اخبار استانی

نمایشگاه دستاوردهای وقف در بیرجند گشایش یافت

تسنیم- نمایشگاه دستاوردهای وقف با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در محل امامزادگان باقریه بیرجند گشایش یافت. مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه ۹ غرفه شامل محصولات و برنامه‌های فرهنگی، عملکرد بهره‌وری، حمایت وقف از مشاغل دانش‌بنیان، فعالیت‌های قرآنی و گزارش عملکرد سالانه در حوزه حقوقی برپا شده است. حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور افزود: این نمایشگاه تا ۱۱ مهرماه در ضلع شرقی امامزادگان باقریه برپا خواهد بود. وی از ثبت ۲۹ وقف جدید در سال جاری خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود در دهه وقف نیز تعداد وقف‌های جدید افزایش یابد. سید محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در حاشیه بازدید از نمایشگاه وقف گفت: ازدواج، تامین جهیزیه و مسکن از موضوعات مهم روز جامعه است که انتظار می‌رود در بحث‌ نیت‌های جدید وقف مورد توجه قرار گیرد از طرفی مشاوره برای وقف‌های جدید نیز نیاز است.

اختصاص۵۰ میلیون تومان برای بهسازی حسینیه کبابی‌ها

مهر- مرمت و بهسازی حسینیه کبابی های بیرجند با اختصاص ۵۰ میلیون تومان اعتبار آغاز شد. محمدعلی جنتی فر رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیرجند اظهار کرد: حسینیه کبابی‌ها متعلق به دوران قاجار است که برای مراسم روضه خوانی در ماه محرم وقف شده است.
وی ادامه داد: مرمت عمارت این حسینیه زیبای قدیمی بر اساس نیازهای اعلام شده توسط هیأت امنا از کف سازی و مرمت نما توسط نیروهای امانی و اجاره‌ای شروع شده است. رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیرجند گفت: در حال حاضر ۵۰ میلیون تومان برای مرمت حسینیه کبابی‌ها در نظر گرفته‌ایم اما تکمیل مرمت آن نیاز به ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار دیگر دارد.

با اضطراب جدایی دانش‌آموزان
چه کنیم؟

ایسنا- یک مشاور کودک گفت: اضطراب جدایی از والدین ممکن است در دانش‌آموزان با شروع مدرسه رخ دهد که با رعایت اصول روانشناسی در والدین و محیط خانه قابل کنترل است. فاطمه حسینی‌فر، اظهار کرد: خانواده‌های بسیاری هستند که زمانی که می‌خواهند فرزندان خود را به مدرسه بفرستند با اضطراب جدایی کودک خود مواجه می‌شوند. وی با بیان اینکه اضطراب جدایی تا حد بسیاری ریشه در گذشته کودک دارد، افزود: اینکه کودکان توانسته باشند به یک سبک دلسبتگی ایمن در سن پایین‌تر برسند نقش مهمی در کاهش اضطراب جدایی در سال‌های ورود به مدرسه دارد. این کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی ادامه داد: نکته بسیار مهم این است که خانواده اصل گفتگو را هیچ گاه نباید فراموش کنند و از مدت‌ها پیش از اینکه کودک خود را به مدرسه و پیش دسبتانی بفرستند با کودک خود در این مورد صحبت کرده و به وی اطمینان دهند که قرار است به یک مکان امن و خوب برود.
حسینی‌فر بیان کرد: والدین لازم است حتی المقدور در روزهای ابتدایی ورود به مدرسه در صورت اجازه شرایط، ساعاتی را نزدیک کودک بمانند تا با محیط جدید مانوس شود؛ به همین دلیل هر سال برنامه شکوفه‌ها در مدرسه اجرا می‌شود. وی با بیان اینکه والدین می‌توانند در کنار کودک حضور داشته باشند تا کودک به یک باره در یک محیط ناآشنا رها نشود، تصریح کرد: روزهای اول ورود کودکان به مدرسه حساسیت خاصی دارد و بهتر است خانواده‌ها تمام تلاش خود را انجام دهند تا در خانواده آرامش برقرار باشد. حسینی‌فر با بیان اینکه اگر کودکان دیر حاضر می‌شوند زودتر شروع به آماده کردن و لباس پوشیدن وی کنند تا اضطراب به او وارد نشود و از طرفی خوراکی محبوب وی را برایش بگذراند، اظهار کرد: با کمک کودک وسایل مدرسه را انتخاب و تهیه کنند و در روزهای اول و روزهای قبل تهدید، تحقیر و تنبیه را حذف کنند تا قبل از ورود به مدرسه شرایط خانه آماده باشد. وی با بیان اینکه والدین کودکان را حتی در صورت جدانشدن به زور، دعوا و تندی از خود نرانند و سعی کنند با نوازش و در آغوش گرفتن در مورد مدرسه و دانش‌آموزان دیگر صحبت کنند، اظهار کرد: کودکانی که اضطراب جدایی ندارند و به نظر می‌رسد به راحتی با محیط مانوس شدند نیز ممکن است در ناخودآگاه خود نگرانی‌هایی داشته باشند. این روانشناس کودک یادآور شد: غلبه بر اضطراب جدایی برای کودکان ممکن است قدری زمان بر و سخت باشد و نکته مهم این است که خانواده و معلمان صبوری داشته و به کودکان فرصت دهند تا بتوانند خود را با محیط جدید مانوس کنند.

نیروگاه‌ها؛ رکورددار مصرف گاز
طی ۶ ماهه امسال در استان

ایسنا- سرپرست شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار کرد: طی شش ماهه نخست امسال، بیشترین مقدار مصرف گاز استان مربوط به بخش نیروگاهی بوده که در این بخش ۵۵۱ میلیون متر مکعب گاز مصرف شده است. رحمان محمودی گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری در بخش‌های مختلف، ۹۶۰ میلیون مترمکعب گاز مصرف شده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته استان، حدود ۱۳۳ میلیون مترمکعب افزایش مصرف ثبت شده است. وی افزود: همچنین در شش ماهه نخست سال جاری در بخش خانگی، عمومی و تجاری حدود ۱۹۰ میلیون مترمکعب و در بخش‌های صنعتی ، سیمان و CNG نیز در مجموع حدود ۲۱۹ میلیون مترمکعب گاز طبیعی مصرف شده است.
سرپرست شرکت گاز خراسان جنوبی یادآور شد: با توجه به شروع فصل سرد امیدواریم مشترکین رعایت نکات ایمنی را به طور کامل مد نظر قرار دهند و با رعایت دمای رفاه (دمای بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد) و صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی یاری دهنده شرکت گاز برای خدمات رسانی هرچه بهتر باشند.

احداث ۳۰ فضای ورزشی
در مدارس

۳۰ فضای ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی در مدارس خراسان جنوبی احداث می‌شود. گلدانی مقدم معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی در مدارس استان گفت: مقرر شده است تا در این طرح، ۱۲ زمین فوتبال ساحلی و ۱۲ چمن مصنوعی در مدارس استان به بهره برداری برسد. او افزود: علاوه بر این‌ها ۶ سالن ورزشی به متراژ هر کدام ۶۰۰ متر مربع نیز پیش بینی شده است. گلدانی مقدم با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی به منظور ایجاد فضای ورزشی در سطح مدارس اجرا می‌شود، بیان کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، امیدواریم تا ۱۳ آبان امسال، زمین‌های فوتبال ساحلی و چمن‌های مصنوعی را به بهره برداری برسانیم. معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: هزینه ساخت هر سالن ورزشی حدود ۶ میلیارد تومان است که قرار است به صورت مشارکتی با وزارت آموزش و پرورش این اعتبار تأمین شود و تاکنون برای هر سالن یک میلیارد تومان از سوی وزارتخانه اختصاص یافته است. او در خصوص میانگین سرانه ورزشی دانش آموزان در مدارس استان گفت: هر دانش آموز در خراسان جنوبی به طور میانگین ۳۹ سانتی متر مربع فضای ورزشی را در اختیار دارد. گلدانی مقدم میانگین سرانه ورزشی در کشور را ۳۰ سانتی متر مربع به ازای هر دانش آموز عنوان کرد.

تقدیر بانوان بیرجند از خدمتگزاران نیروی انتظامی با اهدای گل

جمعی از بانوان بیرجند با اهدای گل از زحمات پلیس و حافظان امنیت در اغتشاشات اخیر تقدیر و تشکر کردند. جمعی از بانوان بیرجند روز چهارشنبه در اقدامی خودجوش از تلاش های نیروهای انتظامی در راستای حفظ امنیت جامعه طی اغتشاشات اخیر قدردانی کردند. در این حرکت خودجوش، بانوان با اهدای شاخه های گل از تلاش های مخلصانه و مجدانه نیروهای پلیس تجلیل و حمایت کردند. خانم علی آبادی یکی از این بانوان بیرجندی حاضر در این مراسم گفت: دشمنان این نظام به خیال باطل خود فکر می کردنند که مردم بخاطر وضعیت اقتصادی از دین خسته شده اند اما اینگونه نیست و مردم همواره نشان دادند که برای دفاع از دین و انقلاب خود تا پای جان ایستاده اند. وی ضمن محکومیت اغتشاشات اخیر، ادامه داد: اقدامات حافظان امنیت و نیروهای پلیس برای برقراری امنیت و آرامش در جامعه جای قدردانی فراوان دارد و تقاضا داریم که با اخلاگران امنیت و افرادی که قانون جامعه را رعایت نمی کنند با قاطعیت برخورد شود. خانم روستا یکی دیگر از بانوان بیرجندی که برای تقدیر از پلیس در خیابان آیت‌الله مدرس حضور یافته است، ضمن ابراز تاسف از فوت مهسا امینی، گفت: اما تأسف‌بارتر استفاده ابزاری از فوت این مرحومه بود. وی با اشاره به سناریوهای دشمن به بهانه فوت خانم امینی، عنوان کرد: اقداماتی که در دفاع از این مرحومه انجام شد جنس دیگری داشت و به این بهانه چشم دختر دانشجو را کور و یکی از دختران ورزشکار را به شهادت رساندند. این بانوی بیرجند ضمن محکومیت اقدامات غیر اجتماعی و امنیتی که به این بهانه توسط دشمن طراحی شده بود، افزود: مردم بصیر ایران اسلامی با جدا کردن صف خود از اغتشاشگران نشان دادند که این نیروهای معاند هیچ جایگاهی در بین مردم ندارند.

حاکمیت فرهنگ ایثار و شهادت راه رهایی از مشکلات است

ایرنا- معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حاکمیت فرهنگ ایثار و شهادت راه رهایی از مشکلات پیش‌رو است و با تحقق این هدف مهم بر همه بحران‌های داخلی و خارجی فائق خواهیم آمد. طاهر موهبتی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی افزود: معجزه فرهنگ ایثار و شهادت را ما تجربه کردیم، اینکه دغدغه رهبر معظم انقلاب ترویج این فرهنگ است و مطالبه‌گری می‌کنند یعنی اینکه فاصله گرفته‌ایم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در رفع مشکلات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و روز جامعه تاثیر مثبت دارد. وی گفت: یکی از دستگاه‌هایی که باید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش اصلی را ایفا کند و مطالبه رهبر انقلاب بوده، بنیاد شهید و امور ایثارگران است که اگر بخواهیم این فرهنگ را محقق کنیم باید عالم عامل باشیم. معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: امروز نسل جوان به عمل ما نگاه می‌کند و نمی‌توان افراد را به معروف هدایت اما خودمان معروف را ترک کنیم لذا اگر بخواهیم فطرت عالم را سیراب کنیم باید عالم عامل باشیم. وی افزود: امیدواریم تفکر بسیجی و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه حاکمیت کامل پیدا کند و مردم در مقابل جریانات اخیر قاطع و بدون پیام مقام معظم رهبری حضور پیدا کردند اما بعضی گروه‌های مرجع امتحان خوبی پس ندادند.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برای شنیدن اعتراض مدنی مشکلی وجود ندارد اما منحرف کردن اعتراض به اغتشاش پذیرفتنی نیست زیرا از آن طرف کشور فرمان می‌گیرند. وی گفت: در جریانات اخیر موضوع براندازی است و هرج و مرج که می‌آید، کیان ملت را به باد خواهد داد و موظفیم در مقابل این جریان بایستیم.
وی اظهار داشت: جامعه هدف ایثارگران از درجه بالایی برخوردارند زیرا در مکتب ایثار و شهادت تربیت شده‌اند و تک فهمی و بد فهمی است که بگوییم فقط با سلاح به مواجهه با دشمن پرداختیم بلکه جنگ با مردمی کردن و حاکمیت فرهنگ ایثار و شهادت موجب پیروزی شد و همان دغدغه‌ای که مقام معظم رهبری در سخنرانی‌ها بارها به آن اشاره کرده‌اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم گفت: امروز باید با استفاده از سلاح تفکر و بصیرت با هجمه‌های دشمن و ناهنجاری‌ها در داخل کشور مقابله کنیم. سید محمدرضا طالبی افزود: شهدا برای حفظ نظام، اسلام، انقلاب، ناموس و سرزمین رفتند و از جان خود گذشتند که این سرزمین و مردم بتوانند به حیات و پیشرفت ادامه دهند.
در این آیین از خدمات پنج ساله حجت‌الاسلام تقی عزیزی تقدیر و ابوالفضل نوفرستی به عنوان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی معرفی شد.

اختصاص پساب فاضلاب بیرجند برای رفع مشکل آب معادن طلا و مس

مشکل کمبود آب در معادن طلا و مس شهرستان‌های خوسف و نهبندان، با انتقال پساب فاضلاب بیرجند حل می‌شود. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در نشست هیات اندیشه ورز توسعه صنعت طلا و مس که با حضور سرمایه گذاران حوزه طلا و مس استان برگزار شد گفت: با در اختیار قرار دادن ۲۰۰ لیتر در ثانیه از پساب فاضلاب بیرجند، مشکل کمبود آب معادن طلا و مس شهرستان خوسف و نهبندان حل میشود.
اشرفی با بیان اینکه هم اکنون نیاز آبی معادن مس و طلای دو شهرستان خوسف و نهبندان از چاه‌های آب زیر زمینی تأمین می‌شود افزود: این منابع پایدار نیستند و با توجه به فقر منابع آب‌های زیر زمینی در استان، باید با استفاده از پساب فاضلاب شهرستان بیرجند مشکل آب معادن خوسف و نهبندان حل شود. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اشاره به اینکه باید برای توسعه صنعت طلا و مس تلاش شود گفت: در ۵ معدن هیرد، شادان، قلعه زری، خونیک و گودکان بیش از هزار و پانصد میلیارد تومان سرمایه گذاری و برای هزار و پانصد نفر هم اشتغال ایجاد شده است.
اشرفی گفت: با توجه به پتانسیل‌های موجود و سرمایه گذاری انجام شده، پیش بینی میشود در طرح توسعه معادن طلا و مس خوسف و نهبندان چیزی بیش از ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و ۴ هزار نفر اشتغال جدید ایجاد شد که یک تحول در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری برای این دو شهرستان بدنبال خواهد داشت.
وی با تاکید بر برگزاری جلسات اندیشه ورز در خصوص معادن طلا و مس گفت: باید شهرک طلا فراوری طلا و ساخت زیورالات در استان ایجاد شود تا طلای خامی که از استان خارج میشود در خود استان فراوری شود.
مدیر کل صمت استان هم گفت: تلاش ما در حوزه معادن بر این است که واحد‌هایی که ایجاد میشود، چرخه بازگردانی آب در واحد‌ها ایجاد شود تا با این روش ۸۰ درصد آب مصرفی مجدد به چرخه تولید برگردد.
جرجانی پیش بینی کرد با ایجاد شرکت زیرساخت و سرمایه گذاری و کمک دولت، ظرف ۲۴ ماه آینده پساب فاضلاب بیرجند به معادن خوسف و نهبندان منتقل شود. وی همچنین در خصوص مشکلات برق معادن استان هم گفت: با راه اندازی پست شاهکوه و پست ۴۰۰ هم تلاش میشود که مشکلات برق معادن حل شود.
در این جلسه سرمایه گذاران معادن طلا و مس هم دغدغه‌های خود را در خصوص مشکلات زیر ساختی از قبیل کمبود آب، مشکل برق و گاز و گازوئیل مطرح کردند.
همچنین در این جلسه مقرر شد آب منطقه‌ای استان و اداره آب و فاصلاب استان ظرف مدت دو هفته برنامه ریزی لازم را برای چگونگی استفاده از پساب آب شهر بیرجند اعلام کنند و طی یک ماه آینده با برگزاری جلسه‌ای ویژه با حضور مدیران استانی در وزارت نیرو، مشکل تامین آب معادن طلا و مس خوسف و نهبندان برطرف شود.

حمایت از عناب کاران خراسان جنوبی با اولین خرید توافقی عناب

امسال برای نخستین بار خرید توافقی عناب در خراسان جنوبی برای حمایت از عنابکاران استان اجرایی شد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: یکی از برنامه‌های حمایتی ازخرید توافقی عناب برای نخستین بار کشاورزان استان خرید توافقی محصولات کشاورزی است که امسال برای نخستین بار خرید توافقی عناب انجام می‌شود. جعفری افزود: کد بورسی محصول عناب به همت صندوق حمایت از بخش کشاورزی دریافت شده و انبار بورسی نیز در خوسف در نظر گرفته شده است که امیدواریم بورس عناب فعال شود. وی گفت: خرید توافقی از ابتدای فصل برداشت عناب در استان آغاز شد که هر کیلوگرم عناب تازه از ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان بسته به مرغوبیت محصول از کشاورزان خریداری شد .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: در این خرید که برای اولین بار در استان فعال شد ۸ تن عناب تازه از کشاورزان توسط شرکت تعاونی مالک اشتر خوسف خریداری و مبالغ آن به کشاورزان پرداخت شد. جعفری گفت: اکنون نیز که تمام محصول عناب استان برداشت شده، محصول خشک عناب هم کیلویی از ۷۰ تا ۱۵۰ هزار تومان توسط دو شرکت مالک اشتر خوسف و اتحادیه تعاونی های سربیشه خریداری می شود. عمده محصول عناب خراسان جنوبی در دو شهرستان سربیشه و خوسف تولید می شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با تاکید بر اینکه قیمت فعلی عناب با قیمت ورودی نهاده‌ها همخوانی ندارد گفت: بازاریابی و بازاررسانی محصول از اهمیت زیادی برخوردار است که باید حتما مورد توجه واقع شود.وی افزود: آنچه امروز در برنامه‌های مختلف پیگیر آن هستیم، این است که سه هدف افزایش بهره‌وری، بازاریابی و فرآوری را دنبال کرده و به آن برسیم. عملیات اجرایی کارخانه بسته‌بندی و فرآوری خشکبار (عناب) سیوناب نیز شهریور امسال در روستای سیوجان آغاز شد که مورد استقبال اهالی این منطقه و کشاورزان قرار گرفت. رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی همچنین بر ایجاد شهرک تخصصی عناب در روستای سیوجان تاکید کرد و برای تامین اعتبار مورد نیاز برای تحقق این برنامه مهم از حوزه‌های متعدد قول مساعد داد.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی: ساختمان میراث فرهنگی به ارگ کلاه فرنگی منتقل می‌شود
کاری- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در زمینه ساختمان این اداره گام‌های بلندی برداشته شده است، ادامه داد: در تفاهم‌نامه با استاندار قرار شد ساختمان فعلی فرمانداری در مطهری به اداره کل میراث واگذار شود تا برای حفظ و نگهداری ابنیه تاریخی و استقرار، آنجا حضور داشته باشیم.
هادی شاهوردی، روز گذشته در نشست خبری به مناسبت هفته گردشگری گفت: برای ساخت موزه مختص استان با مساعدت راه و شهرسازی زمینی را در بلوار صیاد شیرازی به متراژ ۳ هزار مترمربع تفاهم کردیم. وی با بیان اینکه امیدواریم استارت ساخت موزه به زودی بخورد، افزود: این اقدام بزرگ که در شان استان است، سبب نشان دادن تمام ظرفیت های میراثی، صنایع‌دستی و گردشگری در آن موزه است.شاهوردی با بیان اینکه این موزه جزو پروژه‌های استان است، خاطرنشان کرد: در سفر دوم رئیس جمهور تخصیصاتی که خواهد آمد، این اتفاق مهم روی خواهد داد.

کلنگ زنی، بزرگترین کمپ کویرنوردی استان در سه قلعه

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آغاز عملیات کلنگ زنی کمپ گردشگری سه قلعه را در این هفته خواهیم داشت، بیان کرد: در یک سال اخیر مجوز ۹ اقامتگاه بوم گردی را صادر کردیم. شاهوردی درباره مشکلات اقامتگاه‌های بوم گردی و راهکارهای حل مشکلات آنان گفت: در حال حاضر ۱۹۱ مورد تأسیسات گردشگری داریم که ۸۰ مورد آن اقامتگاه بوم گردی است که تلاش بر رفع مشکلات آنان در فضای پسا کرونا را داریم.
وی با اشاره به فرصت عبور زائران پاکستانی از خراسان جنوبی برای رونق گردشگری منطقه ادامه‌داد: در این زمینه ادارات مختلف دخیل به صورت انفرادی کار کرده‌اند وی یادآور شد: متاسفانه زیر ساخت لازم برای ماندگاری آنان و حضور آنان در غرفه‌های صنایع دستی استان را فراهم نکرده‌ایم. وی با اشاره به اینکه هر چند پنج موکب برای خدمت رسانی به زائران پاکستانی ایجاد شده است، افزود: ولی اگر زیر ساخت‌های لازم ایجاد شود در سال‌های آینده این زائران تمایل برای بازدید از غرفه‌های صنایع دستی و مناطق گردشگری استان را خواهند داشت

علل آمار پایین گردشگران خارجی خراسان جنوبی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در پاسخ به سوالی درباره تعداد کم گردشگران خارجی خراسان جنوبی در قیاس با استان‌های کویری همسایه یادآور شد: این موضوع را از دو منظر می‌توان بررسی کرد اولین دلیل آن فعالیت کم دفاتر و تور لیدرهای حوزه گردشگری در این حوزه است. شاهوردی گفت: همچنین مشکلات و کمبودها در زیر ساخت‌ها بر افزایش گردشگر خارجی تأثیر گذاشته است.وی درباره چرایی بسته بودن خانه تاریخی شریف گفت: سرمایه گذار قول بازگشایی آن را در مهرماه داده که اجرایی شدن تعهد او را پیگیری می‌کنیم.

بازگشایی رایگان موزه‌های خراسان جنوبی

وی یادآور شد: به مناسبت هفته گردشگری ،۷ و ۸ مهر ماه تمامی موزه‌های خراسان جنوبی به صورت رایگان به روی علاقه‌مندان باز است. شاهوردی با بیان اینکه در این هفته ۸ طرح در استان افتتاح و عملیات اجرایی آن آغاز می شود، افزود: گفت: ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده برای این طرح‌ها است. مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بخش عمده این اعتبار، توسط سرمایه گذار تامین می‌شود افزود: با افتتاح این ۸ طرح، برای ۵۲ نفر شغل ایجاد می‌شود. شاهوردی به جشنواره ملی زرشک نیز اشاره کرد و گفت: امسال برای اولین بار حضور ۱۵ کمپر گردشگری در استان را خواهیم داشت و چه بسا که برخی تور‌های بازدید از مزرعه در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت