بسته سلامت

گرمای بیش از حد زمین

گرمای بیش از حد زیاد موجب مرگ به شیوه‌های مختلف می‌شود. یکی از آنها، نقش گرمای شدید در آلودگی هوا است که می‌تواند برای افراد مبتلا به مشکلات قلبی و ریوی خطرناک باشد. افزایش گرما و رطوبت می تواند موجب افزایش نرخ ابتلا به عفونت‌های ناشی از حشرات نظیر بیماری زیکا شود. همچنین با افزایش سطح دریا، بروز بارندگی‌های شدید مداوم و سیلاب‌ها بیشتر شود.

ترکیب مضر سیب زمینی و سوسیس

اگر رژیم غذایی مملو از گوشت های فراوری شده، نشاسته و میان وعده های شیرین باشد، احتمال ابتلا به زوال عقل بسیار بالا خواهد بود. زوال عقل بسیار در بین افرادی که عمدتاً گوشت‌های فراوری شده نظیر همبرگر و سوسیس، نشاسته نظیر سیب زمینی، و میان وعده‌های همچون کیک و کلوچه مصرف می‌کنند، شایع‌تر است. دفعات مصرف این نوع مواد خوراکی ناسالم، بیش از مقدار آنها، در ریسک ابتلاء به زوال عقل مهم است

محافظت از سلامت قلب

اعتقاد بر این بود که چربی اشباع باعث بیماری قلبی می‌شود اما تحقیقات نشان می‌دهد که اینگونه نیست. با این وجود هنوز هم انواع ماست بدون چربی و کم‌چربی در همه دنیا محبوب هستند.هیچ شواهد قطعی وجود ندارد که چربی موجود در ماست برای سلامتی ما مضر باشد. تحقیقات نشان می‌دهند که چربی اشباع محصولات شیر کامل کلسترول خوب، را افزایش می‌دهد و می‌تواند از سلامت قلب محافظت کند

ماسک چند بار کار استفاده کنیم؟

هر نوع ماسک مدت زمان مصرف مشخصی دارد و نباید بیش از آن استفاده شود. ماسک های بهداشتی باید طبق شیوه مصرفی که برای آنها تعیین شده استفاده شوند و نمی‌توان استفاده مستمر از آنها داشت. ماسک‌های پارچه ای و سه لایه جراحی باید نهایتا دو تا سه ساعت استفاده شده و بعد از این مدت بصورت بهداشتی دفع شود. ماسک های N95 هم مدت استفاده از این ماسک ها نهایتا ۲۴ ساعت است.

پنیر را با این مواد نخورید

بسیاری از افراد بر اساس عادت همیشگی در صبحانه و میان وعده ها پنیر را با گوجه و خیار یا هندوانه می خورند. این امر باعث بروز بسیاری از عارضه ها و برخی بیماری ها شامل دیابت، ام اس، اختلالات عصبی، گوارشی و غیره می شود. پنیر را نباید با بادام مصرف کرد؛ زیرا موجب فساد در معده شده و گوارش را با مشکل رو به رو می کند و به عنوان عامل مهمی در تشکیل سنگ کلیه و مثانه محسوب می شود.

علت جدید سکته مغزی بیماران کرونایی کشف شد

پژوهشگران در تازه‌ترین بررسی‌های خود دریافتند، مبتلایان به کووید ۱۹ که از بیماری دیابت رنج می‌برند یا دخانیات استعمال می‌کنند، به میزان قابل توجهی در معرض سکته مغزی هستند.
پژوهشگران در تازه‌ترین بررسی‌های خود دریافتند، مبتلایان به کووید ۱۹ که از بیماری دیابت رنج می‌برند یا دخانیات استعمال می‌کنند، به میزان قابل توجهی در معرض سکته مغزی هستند.
بررسی‌ها نشان داده، کووید ۱۹ خطر سکته مغزی را در این دسته از افراد افزایش و آنها را در معرض بیماری جدی قرار می‌دهد خطرناک تر است. افراد سیگاری و دیابتی در برابر سکته مغزی آسیب پذیرتر هستند و کنترل دقیق قند خون در این دسته از افراد بسیار مهم است.

مراقب این منبع آلودگی در آشپزخانه باشید!
استفاده از اجاق گاز می تواند هوای داخل خانه را تا ۵ برابر بیشتر از هوای بیرون، آلوده کند. اغلب ما برای آشپزی از اجاق گاز استفاده می کنیم. اما بسیاری از ما از میزان آلاینده هایی که به واسطه سوختن گاز برای تولید حرارت در آشپزخانه مان تولید می شود، بی خبریم. این در حالی است که بررسی ها نشان می دهد آن ها می توانند عوارضی جدی بر سلامت ما داشته باشند، اما برای کاهش این عوارض چه کاری از دست ما بر می آید؟به صورت معمول با سوختن گاز در اجاق های خوراک پزی، دی اکسید نیتروژن و مونوکسید کربن در کنار دیگر ذرات آلاینده تولید می شود. البته برخی عوامل می تواند میزان تولید این آلاینده ها را افزایش دهد. اجاق گازهای قدیمی میزان بیشتری دی اکسید نیتروژن تولید می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت