بسته سلامت

بابونه قوی ترین گیاه ضد افسردگی

بابونه به شکل اسانس یا چای به مقابله با استرس کمک می کند و همچنین باعث آرامش می شود. استنشاق بخار بابونه باعث درمان اضطراب و افسردگی عمومی می شود، به همین دلیل، روغن بابونه به عنوان یک ماده محبوب در محصولات آروماتراپی، شمع ها و درمان های مرتبط با حمام مورد استفاده قرار می گیرد. بابونه به صورت عصاره به عنوان یک آرام بخش برای آرامش اعصاب استفاده می شود و اضطراب را کاهش می دهد.

پونه مفید برای گوارش و درد معده

از پونه برای بهبود سلامت عمومی دستگاه گوارش و برای درمان چندین اختلال شایع در گوارش استفاده شده است. برای کمک به معالجه نفخ، گاز یا درد معده می توانید مقدار کمی چای پونه بنوشید. این گیاه همچنین دارای خواص ضد اسپاسم است که می تواند به تسکین درد معده یا گرفتگی معده کمک کند. بسیاری معتقدند که این گیاه را می توان برای بهبود عملکرد کبد و تشویق تولید صفرا برای کمک به هضم غذا ، در حد اعتدال مصرف نمود.

نخود برای کاهش ریزش مو

گر ریزش مو را تجربه می کنید و از خوردن مکملهای مختلف خسته شده اید، از نخود در رژیم غذایی استفاده بکنید. نخود حاوی مقدار زیادی از ویتامین های آ، ب و ایی همراه با اسیدهای چرب امگا ۶ است همه آن ها می توانند به طور موثر رشد مو را بهبود دهند این مواد مغذی می توانند پوست سر را سالم نگه دارند و گردش خون را در پوست سر افزایش دهند. بهترین کاری که می توانید بکنید این است که آن ها را بجوشانید و به سالاد اضافه کنید.

فواید نارنگی میوه پاییزی

خرمالو برای کنترل فشار خون بالا و در نتیجه جلوگیری از بیماری ها موثر است. مقدار بالای پتاسیم این میوه به عنوان گشاد کننده عروق عمل می کند و در نتیجه جریان خون در بدن را افزایش می دهد. بنابراین فشار خون کاهش می یابد. خرمالو سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است بنابراین برای مقابله با بیماری‌های عروق کرونری مفید عمل کرده و از بروز بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری می‌کند. حتی برگ‌های این میوه نیز بسیار مفید هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


باران رحمت است و همه مردم استان دلخوش از این سخاوت آسمان اند اما غم

بیشتر

مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت