بسته سلامت

مواد غذایی شدید فسادپذیر

بعضی از مواد غذایی شدیدا فسادپذیر مانند انواع لبنیات در قفسه های در یخچال نگهداری می شوند، درحالی که این کار به تسریع روند فسادپذیری آنها کمک می کند. یخچال با دمای ثابت خودش از رشد میکروارگانیسم ها جلوگیری می کند یا سرعت رشد آنها را آهسته تر می سازد اما باز و بسته کردن درب یخچال به راحتی دمای این قسمت از یخچال را دچار نوسان می کند و به مواد غذایی فسادپذیر آسیب می رساند.

آشنایی با خواص ریحان

ریحان گیاهی معطر می باشد که به عنوان چاشنی در آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد. ریحان، به‌ طور ویژه آثار خوبی در تقویت سیستم گوارشی و سیستم عصبی همچون رفع اضطراب و دلشوره، افسردگی، مشکلات بی‌خوابی و آرامبخشی دارد. از جمله خواص این سبزی رفع انسدادهای عروق مغزی،‌ تحلیل ورم‌های داخلی و خارجی، تقویت معده، رفع نفخ و بادهای غلیظ،‌درمان تنگی‌نفس و سرفه است

دمای بدن و تاثیر در گردش خون

توصیه می شود با آب گرم دوش بگیرید. اما اطمینان حاصل کنید که آب سرد نیست؛ زیرا این امر گردش خون را تحریک می کند؛ چرا که بدن در تلاش است دمای خود را حفظ کند. کودکان خردسال نمی توانند به شما بگویند گرمشان است و یا اینکه سردشان است؛ بنابراین مهم است مراقب درجه حرارت بدن کودکان خود شوید. آن ها در صورتی که دمان بدنشان بین ۱۶ تا ۲۰ درجه سانتی گراد باشد، غرق خواب می شوند.

مضرات قهوه برای بدن

مهمترین ضرر قهوه این است که بی‌خوابتان می‌کند. علاوه بر بی‌خوابی، بی‌قراری هم به سراغتان می‌آید. قهوه در مسیر جذب کلسیم و آهن به بدن، اختلال ایجاد می‌کند؛ بنابراین عجیب نیست که مصرف مداوم و زیاد قهوه به پوکی استخوان به دلیل دفع کلسیم از طریق ادرار، بینجامد. قهوه، برای کسانی که سابقه‌ی سوزش و رفلاکس معده دارند، چندان مناسب نیست، چرا که به تشدید دردهای معده، می‌انجامد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت