اقتصادی و اجتماعی

خبر مهم وزیر جهادکشاورزی درباره گوشت قرمز و مرغ

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که هیچ کمبودی در عرضه گوشت قرمز وجود ندارد گفت: یک میلیارد دلار ارز برای نهاده‌های دامی در دیماه تامین شده است و در حال تامین ارز مورد نیاز برای تامین نهاده‌های دامی در بهمن ماه هستیم. ساداتی نژاد افزود: : در مورد مرغ و تخم مرغ هم نگرانی وجود ندارد در همین چند روز ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن مرغ مازاد در راستای حمایت از تولید و ذخیره‌سازی خریداری شده است.

پیش‌بینی روند نزولی نرخ رشد جمعیت کشور تا ۱۵ سال آینده

 براساس گزارش مرکز آمار ایران جمعیت کشور از سال ۱۴۰۰ تا ۱۵ سال آینده ۷ میلیون و ۳۹۱ هزار نفر افزایش می‌یابد و روند رشد جمعیت از ۰.۷۷ درصد در سال جاری به ۰.۳۶ درصد در سال ۱۴۱۵ خواهد رسید. تحلیل‌ها و گزارش‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد جمعیت کشور از حدود ۸۴ میلیون نفر در سال ۱۴۰۰ با ۷ میلیون و ۳۹۱ هزار نفر افزای به ۹۱.۵ میلیون نفر در سال ۱۴۱۵ خواهد رسید.

نحوه حذف جرائم کرونایی اعلام شد

رئیس پلیس راهور ناجا درباره نحوه حذف جرائم کرونایی گفت:  ممکن است افرادی احکامی را از فرمانداری‌ها گرفته باشند، اما این احکام از سوی استانداری یا فرمانداری به ما ابلاغ نشده باشد. یا در مواردی پرستاران و کادر درمان، افرادی دارای احکام قضایی، خبرنگاران، بیماران و افراد دارای وقت عمل جراحی، افرادی که محل کار و ماموریتشان در طرح باشد و … می‌توانند مشمول حذف این جرائم شوند. هادیانفر اظهار کرد: این افراد به سه طریق می‌توانند نسبت به حذف این جرائم اقدام کنند. اول مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰، دوم مراجعه به هیات‌های رسیدگی ماده ۵ و سوم مراجعه به پلیس راهنمایی و رانندگی استان‌ها در سراسر کشور.

«کارتِ نان»؛ طرح جدید دولت برای حذف یارانه نان

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای خرید نان با کارت مخصوص به نفع مصرف کنندگان طرحی در دست بررسی است، اما فعلا این بحث در بودجه ۱۴۰۱مطرح نیست. میرکاظمی عنوان کرد: به این ترتیب که اگر کسی خرید در نانوایی انجام می‌دهد، پرداختی که صورت می‌گیرد از طریق کارتی که در اختیار مردم است، به نانوا قیمت جدید پرداخت می‌شود، ولی از فردی که نان را خرید می‌کند، همان قیمت قبل کسر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت