رانندگان پر خطر در استان شناسایی می شوند

محمدی- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی در جلسه کارگروه پیشگیری و کاهش تصادفات استان گفت: رانندگان پرخطر از طریق سامانه جامع مدیریت حوادث و سوانح کشور شناسایی شوند و در این زمینه باید به سمت مکانیزه شدن پیش برویم. وحدانی نیا افزود: با توجه به افزایش تخلفات راهنمایی و رانندگی و تصادفات، با رانندگان پرخطر با جدیت برخورد و خودرو آنان توقیف می‌شود. وی ادامه داد: با افزایش میزان تصادفات ضمن خسارات روحی، روانی و مالی که وارد می‌شود، تلنگری است به کسانی که در این حوزه مسئولیت دارند زیرا به غیر از آمار فوتی‌ها افرادی تا پایان عمر دچار معلولیت می‌شوند که اغلب آنان نیروی جوان و فعال جامعه هستند. وحدانی‌نیا تصریح کرد: از نگاه روانشناسی رانندگان پرخطر افرادی برون‌گرا هستند و جان خود و بقیه را به خطر می‌اندازند. به گفته وی طبق تاکید ماده ۱۵۶ قانون اساسی بر احیای حقوق عامه و دغدغه مقام معظم رهبری درخصوص کاهش جانباختگان سوانح رانندگی باید این مهم در اولویت دستگاه‌های متولی قرار گیرد.
انتقاد از عدم پرداخت سهم شهرداری بیرجند از محل جرایم رانندگی

سرپرست شهرداری بیرجند نیز در این جلسه با انتقاد از عدم برگشت بودجه جرایم رانندگی به خراسان جنوبی گفت: در دو سال گذشته هشت میلیارد تومان از اعتبار جرائم رانندگی در خراسان‌ جنوبی به حساب خزانه دولت واریز شده اما برگشت به استان کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان بوده است. عدل افزود: تحقق بودجه جرایم رانندگی می تواند در جهت بهبود و افزایش ایمنی معابر و تامین زیرساخت‌های ترافیکی بخصوص در مرکز استان موثر باشد. وی در ادامه درباره وضعیت ساماندهی ورودی مهرشهر بیرجند تصریح کرد: ورودی مهرشهر خارج از محدوده خدماتی شهرداری بیرجند است اما تاکنون دو میلیارد تومان برای نصب جدول و تعویض گاردریل‌ها در این منطقه هزینه شده است. سرپرست شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه نگهداری از زیرساخت‌ها پل‌های هوشمند عابر پیاده هزینه‌بر است و از سویی گاهی این اموال سرقت می شود، افزود: حتی در همین خاموشی‌های بوستان های شهر در محدودیت کرونا بسیاری از اموال مستقر در پارک ها سرقت شده است.

افزایش ۸درصدی متوفیان حوادث جاده ای

جانشین پلیس راه خراسان جنوبی هم در این کارگروه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در تصادفات فوتی و تعداد نفرات ۸ درصد افزایش داشته است. توفیقی نیا افزود: از افزایش سه درصدی تعداد مجروحان تصادفات جرحی در استان خبر داد و گفت: تصادفات خسارتی نیز در این مدت یک درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است که این آمارها نگران کننده است. وی ادامه داد: شهریور امسال ۱۰ نفر کمتر از ۴۸ ساعت در جاده‌های شهرستان طبس فوت شدند که ۱۲۷ درصد در تعداد نفرات افزایش داشتیم.معاون دادستان بیرجند هم در این نشست اظهار داشت: طبق گزارش‌های پلیس بیشترین عامل تصادفات رانندگی خطای انسانی است و پلیس نسبت به گزارش سهم‌های دیگری همچون غیراستاندارد بودن جاده‌ها یا خودرو اقدام کند. حیرانی افزود: کاهش تصادفات در راه‌های استان باید در دستور کار قرار گیرد، دادستانی هم از لحاظ حقوق عامه و هم پرونده‌ها به این مهم رسیدگی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت