اخبار سیاسی

افزایش تولید برق غیر ممکن است

جهانگیری گفت: افزایش تولید برق تقریباً غیرممکن است چرا که تمام نیروگاه‌ها با تمام ظرفیت در حال تولید برق است. همچنین وضعیت سد‌ها مهم است، به ویژه که پیش‌بینی می‌شود در پاییز امسال وضعیت بارندگی خوب نباشد. باید با دقت به آب شرب مردم توجه کرد که با مشکل روبرو نشوند.

چمران: کسانی که در حد شهردار تهران باشند، زیاد نیستند

عضو منتخب شورای ششم تهران گفت: شاخصه‌ها به‌طور کلی انقلابی، ولایی، جهادی، متخصص، مدیر توانمند با روحیه مشورت‌طلبی و مشورت‌گیری است، طوری که از ویژگی رهبری و توانمندی مدیریتی قوی برخوردار باشند. از نظر مدیریت اقتصادی و مالی نیز چنین فردی باید بتواند توانایی اداره شهر را داشته باشد. چمران افزود: گزینه‌های زیادی را بررسی نمی‌کنیم؛ چراکه کسانی که در حد شهردار باشند، زیاد نیستند.

دولت روحانی نمره رفوزگی گرفت

حقیقت پور، مشاور لاریجانی رئیس مجلس دهم گفت:  دولت آقای روحانی ناکارآمد بود و نمره رفوزگی گرفت، اگر او در دوره ریاست جمهوری اش با مدیران ناکارآمد برخورد می کرد، در بین مردم جایگاه مناسبی داشت. امروز مردم روزشماری می کنند تا هر چه زودتر دوره این دولت تمام شود.

 قطعی برق در کشور مشکوک است

یک نماینده مجلس با بیان اینکه سوء مدیریت در قطعی برق به مبانی نظری دولت بر می گردد، گفت: وزارت نیرو پولی به نیروگاه ها نداده است و این موضوع که چگونه در مدت اخیر به تولید برق پرداخته اند، به نوبه خود مسئله ای قابل بررسی است. عباسی با بیان اینکه می توان به موضوع قطع عمدی برق به بهانه معترض کردن مردم مشکوک بود، افزود: دستگاه های امنیتی موظفند بررسی دقیق تری در این باره داشته باشند.

تندروها فعلا طالبان را تطهیر نکنند

جلایی پور، فعال اصلاح طلب گفت: اینکه در درون افغانستان عده‌ای قصد دارند جریان طالبان را وارد فرآیند مدیریت اجرایی کشور  کنند، موضوع داخلی است و تندروهای وطنی ایران نباید عجولانه به تطهیر طالبان بپردازند. دفاع از منافع ملی و حوزه نفوذ ایران در چارچوب همکاری دولت – ملت‌های همسایه شرقی بهتر تامین می‌شود و طالبان حتی در الگوی “دولت- امت” تندروهای وطنی نیز جای ندارد.

روحانی: بدون سرمایه و با دست خالی نمیتوان کاری کرد

رئیس‌جمهور با اشاره به قطعی برق گفت: اگر تولید در بخشی می‌خواهیم، باید سرمایه‌گذاری شود. اگر در بخش کشاورزی یا صنعت، تولید خاصی مدنظر ماست، باید سرمایه‌گذاری شود. سرمایه‌گذاری از اصول اساسی است. بدون سرمایه و با دست خالی نمی توان کاری کرد. می‌شود شعار بدون محتوا. روحانی  با اشاره به فرآیند تصویب لوایح مرتبط با FATF اظهار کرد: دولت تصمیم گرفت و لوایح آن را آماده کرد و به مجلس برد، مجلس تصویب کرد و به شورای نگهبان رفت ، آنجا با ما همکاری کرد و جای دیگر گیر افتاد. جایی که ما اصلا فکر نمی‌کردیم در آنجا ماند و گرفتار شد. تا این مساله حل نشود، روابط ما با بانک‌های دنیا دچار مشکل است. روحانی افزود: اگر همه دستگاه‌ها هماهنگ شود، این کار شدنی است. امیدواریم از ۱۲ مرداد ماه به بعد این هماهنگی و همسویی ایجاد شود، اگرچه عده‌ای از شغل‌شان می‌افتند، چراکه انتقادات عجیب و غریبی می‌کردند، ولی از آن تاریخ به بعد همه از یک جناح و تفکر  می‌شوند.

رئیسی دنبال حل مشکلات از طریق همافزایی با اصلاحطلبان است

عضو شورای حزب موتلفه گفت:آقای رئیسی طبق مواضعی که تاکنون داشته خواهان حل مشکلات کشور از طریق هم‌افزایی با نیروهای سیاسی مختلف است و دوره رقابت را پایان یافته می‌داند.ترقی افزود:پیش‌بینی من این است که آقای رئیسی از دیدگاه‌ها و نظرات مناسب اصلاح‌طلبان برای حل مشکلات کشور بهره خواهد برد و سعی دارد که نگاه جامعه و پدرانه‌ای نسبت به همه داشته باشد.او سعی می‌کند که از نیروهای اصلاح‌طلب دلسوز نظام که نظام و قانون اساسی را باور داشته، روحیه ساختار شکنانه ندارند و فقط از نظر رویکرد سیاسی با جریان انقلابی اختلاف نظر دارند، استفاده کند.ترقی در پاسخ به اینکه آیا این تمایل آقای رئیسی به تعامل با اصلاح‌طلب درحد اخذ نظرات چنانچه تا کنون انجام شده است، باقی می‌ماند یا مصادیقی مثل استفاده از نیروهای این جریان در کابینه و یا سطوح مدیریتی میانی نیز خواهد داشت، گفت:قضاوت درباره اینکه آیا به این سرعت آنقدر اعتماد خواهند کرد که در مناصب از آنان استفاده کنند یا خیر، زودهنگام است.تصور من این است که بر مبنای دیدگاه‌های عدالت‌خواهانه خود از نظرات آنان استفاده خواهد کرد.وی ادامه داد:طبیعتا رئیسی از عناصر ساختار شکن استفاده نکرده و سراغ افرادی که به قانون و مبانی نظام معتقد هستند خواهد رفت.

خباز: احتمال ائتلاف بین طیفهای منتقد دولت رئیسی وجود دارد

خباز با اشاره به گروه های منتقد دولت سیدابراهیم رئیسی اظهار کرد: گروهی از درون مجموعه اصولگرایان نقد و انتقادهایی به عملکرد دولت خواهند داشت. از طرفی تعدادی از اصلاح طلبان نیز نظریاتی خواهند داشت اما طرح این نظریات و دیدگاه ها برای دولت آینده مانع ایجاد نمی کند، چون از سر دلسوزی و خیرخواهی بیان می شود، در واقع قصد دارند کمک کنند تا دولت در شرایط سخت کنونی بتواند بخشی از مشکلات و گرفتاری های مردم را برطرف کند. این فعال سیاسی درباره احتمال شکل گیری یک ائتلاف سیاسی بین طیف های منتقد دولت رئیسی همچون سال ۹۲ گفت: هرچند نمی توان گفت که حتما این اتفاق می افتد اما شکل گیری این ائتلاف بعید هم نیست و محتمل است.

پس از 42 سال شاهد هماهنگترین روسای سه قوه هستیم

رئیس دیوان عدالت اداری گفت:به لطف خدا مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید قوه قضائیه برگزار شد و الان بعد از ۴۲سال از پیروزی انقلاب، شاهد هماهنگ‌ترین روسای سه قوه هستیم.مصدق افزود:با توجه به هماهنگی سران سه قوه و با توجه به توانایی آن‌ها مردم باید شاهد همدلی و تحول در کشور باشند تا وضعیت اقتصاد و معیشت هر چه سریع‌تر بهبود پیدا کند.این مسئول قضایی به سند تحول قضایی که از سوی ریاست محترم قبلی قوه قضائیه ابلاغ شده است اشاره کرد و گفت: با شناختی که از حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای اژه‌ای دارم ایشان هم با قدرت مضاعف‌تر براساس سند تحول قضایی پیش خواهند رفت و اقدامات موثری انجام خواهند داد.

فرمانده سپاه: آرایش دشمن را در مبدا به هم میریزیم 

ر فرمانده کل سپاه گفت:یاد گرفته‌ایم آرایش دشمن را در مبدا به هم بریزیم، شکست دشمن در مبدا برای ما استراتژی مسلم است.سلامی افزود:دهه‌هاست که در معرض سیاست‌های قدرت‌های شیطانی و اشرار بزرگ هستیم.در این مدت که به استقلال سیاسی و عزت و افتخار رسیدیم، طراحان راهبردی ناامنی از آمریکای مهاجم و تجاوزطلب تا متحدان اروپایی و شرکای منطقه‌ای و تروریست‌های محلی، همگی به شکل پیوسته در حال طراحی توطئه هستند و هرگاه توانستند در حال اجرای توطئه علیه ملت ایران بودند.وی ادامه داد:شکست دشمن در مبدا برای ما استراتژی مسلم است و سلاح گرم آخرین سلاحی است که نیروی زمینی سپاه دست می‌گیرد.سلامی تصریح کرد:این نیرو در درجه اول آبادانی می‌آورد و صفحات کتاب مقاومت ما، سوریه، یمن، لبنان و عراق است.

امکان ندارد اصلاحطلبی در کابینه رئیسی باشد 

فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به ترکیب احتمالی کابینه رئیسی گفت:امکان ندارد اصلاح طلبان به دولت آینده دعوت شوند.نمازی افزود:به چند دلیل می‌توان عنوان کرد یکدست کردن قوا نمی‌تواند منجر به حل مشکلات شود، ما هرچه غیرخود‌ی‌ها را از دایره حکومت بیرون کنیم باز بین آن‌هایی که باقی می‌مانند اختلاف به وجود می‌آید و دوباره از داخل افراد کم و کمتر می‌شوند.این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد:به هیچ وجه امکان ندارد اصلاح طلبی در کابینه آقای رئیسی باشد و اگر هم چنین اتفاقی بیفتد بهترین فرد مورد نیاز کشور آقای ظریف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت