بسته سلامت

اضطراب مانعی برای درمان شوره‌سر

شوره سر به دلیل نوعی قارچ طبیعی تشکیل می‌شود که علت آن تضعیف سیستم ایمنی است و استرس می‌تواند سبب فعال شدن این قارچ شود. زمانی که داروی ضدقارچ برای درمان شوره ارائه می‌کنیم شوره از بین می‌رود ولی ممکن است با استرس مجدد ایجاد شود.بنابر این توجه به این مسئله حائز اهمیت است. در طب سنتی راهکارهایی همچون مصرف شاه‌تره و خاکشیر و رب عناب توصیه می‌شود

نوشیدنی مضر برای بانوان

زنانی که مقادیر زیادی نوشابه گازدار، آبمیوه های شیرین و سایر نوشابه های قندی را مصرف می کنند در معرض ریسک بالاتر ابتلا به بیماری قلبی قرار دارند. فرادی که روزانه یک نوشیدنی قندی یا بیشتر می‌نوشیدند در مقایسه با زنانی که به ندرت نوشابه مصرف می‌کردند یا اصلاً چنین نوشابه‌های نمی‌نوشیدند ۲۶ درصد بیشتر با کاهش جریان خون مواجه بودند و ۲۱ درصد بیشتر با ریسک سکته روبرو می شوند.

قهوه خورها کمتر افسرده می شوند

افرادی که قهوه می نوشند کمتر افسرده می شوند. با نوشیدن چند فنجان قهوه، حس و حال خوبی خواهید داشت و از افسردگی و اندوه دور می شوید. آنتی اکسیدان های موجود در قهوه مسئول تقویت روحیه و ایجاد هیجان و خوش بینی هستند. افراد موفق قهوه می نوشند و با انرژی روز را آغاز می کنند. . قهوه شما را نسبت به پیرامون تان هوشیار و زیرک نگه می دارد تا نسبت به دیگران به موقع هرکاری را شروع کنید.

چرا نباید چای کهنه دم را بنوشیم؟

یک کارشناس تغذیه مصرف چای کهنه دم را برای سلامت دستگاه گوارش بسیار مضر دانست. بابایی چای تازه دم را عنوان یکی از سالم ترین نوشیدنی ها دانست و افزود: چای نوشیدنی سالمی است که مصرف آن طرفداران زیادی هم دارد، اما اگر این نوشیدنی به شکل صحیح مصرف نشود می تواند برای سلامتی مضر باشد. وی افزود: این دو ماده در چای باعث عدم جذب آهن می شوند و مقدار آنها در چای کهنه و پررنگ بیشتر است.

علائم کرونا در کودکان چیست؟

کودکان آلوده ممکن است بدون علامت باشند یا علائم تب، سرفه خشک و خستگی را نشان دهند. تعداد معدودی از آن‌ها علائم تنفس فوقانی از جمله گرفتگی و آبریزش بینی داشته‌اند. در برخی از کودکان مبتلا، علائم گوارشی از جمله ناراحتی در شکم، حالت تهوع، استفراغ، درد شکم و اسهال گزارش شده است. در مطالعه‌ای دیگر، ۸۰ درصد کودکان سابقه تماس با افراد مبتلا یا سفر به مناطق پرخطر را داشته‌اند.

اثر باورنکردنی خطر استفاده از الکل بر سلامتی انسان
طی ماه‌های اخیر به‌دلیل شیوع کرونا شاهد افزایش استفاده از الکل در جهان هستیم. برای مقابله با کرونا بهترین اقدام شست‌وشوی دست با صابون یا مایع دستشویی است. مواد ضد عفونی کننده برای ریه مضر است و به دلیل جذب پوستی مسمومیت به دنبال دارد. بنابراین بهترین اقدام برای مهار کرونا شست‌وشوی دست با صابون یا مایع دستشویی است.الکل از راه مخاط و پوست جذب می‌شود. در ضمن بخار الکل از راه تنفس وارد بینی شده و سلامت فرد را به خطر می‌اندازد. استفاده مدام الکل باعث آسیب به مخاط، نارسایی‌های کبد، کلیه‌ها، سیستم عصبی و اختلال در فکر و تمرکز می‌شود. افراد به‌دلیل استفاده مداوم از الکل دچار روان پریشی، مشکلات روحی و روانی می‌شوند.

یا لازم است ماسک بزنیم
ویروس از طریق استنشاق و از راه بینی وارد سیستم تنفسی می‌شود که یکی از موارد پیشگیری از انتقال ویروس، استفاده از ماسک است. با توجه به اینکه سایز ویروس کرونا بسیار ریز است که از طریق قطره‌هایی که موقع عطسه و سرفه بر روی سطوح می‌نشیند و ایجاد آلودگی می‌کند، در نتیجه با استفاده از ماسک می‌توان از انتقال ویروس جلوگیری کرد.استفاده از ماسک سه لایه جراحی می‌تواند جلوی انتشار ویروس را بگیرد و اگر ناقل باشیم، بهتر است از این نوع ماسک‌ها استفاده کنیم.بهترین حالت برای ناقل ویروس، استفاده از ماسک‌های سه لایه جراحی یا همان ماسک‌های معمولی است. زیرا، نمی‌دانیم چه کسی بیمار یا ناقل است. لذا، منطقی است که همه افراد از ماسک‌های جراحی معمولی استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت