اخبار سیاسی

احمدی‌نژاد: نمی‌خواهم ایران مانند کره‌شمالی شود

رئیس دولت های نهم و دهم در اظهاراتی گفت: من به عنوان یک ایرانی، هرگز نمی‌خواهم کشورم مانند کره شمالی شود. احمدی نژاد افزود: ایران متفاوت از دیگران است. اینجا سرزمین فرهنگ و تمدن و تاریخ است. من دوست دارم همه ملت ها با هم ارتباط داشته باشند، همکاری کنند و صلح و دوستی زندگی کنند.

اصلاحات به خون تازه ای نیاز دارد

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: در شرایط فعلی باید برنامه جدی برای بازسازی وآسیب شناسی عملکرد اصلاح طلبان طراحی شود. جریان اصلاحات نیاز به خون و نگاه تازه ای دارد. محسن هاشمی اظهار کرد: بازسازی جریان اصلاحات باید با تمرکز بر عملگرایی و واقع‌گرایی و مساله محوری صورت گیرد تا اعتماد جامعه به کارآمدی اصلاح طلبان و توانایی آنها برای حل مساله جلب گردد.

نیکزاد: قوه قضائیه در دوره رئیسی مردمی شد

علی نیکزاد نائب رئیس مجلس در توئیتی نوشت: قوه قضائیه در دوره آیت ا… رئیسی مردمی شد،حقوق عامه در آن محور قرار گرفت و در مبارزه با فساد، نزدیکی ها و ملاحظات سیاسی را کنار زد. این قوه قضائیه توانست نگاه مردم را به خود جلب کند. خداقوت به همه کسانی که در این مسیر نقش داشتند.

در دولت رئیسی به عقب برمی گردیم

عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اولین و شاید مهم‌ترین موضوع در دستور کار دولت جدید، حتی از الان و پیش از ورود به پاستور، مسئله برجام و گفت‌وگوی وین است.احتمالا دولت جدید هیچ تصور درستی از ماجرا ندارد که با این وضع مدیریت کشور غیرقابل تصور است. هیچ کدام از شعارهای داده شده را نه تنها نمی‌توانند محقق کنند، بلکه عقب‌گرد هم خواهند کرد.

لیلاز: نمی‌شود یک ایرانی میهن‌پرست ضد آمریکایی نباشد

سعید لیلاز، کارشناس مسائل اقتصادی گفت: من درک نمی‌کنم چطور ممکن است کسی به‌عنوان یک ایرانی میهن‌پرست باشد، یا اصلاح‌طلب و ضدآمریکایی نباشد. آمریکا هرگاه در مسائل ایران دخالت کرده به سمت فاشیسم و استبداد و دیکتاتوری و ضد اصلاحات دخالت کرده است. معدود اصلاح‌طلبانی را که فکر می‌کنند از تنور آمریکا چیزی گرم می‌شود، درک نمی‌کنم.

از دولت منتخب نباید سهم‌خواهی کرد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: ملاک ما استفاده از افراد شایسته و کارآمد است و همه باید در پی کمک به دولت و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشیم و نباید از دولت سهم‌خواهی کنیم. ترقی افزود: برجام هم می‌تواند فرصت و هم تهدید باشد. اگر در مذاکرات به همه ابعاد موضوع توجه شود و مانند گذشته موانع مختلف تحریمی برای ایران درست نکنند، دولت سیزدهم آن را پیگیری کند.

مشکلی برای حضورم در مجلس نیست

منتخب مردم تهران در انتخابات میاندوره‌ای مجلس در رابطه با شکایت حمید رسایی درباره حضور غیرقانونی وی در انتخابات مجلس، اظهار کرد: موردی که وجود دارد این است که وقتی در ابتدای ثبت نام‌ها شورای نگهبان و وزارت کشور بنده را تایید کرده اند دیگر چیز غیرقانونی وجود ندارد. کوثری افزود: شورای نگهبان بعد از توضیحات بنده در رابطه با شکایت اقای رسایی قرار است رسیدگی‌های لازم را انجام دهد و بنده هم با این موضوع مشکلی ندارم.

طالبان تغییر کرده یا برخی در ایران

مشاور پیشین ریاست جمهوری در توییتی به حمایت برخی از طالبان واکنش نشان داد. حسام الدین آشنا در توییتر نوشت: ‏طالبان در افغانستان تغییر کرده‌اند یا برخی در ایران به تنظیمات اصلی بازگشته‌اند؟

تقوی: باید به رئیسی کمک کنیم تا مشکلات رفع شود

تقوی فعال اصولگرا با اشاره به پیروزی ابراهیم رئیسی در رقابت های انتخاباتی گفت: این سید بزرگوار حضرت آیت‌ا… رئیسی آمد و با رای شما انتخاب شد؛ به این صورت نیست که از فردای ریاست‌جمهوری ایشان کار درست شود. باید به وی کمک کنیم تا مشکلات رفع شود.

درباره پاک شدن اطلاعات دوربین‌های آژانس تصمیمی اتخاذ نشده است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: موضوع توافق فنی با آژانس و ادامه و عدم ادامه آن موضوع بحثی است که همچنان تصمیم جدیدی اتخاذ نشده است. خطیب زاده افزود: چه درباره ادامه یا عدم ادامه آن و همچنین درباره پاک شدن اطلاعات تصمیمی از سوی مراکز تصمیم گیری اتخاذ نشده است.


رهبر انقلاب: حرکت آقای رئیسی در قوه قضائیه مصداق حرکت جهادی بود


رهبر معظم انقلاب گفتند: حرکت جناب آقای رئیسی در قوه قضائیه مصداق همان چیزی بود که ما همیشه تکرار می‌کنیم؛ [یعنی]حرکت جهادی، حرکت جهادی؛ یعنی جدی، شبانه‌روزی، پرتلاش، پرانگیزه. آیت ا… خامنه ای ادامه دادند: این انتخابات حقاً و انصافاً حماسه بود. به معنای واقعی کلمه حماسه این مردم بود، حماسه آفریدند. تلاش‌هایی انجام می‌گیرد، نامه می‌نویسند، در فضای مجازی حرف می‌زنند، که عظمت این انتخابات را انکار کنند، اما فایده‌ای ندارد.ایشان افزودند: ممکن است با بعضی از این نظرات شورای محترم نگهبان موافق هم نباشم، اما شورای نگهبان بر طبق وظیفه دینی و بر طبق قانون عمل می‌کند. رهبری به برخی تحلیل‌های غلط درباره آراء باطله نیز اشاره کردند و گفتند: این آراء، ابداً به معنای جدایی آن‌ها از نظام نیست، بلکه بر عکس است، زیرا کسی که پای صندوق رأی آمده در واقع علاقه‌مندی خود را به صندوق رأی و نظام نشان داده است.ایشان گفتند:نتایج انتخابات بر مردم و رئیس جمهور منتخب مبارک باشد.
قالیباف: ۵ ساله می‌توان آرامش را به کشور برگرداند
رئیس مجلس گفت: با اطمینان عرض می‌کنم که ظرفیت کشور به نحوی است که با همین شرایط سخت تحریم می‌تواند در یک برنامه پنج ساله آرامش و ثبات را به اقتصاد کشور و زندگی مردم بازگرداند. قالیباف افزود: مردم همیشه پای انقلاب و ایران عزیز بودند که ما به خودمان بیاییم و شهید بهشتی و سلیمانی را ببینیم و خواسته‌های مردم و رهبری را ببینیم و باور کنیم که همان خدای اهل بیت و اسلام، خدای شهید بهشتی و سلیمانی است که این موفقیت‌ها را آفرید. همان خدا، برای اقتصاد و سیاست‌ و‌فرهنگ نیز هست و اگر امروز ضعف داریم برای این است که ما مدیران باور به سنت‌های الهی، مردم و اینکه می‌توانیم، نداریم؛ درحالی که خدا با ما و ناظر بر ما است و اگر برای خدا گام برداریم و تلاش کنیم، تردید نکنیم که برکت به زندگی بازخواهد گشت و مشکلات حل خواهد شد. وی ادامه داد: امیدواریم در دولت جدید و مجلس و قوه قضائیه در کنار جوانان خلاق و مردم عزیز این فرصت یکبار دیگر فراهم شود که بی‌وقفه در یک زیست و سیاست‌ورزی مومنانه و خالصانه گام برداریم. با اطمینان عرض می‌کنم که ظرفیت کشور به نحوی است که با همین شرایط سخت تحریم می‌تواند در یک برنامه پنج ساله آرامش و ثبات را به اقتصاد کشور و زندگی مردم بازگرداند.


مدعیان اگر می‌توانند، بدون برجام و FATF، سفره مردم را رنگین کنند


نماینده مجلس گفت: علت همه این اختلافات نبود همان ستاد فرماندهی است، هر نهادی برای خودش سازی کوک می کند و در زمان مشکل خود را کنار می کشد، در این مملکت قوه قضاییه، قوه مجریه و قوه مقننه همه یکی هستند در صورت بروز مشکل همه مقصرند. پزشکیان افزود: یکدست شدن مجلس و دولت به شرط نقش داشتن همه مردم در آن اشکالی ندارد، اما اینکه یک گروه خاص تمام قدرت را به دست بگیرد و بقیه سلایق‌ها را کنار بزنند، قطعا منجر به پیشرفت کشور نخواهد شد. نمی‌شود دیگران را بازی نداد و بگوییم هر چه ما می‌گوییم همان را بپذیرید. وی ادامه داد: نمی‌دانم که کاندیدا‌های مورد تایید شورای نگهبان چه داشتند که ما رد صلاحیت شده‌ها نداشتیم.


بخشی از حاکمیت فکر می‌کند حق دارد برای همه تعیین تکلیف کند


کارشناس مسائل سیاسی بر این عقیده است که کاهش میزان مشارکت در انتخابات ایران، عوامل متعددی دارد و نمی‌توان نقش رویه‌های انسدادی را در این موضوع بی تاثیر و کمرنگ دانست. ظریفیان افزود: بخشی از روی برگرداندن مردم از صندوق‌های رای به دلیل مشکلات اقتصادی و عملکرد حاکمیت است و اگر به اعتراض نرم مردم که همان رای ندادن است توجه نکنیم، ممکن است مردم اعتراض خود را به شکل سخت‌تری نشان دهند. وی ادامه داد: اکنون همه جریان‌های سیاسی کشور خصوصا جریانی که پیروز شده است، باید بدانند به جای نگاه‌های محدود، به سراغ دانشگاهیان و نخبگان بروند و از آن‌ها برای خروج از شرایط فعلی و مشکلات، کمک بخواهند
. با پول دادن مشکلی حل نمی‌شود.


ادعایی درباره فهرست ۱۰ نفره رئیسی برای هر وزارتخانه


همشهری نوشت: در چانه‌زنی‌های اولیه برای بستن کابینه آینده به‌ازای هر سمت ۱۰ گزینه مطرح است. رئیسی در ارزیابی‌های اولیه خود برای کابینه آینده به فهرستی ۱۰ نفره برای هرکدام از مناصب کابینه رسیده ‌و قرار است از میان آنها کابینه نهایی خود را برای رأی اعتماد به مجلس معرفی کند. او در جریان رقابت‌های انتخاباتی تصریح کرده مستقل به میدان آمده و کابینه فراجناحی خواهد داشت. رئیسی در همان ایام در واکنش به برخی نگرانی‌ها از حضور چهره‌های تندروی سیاسی در ستادهای انتخاباتی‌اش، گفت: ستادهای انتخاباتی در واقع آیینه دولت آینده نیستند و دولت براساس بررسی عملکرد و سوابق و برنامه‌های افراد مختلف طراحی شده و شکل می‌گیرد و گروه های سیاسی زیادی از جریان اصولگرایی در پی سهم خواهی از رئیسی هستند.


باید سهم ایران از بازارهای نفت جهان را پس بگیریم


معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه سهم ایران از تولید نفت جهانی به ۴ درصد رسیده است، ‌گفت: وظیفه ملی ماست که با افزایش سرمایه‌گذاری و ورود تکنولوژی‌های جدید و بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی بار دیگر سهم ایران را از بازارهای نفت جهان به دست‌آوریم.جهانگیری افزود: ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۰ درصد از سهم تولید جهانی نفت را در دست داشت اما پس از پیروزی انقلاب به دلیل اختلاف نظرهای مدیریتی و توطئه و تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران این سهم به ۴ درصد کاهش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت