! چه اهمیتی دارد که آن‌ها نظرشان راجع به تو و رشته تحصیلی تو چیست!؟ چرا نباید در حین کار و در ساعات فراغت بین روز هر وقت فرصتی دست داد سراغ همسر و بچه‌ها را گرفت و کار و زندگی را با آن‌ها تقسیم کرد. چرا حتما باید یا زنگی زنگ بود یا رومی‌ روم تا مقبول نظر این و آن باشد و در غیر این صورت همسر و فرزند باید تاوان پس دهند!

درباره آبشار دره سبزرود

آبشارهای دره سبزرود سرایان از محل های بسیار دیدنی و ییلاقی که برای کوهپیمایی و صخره نوردی مکان مناسبی محسوب می شود. از سرایان از دوراهی چرمه و جاده سد به سمت روستای نوبهار و روستای کریمو حرکت کرده و در روستای کریمو منظره کوهی با صخره های سفیدرنگ و سربه فلک کشیده مسیر حرکت رو مشخص می کند. این مسیر در کنار رودخانه ای قرار گرفته که به یک سد منتهی می شود. برای رفتن به انتهای دره و دیدن همه آبشارها و صعود از آن، همراه داشتن وسایل و تجهیزات فنی ضروری است این دره
و کوهستان زیبا دیواره های بلند و مسیرهای فنی جذاب برای گردشگران دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت