اخبار سیاسی

مهمترین مشکل کشور از زبان قالیباف

رئیس مجلس گفت: مشکل امروز ما در کشور تامین اعتبارات و پول نیست بلکه مهم‌ترین مسئله ما سوءمدیریت و نظام بهره برداری است. قالیباف افزود: کشور ما شرایطی دارد که به هر نحوی که شده می‌توان اعتبارات را از محل‌های مختلف تامین کرد اما مسئله اصلی ما در کشور ضرورت کنار گذاشتن روش‌های سنتی و استفاده از تجربیات روز دنیا برای حوزه بهره برداری است.

به رئیس دولت اصلاحات گفتم کارهایتان را فریز کنید

فعال اصلاح‌طلب گفت: من هیچ‌وقت خودم را از دوستان اصلاح‌طلب جدا نمی‌دانم و جدا نکردم، ولی این به معنای توافق با آنان نیست، سال ۱۳۸۷ هم نامه‌ای به آن‌ها نوشتم که یک کلمه هم جوابش را نداد. عبدی افزود: حدود سه سال قبل به دیدن آقای خاتمی رفتم و خیلی صریح گفتم وضعیت اصلاح‌طلبان در قبال طرف مقابل، به بن‌بست رسیده و بهترین کار این است که شخص شما کارهایتان را فریز کنید. با فریز کردن، سرمایه شما از بین نمی‌رود.

راستی‌ آزمایی در عرف جهانی حدود ۶ ماه زمان می خواهد

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی گفت: راستی‌آزمایی در عرف جهانی حدود ۶ ماه زمان می خواهد و این طور نیست که به سرعت و یا چند روزه مشخص شود. عباسی افزود: اگر بخواهیم به تعهدات برجامی برگردیم باید ببینیم قطعات هواپیما می آید؟ فروش هواپیما انجام می شود؟ با ما قرارداد می بندند؟ تحریم بانک مرکزی و بانک های کشور برداشته می شود؟

جلیلی: امام جمعه اهواز به‌ تنهایی یک دولت سایه است

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به خدمات حجت الاسلام موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ایشان به تنهایی یک دولت سایه هستند، زیرا در شرایط مختلف، پیگیر حل مشکلات مردم هستند.

بعد از خاتمی دیگر اصلاح‌طلبی برای ریاست‌جمهوری تایید نشد

قوامی فعال اصلاح طلب گفت: بعد از آقای خاتمی فرد اصلاح‌طلبی برای ریاست‌جمهوری تایید صلاحیت نشد از همین رو بود اصلاح‌طلبان مجبور شدند سرمایه اجتماعی خودشان را در هر انتخاباتی به پای این و آن بریزند و نتیجه ای هم حاصل نشد.

روحانی: دولت موظف نیست خانه بسازد، تسهیلات باید بدهد

رئیس جمهور در افتتاح رسمی طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ناچار بودیم تعهد دولت قبل در مورد مسکن مهر را ادامه دهیم و دو سوم مسکن مهر به دوش دولت ما افتاد، گفت: واحدهای مسکونی را خود مردم باید بسازند این اشتباه است که دولت برود دنبال این کار؛ دولت باید وام و زمین و خدمات را در اختیار مردم بگذارد. روحانی افزود: ما الان در تهران شاهدیم که برج‌ها و ساختمان های بلندمرتبه‌ای را روی گسل‌ها ساخته‌اند. دولت باید سرمایه خود را که زمین است در جای مناسب و با توجه به وضعیت مردم در اختیار آنان قرار دهد تا زمین هایی در اختیار مردم قرار گیرد که مناسب خانه سازی باشد تا محیط زیست و جنگل‌ها نابود نشوند. رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه واحدهای مسکونی باید با قیمت مناسب در اختیار جوانان قرار گیرد، گفت: اگر بخواهیم واحد مسکونی ضروری برای یک خانواده در نظر گیریم باید سالی ۵۰۰ هزار واحد مسکونی بسازیم که کار بزرگی است. البته دولت موظف نیست خانه را بسازد اما زمین و تسهیلات لازم را باید در اختیار بگذارد.

برای رئیسی دو دوره ریاست‌جمهوری را پیش‌بینی می‌کنیم

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: طبعا نه تنها برای چهار سال آینده بلکه ما برای دو دوره پیش بینی می‌کنیم رئیسی رئیس جمهور کشور باشند. جریان اصولگرا هم باید از ایشان حمایت کنند هم در تامین نیروی همکار به او کمک کنند. مصباحی مقدم افزود: اگر اصولگرایان، بهترین‌های خودشان را به رئیسی برای به دست گرفتن مسئولیت‌ها معرفی کنند و در برنامه ریزی هم البته در چارچوب قانون اساسی و سیاست‌های بالادستی نظام جمهوری اسلامی کمک کنند؛ برنامه و نقشه راهی تدوین می‌شود که رئیسی، آن نقشه راه را دنبال می‌کند. وی ادامه داد: این حجم عظیم بدهی‌ها و حقوق‌هایی که خصوصا تحت عنوان یکسان سازی حقوق بازنشستگان و حقوق کارکنان،باید به تدریج طی سال‌های گذشته باید اتفاق می‌افتاد که رخ نداد هزینه‌هایی برای دولت بعدی به وجود آورده است. وی افزود: اولویت دولت آینده با توجه خنثی کردن تحریم‌ها است، خنثی کردن تحریم‌ها بدین گونه است که بیش از اینکه به خود تحریم‌ها و رفع تحریم‌ها بها داده شود باید به این مسئله اولویت داده شود که آنچه که آن‌ها تحریم کرده‌اند ما به گونه‌ای درارتباط با تولید داخل، صادرات و در ارتباط با سایر دولت‌ها رفتار کنیم که آن تحریم‌ها، خاصیت و ارزش خودش را از دست بدهد.

پس از ۸ سال سکوت در آستانه واگذاری مسئولیت هستم

وزیر امور خارجه در نامه‌ای با عنوان آخر دعوانا با نمایندگان مجلس اتمام حجت کرد. ظریف نوشت: پس از دو سال مذاکره فشرده برای دستیابی به یک توافقِ قابل قبول، ۶ سال کوشش نفس گیر برای حراست از حقوق ملّت شریف ایران و جلوگیری از متلاشی شدن توافق همراه با هشت سال ناسزا شنیدن، خون خوردن و دم برنیاوردن بر سر اتهاماتی ناروا، اینک در آستانه واگذاری مسئولیت به برادران و خواهرانی تازه نفس و پُرنشاط هستم. هیچ توافقی برای هیچ یک از طرف‌های آن توافق بی‌نقص نیست. لازمه رسیدن به توافق درک این واقعیت است که بدون توجه به حداقل قابل قبولی از نگرانی‌ها و مطالبات همه طرف‌ها، امکان مصالحه وجود ندارد. گرایش حداکثری تنها به مذاکرات فرسایشی و بی‌پایان می‌انجامد.

ترقی: مخبر محتمل ترین گزینه معاون اولی دولت رئیسی است

عضو حزب موتلفه در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از معاون اول رئیسی چه کسی است، عنوان کرد: به نظر می رسد که آقای مخبر محتمل ترین گزینه است. ترقی در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از وزیر کشور و وزیر خارجه دولت آینده کیست؟ اظهار کرد: باقری کنی یکی از گزینه های وزارتخارجه است اما اینکه قطعی شده باشد هنوز نمی توان چنین چیزی را با اطمینان بیان کرد اما به هر حال یکی از گزینه ها است. در مورد وزیر کشور هنوز جمع بندی نشده است. نمی توان الان روی کسی حتی به میزان ۵۰ درصد احتمال داد. وی اضافه کرد: یکی از ویژگی های مهم وزرای رئیسی ، پایبندی به اصول و آرمان های انقلاب در گام دوم و انقلابی بودن است.

دلزدگی سیاسی منحصر به حامیان اصلاح‌طلبان است

فعال اصولگرا گفت: دولت رئیسی نمی‌تواند به خواسته‌های حامیان اصلاح‌طلبان به جز در حوزه اقتصادی پاسخ مثبتی بدهد زیرا مطالبات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی آنها با بسیاری از مبانی نظام و انقلاب مغایر است. کوشکی افزود: دلزدگی سیاسی را منحصر به حامیان اصلاح‌طلبان می‌دانم، آنها نتوانستند در پی رأی به دولت مورد حمایت اصلاح‌طلبان به خواسته‌هایشان برسند به همین دلیل تصور می‌کنند وقتی از جریان دلخواهشان دیگر کاری برنمی‌آید و کارنامه تاریکی در هشت سال اخیر از خود به جای گذاشته‌اند، چرا باید باز هم به آنها رأی دهیم. وی اضافه کرد: سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان طبیعتا به جناح مقابل اصلاحات هم رأی نمی‌دهد زیرا نیروهای انقلاب اهدافی جدا از اصلاح طلبان دارند. در این شرایط اصلاحات دچار یک سرخوردگی و قهر سیاسی می‌شوند.

رئیسی در زمینه دیپلماسی مشاوران قویی ندارد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: باید کسانی را که نخستین کنفرانس مطبوعاتی رئیس‌جمهور منتخب را برگزار کرده بودند را نقد کرد. این کنفرانس نشان داد که ایشان در زمینه دیپلماسی مشاورانی قوی ندارد. فلاحت پیشه افزود: تنش‌زدایی برای دولت رئیسی اجتناب‌ناپذیر است و نباید وارد فضای تنش شود. متاسفانه زمانی که خلا اعلام سیاست خارجه دولت آینده وجود دارد، شاهد فعال بودن بازیگران منفی هستیم؛ از یک سو رژیم صهیونیستی و از سوی دیگر گروه‌های شبه نظامی در منطقه، چالش‌هایی را بر ضد منافع جمهوری اسلامی با آمریکا شکل داده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت