بسته موفقیت

مواظب کلاهبرداری در واتساپ باشید

جدیدترین روش‌های کلاهبرداری تلفنی مربوط به برنامه پیامرسان واتس‌اپ است. در این روش کلاهبرداران با شناسایی تصادفی شماره تلفنی که در واتس آپ روشن است و امکان برقراری ارتباط صوتی با آن مقدور است، ابتدا طعمه های خود را زیر نظر می گیرند. در صورتی که ساعات اتصال تلفن مورد نظر به واتس اپ به صورت مرتب باشد، در یک روز کاری و در ساعات شلوغ، زمانی که فرد وقت کمتری برای فکر کردن دارد، عملیات کلاهبرداری شروع می شود. ابتدا تماس صوتی در واتس‌اپ برقرار می شود. کلاهبرداران با لحن موجه و شور و هیجانی که در صدای خود می ریزند، در ابتدا خود را معرفی کرده و با ادب و احترام احوالپرسی می کنند و بعد بلافاصله یک داستان جعلی را روایت می کنند. این داستان عموما دارای دو مشخصه است: اول آنکه در ارتباط با وقایع روز است. مثلا فرض بگیرید وزیر ارتباطات در اظهاراتی گفته است که باید قیمت اینترنت پایین بیاید یا مبالغی که توسط اپراتورها از حساب مشترکان کسر شده به حساب آنها واریز خواهد شد. این اظهارات باعث می شود تا مردم در انتظار تغییری در رویکرد دستگاه های دولتی باشند و کلاهبرداران در همین فضای انتظار، عملیات خود را آغاز می کنند.دومین خصوصیت داستان جعلی کلاهبرداران، نام بردن از اشخاص مشهور است. مثلا می گویند ما از فلان برنامه معروف رادیویی تماس می گیریم و در حال حاضر آقای فلانی (فرد مشهور) در استودیو حضور دارد و به قید قرعه شما برنده فلان مبلغ برای یک سفر زیارتی شده اید.
باید در نظر داشت که در روزهای عزاداری، بهانه برقراری تماس این کلاهبرداران، بیشتر، سفر به عتبات عالیات است و سعی دارند از احساسات مذهبی طعمه خود، سوءاستفاده کنند. بعد از نام بردن این که فلان شخصیت در استودیوی برنامه مشغول گوش دادن به سخنان شماست، از قربانی می خواهند تا درباره مناسبت روز، سخنان خود را بیان کند. توصیه های حرفه ای مبنی بر «حرف سیاسی یا تبلیغاتی نزنید» و «حرفتان را با معرفی خود و سلام و درود آغاز کنید» هم بیان می شود تا قربانی لحظه ای شک نکند که مورد دستبرد حرفه ای دزدان اعتماد مردم قرار گرفته است.

تغییراتی موثر برای داشتن زندگی بهتر
راه رفتن روزانه می‌تواند سلامت فیزیکی شما را تامین کند و از آن مهمتر می‌تواند به آرامش ذهنی شما نیز کمک کند. پیاده روی به بهبود روحیه شما کمک خواهد کرد. یکی از مزایای اصلی سحرخیزی نبود سر و صدا در ساعات اولیه صبح است. شما می‌توانید در آن زمان کمی قدم بزنید و یا برخی امور روزانه خود را که نیاز به تمرکز دارند، انجام دهید. صبح زود بهترین ساعت برای خلق ایده‌های جدید است.پرخوری نکنید. آهسته غذا بخورید و زمانی که سیر شدید از غذا دست بکشید. مطمئنا پس از غذا لحظات بهتری را خواهید داشت.تندروی و عجله در امور زندگی تنها شادی و آرامش را از شما می‌گیرد. آنطور هم که فکر می‌کنید، نیازی به عجله نیست. با آرامش روند زندگیتان را پیش ببرید. فکر و ذهنتان را از افکار بیهوده خالی کنید و سعی کنید آن‌ها را مرتب نگه دارید. عادات بدتان را ترک کنید، فایل‌های اضافی تان را پاک کنید و وسایل اضافه تان را دور بریزید. از این به بعد زمانی که می‌خواهید چیزی را اضافه کنید، از خودتان بپرسید که آیا این موردی ضروری است؟
سعی کنید خودتان را از لحاظ روحی و جسمی تقویت کنید، در مقابل مشکلات بایستید و عقب نکشید. این رفتار موجب می‌شود تا شما اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید و به مرور زمان قوی‌تر شوید.تا می‌توانید آب بنوشید و سعی کنید نوشابه را از رژیم غذایی خود حذف نمایید. نوشیدن آب به شما حس بهتری خواهد داد.گذشته دیروز است و فردا هم آینده خواهد بود، به جای اینکه گذشته را تحلیل کنید و از آینده بترسید، بهتر است که در همین لحظه که هستید به بهترین شکل زندگی کنید.

پل سنگی خضری دشت بیاض

پل سنگی خضری، دشت بیاض در منطقه ای بین شهرهای گناباد در خراسان رضوی و قاین در خراسان جنوبی قرار دارد که مردم محل، آن را «غار پارس» می نامند.درمیان مردم منطقه از غار فارس به نامهای غار فارسان، غار پارسان، یاد می شود که این نام برگرفته از شهر فارس است که از شهرهای دوره ساسانی و صدر اسلام بوده است.غار فارس علاوه بر اینکه از دیدگاه باستان شناسی حائز اهمیت است از نظر طاق زیبایی که دارد در خور توجه است و تنها اثر باقی مانده از غار بزرگ می باشد. در این پل سنگی که بر دامنه جنوبی یک کوه بزرگ با سه دهنه دیده می شود، سفالهای مربوط به صدر اسلام و پیش از تاریخ وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


باران رحمت است و همه مردم استان دلخوش از این سخاوت آسمان اند اما غم

بیشتر

مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت