اخبار اقتصادی – اجتماعی

استفاده از واکسن‌های ایرانی برای دوز سوم

وزیر بهداشت گفت: تولید داخلی تضمینی برای آینده ما ایجاد می‌کند؛ چراکه کرونا و بیماری‌های مشابه در آینده تهدید هستند و امروز پنج مرکز تولید واکسن ما در سطح عالی تایید شدند و به جز برکت، واکسن‌های فخرا، رازی، سیناژن و پاستور نیز تولید داخل‌اند و برای آینده از تولید داخل استفاده می‌کنیم. عین اللهی افزود: حدود ۱۳ میلیون دوز هم از تولید داخل گرفتیم و ۱۲ میلیون هم از واکسن‌های نام برده شده جدید آماده تحویل داریم و با حمایت از تولید داخل برای دوز سوم از تولیدات داخل استفاده می کنیم و به این ترتیب می‌توانیم اطمینانی از تولید داخل داشته باشیم.

قیمت‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی در وزارت صمت

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور با اشاره به اینکه وزارت کشور دخالتی در موضوع قیمت‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی ندارد، گفت: قیمت گذاری تاکسی‌های اینترنتی در حوزه اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت است.محمدیان یزدی افزود: با توجه به اینکه تاکسی‌های اینترنتی زیر نظر اتحادیه‌های صنفی هستند ما قوه برخورد با آن‌ها را نداریم این تاکسی‌ها مجوز خود را از اتحادیه کسب و کار‌های مجازی دریافت می‌کنند و ذیل قانون صنفی باید عمل کنند، ولی به لحاظ مباحث ترافیکی مباحثی همچون تعداد سرنشین، کیفیت سفر و بعضا موارد امنیتی سفر، آن هم در چارچوب اختیاراتی که دستورالعمل اجازه داده است رصد می‌کنیم.

جزئیات جدید شرایط واردات خودرو

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: هر فرد حقیقی و حقوقی می‌تواند در ازای صادرات خودرو، خدمات یا قطعات خودرو یا سایر کالا‌های مرتبط با انواع صنایع نیرومحرکه یا از طریق ارز اشخاص با منشا خارجی مورد تایید بانک مرکزی برای واردات خودرو در جهت تنظیم بازار اقدام کند. عباسپور افزود: کسانی می‌توانند واردات خودرو انجام دهند که نمایندگی فروش خودرو‌های خارجی را در ایران نداشته باشند. واردات خودرو منوط به داشتن نمایندگی فروش از خودروسازی خارجی نیست، کسانی هم که نمایندگی فروش این خودروسازی‌ها را دارند نمی‌توانند واردکننده باشند.

رقم وام مسکن اعلام شد

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: متقاضیان مسکن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت (کلان‌شهرها) ۴۰۰ میلیون تومان و در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت دریافت خواهند کرد. به گفته محمودزاده، این تسهیلات در سایر شهر‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و برای مسکن روستایی ۲۵۰ میلیون تومان است.

محدودیت سفر برای افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره جزئیات محدودیت های سفر با توجه به شرایط جدید کرونایی تصریح کرد: با توجه به مصوبه اخیر ستاد مرکزی مقابله با کرونا استفاده از ناوگان عمومی محدودتر شده است به این شکل که افرادی که تمایل به تزریق واکسن ندارند اجازه استفاده از ناوگان را ندارند مگر اینکه تست پی سی آر ۷۲ ساعته منفی داشته باشند.باقرجوان ادامه داد: از ابتدای آذرماه، اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی برای ترغیب افراد برای استفاده از واکسن و تست پی سی آر منسجم‌تر و سیستمی‌تر می‌شود.

نظر حوزه علمیه درباره تجمعات ضد واکسن کرونا

ایسنا نوشت: شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزه علمیه قم در بیانیه ای تاکید کرد که فراخوان و تجمعات افراد معدود علیه واکسن مورد تایید حوزه‌ها و حوزویان نیست.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران: قیمت برنج گران نیست

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: ارز یارانه ای واردات گندم حتی مطالعه ای برای حذف آن صورت نگرفته است و قیمت آرد و نان به طور قطع تغییری نخواهد داشت. سیف افزود: قیمت‌های برنج خارجی در بازار نسبت به نرخ تورم گران نیست حتی وارد کنندگان نسبت به قیمت‌های فعلی برنج خارجی اعتراض دارند و اعلام می‌کنند که هزینه تمام شده آن‌ها بیشتر است. به گفته وی نرخ رشد برنج در مقایسه با رشد نرخ ارز متعادل بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت