اخبار اقتصادی – اجتماعی

قیمت‌گذاری دستوری از صنعت خودرو حذف شد

رویداد۲۴ نوشت: با پیگیری‌های سهامداران و سازمان بورس نخستین گام برای حذف قیمت‌گذاری دستوری در صنعت خودرو و مداخلات مخل بازار برداشته شد و طبق مصوبه ۲۸ مهر شورای هماهنگی سران قوا، قیمت‌گذاری دستوری از صنعت خودرو حذف شد.

پشت پرده کاهش واردات تلفن همراه در ایران

سخنگوی اتحادیه تلفن همراه گفت: ۴۰۰ وارد کننده فعال موبایل در بازار رقیب هم هستند. هیچ وارد کننده‌ای نمی‌تواند با توجه به ثبت کالا در سامانه جامع تجارت و مشخص بودن قیمت و گارانتی کالا و همچنین نظارت و رصد از سوی سازمان‌های رسمی، بیش از حد مجاز، کالا را گرانتر عرضه کنند. ناصری افزود: به دلیل نبود ثبات در بازار ارز، وارد کنندگان رغبتی برای واردات ندارند در نتیجه بازار با کمبود مواجه شده است.

نقدینگی ساعتی ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد

رویداد ۲۴ نوشت: با مقایسه گزارش‌های بانک مرکزی از بخش‌های اقتصادی کشور در مرداد و شهریور سال جاری می‌توان به این نکته پی برد که در این یک ماه ۱۴۶ هزار میلیارد تومان به نقدینگی کشور افزوده شده؛ روزی ۴۸۰۰ میلیارد تومان، ساعتی ۲۰۰ میلیارد تومان و هر دقیقه نیز ۳.۳ میلیارد تومان به آن اضافه می‌شود.

علت تاخیر صدور کارت ملی هوشمند

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: مواد اولیه کارت هوشمند، پلی‌کربنات است که همچنان وارداتی است و تراشه هم در کشور تولید نمی‌شود، دوستان ما در چاپخانه دولتی ناگزیرند که مواد اولیه را وارد کنند و در داخل کشور بدنه را تولید کنند، تلاش زیادی هم کرده‌اند که معادل خارجی تولید کنند. ابوترابی افزود: چاپخانه ملی کشور تمام تلاش خود را می‌کند، اما درباره تأمین مواد اولیه کارت باید مشکلات حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت