بسته موفقیت

تکالیف موجر

تسلیم مورد اجاره: موجر متعهد است مورد اجاره را در موعد مقرر تسلیم نماید در غیر این صورت مستاجر نیز قادر است از پرداخت اجاره بها امتناع ورزد. همچنین مستاجر قادر است الزام موجر را از دادگاه مطالبه نماید و در صورتی که الزام امکان پذیر نباشد اجاره را فسخ کند. لازم به یادآوری است منظور از تسلیم ایجاد زمینه برای تصرف مستاجر است بنابراین موجر باید مال را به گونه ای در اختیار مستاجر قرار دهد که او قادر به اعمال تصرف در مال باشد.در عین حال ممکن است موجر به علت تلف شدن مورد اجاره از تسلیم آن ناتوان گردد در این صورت مستند به ماده ۴۹۶ تلف موجب بطلان اجاره می شود. اگر مال موضوع اجاره مالی منقول باشد باید مال را در محل انعقاد عقد تسلیم نمود مگر اینکه توافق طرفین و یا عرف و عادت ترتیب دیگری در این زمینه تعیین کرده باشند. البته در مورد اموال غیر منقول، تسلیم در محل وقوع مال غیرمنقول صورت می گیرد.همچنین ممکن است شخص ثالثی مزاحمت ایجاد کرده و مانع از انجام تصرفات از سوی مستاجر گردد و این مزاحمت انجام تکلیف موجر در تسلیم مورد اجاره را غیر ممکن سازد. در مورد تاثیر مزاحمت ثالث باید میان فروض زیر قائل به تفاوت گردید: مزاحمت ثالث پیش از قبض مستاجر: اگر قبل از آنکه موضوع اجاره به مستاجر تحویل داده شود، شخص ثالثی ایجاد مزاحمت نماید و مدعی وجود حقی در مال شود، مستاجر قادر است یا اجاره را فسخ نماید و یا با رجوع به مزاحم برای رفع مزاحمت اقدام نماید.مزاحمت ثالث پس از قبض مستاجر: در این فرض نیز اگر ثالث خواهان طرح دعوا و پیگیری حقوق خود باشد باید به طرفیت موجر و مستاجر اقامه دعوا کند اما اگر ثالث مزاحمتی عملی برای مستاجر ایجاد نماید، مستاجر قادر به فسخ نیست و بواسطه تملیکی بودن منافع صرفا قادر است با مراجعه به ثالث حق تصرف و اجرای اجاره خود را پیگیری کرده و با طرح دعوا اجرت زمان تصرف ثالث را مطالبه نماید.همچنین فرض دیگری که ممکن است مطرح شود در جایی است که عین مستاجره قابلیت انتقاع خود را از دست داده باشد. بر اساس ماده ۴۸۱ این امر موجب طلان عقد اجاره می گردد.

افراد موفق هنگام ناهار چه می‌کنند؟
این کار یک راه اساسی برای استفاده صحیح از وقت ناهار است. ترک کردن محل کار فرصتی برای شما فراهم می‌کند تا از شلوغی به دور باشید و تجدید قوا کنید. اما اگر در این زمان در اتاق کارتان باشید، همکاران و رئیستان برای کار به شما مراجعه می‌کنند. کنترل کردن و زیر نظر داشتن زندگی کار سختی نیست. به همین علت است که افراد موفق عادت به بازنگری دارند. برای مثال در وقت ناهار می‌توانید ایمیل‌هایی که فرستاده‌اید را مرور کنید تا بدانید اقدامات بعدی چیست. یا می‌توانید با مراجعه به تقویم به قرارهایی که در طول هفته دارید نگاهی بیاندازید. هر دوی این کارها تمرینی هستند که شما را در زمان جلو می‌برند.افراد موفق می‌دانند که ورزش کردن برای سلامت ذهن و جسم ضروری است. این افراد قسمتی از وقت ناهار را به ورزش کردن اختصاص می‌دهند مثلاً پیاده‌روی می‌کنند و یا چند حرکت نرمشی انجام می‌دهند. ورزش کردن راه مناسبی برای کاهش استرس ناشی از محیط کاری است.تقسیم غذا با دیگران یکی از بهترین روش‌ها برای برقراری رابطه دوستانه است. افراد موفق می‌دانند دوستی‌ها از یک ملاقات ساده شروع می‌شود. قدم بعدی، بیشتر وقت گذراندن با آن‌ها است.دعوت به ناهار، روشی خوب برای مستحکم کردن دوستی‌هاست، زیرا فرصتی‌ست برای صحبت‌های شخصی و دور شدن از مسائل کاری.آن‌چه برای ناهار می‌خورید تأثیر بسزایی بر فعالیت‌های شما دارد. به همین دلیل است که افراد موفق از خوردن پاستا و غذای سنگین در ظهر خودداری می‌کنند. برای افزایش انرژی خود بادام، گردو و غذاهای انرژی‌زای دیگری میل کنید.

ارگ بهارستان

ارگ بهارستان که در بیرجند به باغ زرشکی نیز شهرت دارد از آثار دوره افشاریه است. این ارگ در استان خراسان جنوبی و در خیابان منتظری شهرستان بیرجند قرار دارد. از جمله رویدادهای تاریخی این بنا پناهنده شدن لطفعلی‌خان زند و دیگر همراهان وی در این ارگ بوده است.بنای تاریخی ارگ بهارستان یکی از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین باغ‌های ایرانی بوده که متاسفانه سال‌ها قبل از شناسایی و ثبت آن در فهرست آثار ملی بخش گسترده‌ای از آن توسط نهادهای مختلف دولتی و نیمه‌دولتی مجزا شد ارگ بهارستان
در سال ۱۳۷۹ با شماره ۳۶۸۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


باران رحمت است و همه مردم استان دلخوش از این سخاوت آسمان اند اما غم

بیشتر

مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت