اخبار استانی

در اولین جلسه گروه کاری امکان سنجی تولید دانش بنیان در صنعت و معدن بررسی شد
حمایت از تولیدات دانش بنیان استان با نگاه دانشگاهی
روز چهارشنبه گذشته اولین جلسه گروه کاری امکان سنجی تولید دانش بنیان در صنعت و معدن در دانشگاه صنعتی بیرجند به ریاست دکتر اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری برگزار گردید. گروه کاری فوق ذیل «قرارگاه استانی حمایت و تسهیل گری از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» شکل گرفته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هدف از تشکیل این گروه کاری را کمک به توسعه اقتصادی استان مبتنی بر مباحث دانش بنیان در حوزه صنعت و معدن عنوان کرد. وی ضمن تشکر از مشارکت اعضای گروه کاری، جلسه اول را فتح باب موضوع و تعیین مسیر ادامه کار با اهمیت دانست و افزود: ضمن تشکر از طرح-های دانش بنیان ارائه شده از سوی دانشگاه صنعتی بیرجند، ادامه مطالعات انجام شده تا رسیدن به طرح قابل ارائه به سرمایه گذاران را خواستار شد.
دکتر رضاپور، سرپرست دانشگاه صنعتی بیرجند پس از خیر مقدم به مهمانان حاضر در جلسه، برنامه ها و وظایف گروه کاری امکان سنجی تولید دانش بنیان در صنعت و معدن که مسئولیت آن به دانشگاه صنعتی بیرجند سپرده شده است را تبیین کرد. در ادامه جلسه دکتر یعقوبی نژاد رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه تعدادی از طرح های دانش بنیان با محوریت تولید کاتالیست از مواد معدنی استان که از سوی اساتید دانشگاه پیشنهاد شده است را ارائه داد. مهندس جرجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز ضمن استقبال از طرح های ارائه شده، پرداختن به بحث تولید کاتالیست را همراستا با رویکرد این سازمان عنوان کرد.
وی افزود: جلسات آتی برای عملیاتی شدن طرح های عنوان شده بین دانشگاه صنعتی بیرجند و سازمان صمت برگزار گردد. در ادامه نشست آقایان مهندس شریعتی فر مدیر کل دفتر سرمایه گذاری و امور اشتغال استانداری، مهندس زارعی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی، مهندس سهرابی فرد رئیس سازمان بسیج مهندسین، دکتر احمدی زاده رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی، مهندس جهانی کیا معاون شرکت شهرک-های صنعتی استان، مهندس هشیارمقدم مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری استان، دکتر سعیدی مدیر مرکز کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه بیرجند و دکتر اسماعیلی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی بیرجند به عنوان دیگر اعضای گروه کاری به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

خریداری ۴ هزار تُن گندم مازاد کشاورزان خراسان جنوبی

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: این سازمان تاکنون ۴ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را به صورت تضمینی خریداری کرده است. رضوی افزود : بیشترین خرید تضمینی در شهرستان زیرکوه با ۷۷۴ تن گندم بوده است.

ترخیص تمامی مصدومان سانحه قطار مشهد، یزد از بیمارستان طبس

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: کلیه مصدومین سانحه قطار مشهد- یزد از بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس ترخیص شدند. ابوالحسن میرجلیلی، علام کرد: استاندار در جریان بازدیدی که از بیمارستان داشتند،بر رسیدگی کامل و سریع به مصدومان حادثه قطار مشهد به یزد تأکید کردند.به گزارش ایسنا، وی یادآور شد: براساس گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، کلیه مصدومان حادثه قطار، تا ساعت ۱۳ پنج شنبه از بیمارستان ترخیص شدند.

اهل ایمان در مقابل شیطنت‌های دشمن هوشیار باشند

مهر- امام جمعه بیرجند گفت: باید دقت شود که به اسم اسلام، موحد و انقلابی بودن عمل و موضع سیاسی و اجتماعی ما مورد بهره‌برداری دشمنان خدا قرار نگیرد که این همان مقام هوشیاری اهل ایمان است. آیت ا… عبادی در خطبه‌های نمازجمعه با بیان اینکه نقشه راه انسان از طریق فرمول عبودیت باید باشد افزود: مهمترین مسأله حکومت این است که مربی جامعه باشد و وقتی می‌توان جامعه دینی تربیت کرد که حکومت دینی باشد.

ثبت سفارش بیش از ۱۲۳ هزار کتب درسی

مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲۱ خرداد آخرین فرصت ثبت سفارش کتاب میان پایه‌ای است، گفت: تاکنون بیش از ۱۲۳ هزار دانش آموز دختر و پسر استان برای دریافت کتب درسی خود در سامانه ثبت سفارش کتب درسی آموزش و پرورش اقدام کردند.

گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک

کارشناس هواشناسی تا اواخر وقت امروز شنبه، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک در منطقه پیش بینی کرد. لطفی گفت: تا اوایل هفته آینده ضمن افزایش ابر در برخی ساعات وزش باد و گرد و خاک پیش بینی می شود.

تمدید مهلت ثبت نام در جشنواره تعاونی های برتر

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان از تمدید مهلت تکمیل (خود اظهاری) اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون در هفدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر خبر داد و گفت: ثبت نام در هفدهمین جشنواره تعاونی های برتر تا روز یکشنبه ۲۲ خرداد تمدید شد.

تشکیل کمیسیون اماکن متبرکه برای نظارت بر ساخت مساجد

تسنیم- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بر ضرورت تشکیل کمیسیون اماکن متبرکه برای نظارت بر ساخت مساجد استان تأکید کرد. عباس‌زاده در جلسه رسیدگی به امور مساجد استان، اظهار داشت: ضوابط فنی در ساخت بعضی از مساجد در گذشته رعایت نشده لذا تشکیل این کمیسیون با هدف نظارت فنی بر احداث مساجد و تعیین تکلیف مساجد احداثی ضروری است.

خراسان جنوبی بدون فوتی کرونایی

در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از فوت در استان گزارش نشده و مجموع موارد فوت همچنان در هزار و ۴۴۷ نفر ثابت ماند. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۴۳ تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۳ بیمار جدید شناسایی شد. شریف زاده افزود: هر سه مورد ابتلا مربوط به شهرستان قائنات بوده اند.

افزایش تولید کارخانه کک‌سازی طبس واردات را کاهش می‌دهد

استاندار در بازدید از کارخانه کک‌سازی طبس، بر افزایش تولید کارخانه از طریق تامین مواد اولیه و راه‌اندازی سایر بخش‌های مجموعه تاکید کرد و گفت: این افزایش تولید باعث جلوگیری از واردات می‌شود. جواد قناعت در این بازدید برای موضوعات راه دسترسی به معادن و تامین تسهیلات سرمایه در گردش قول مساعد داد. مدیر مجتمع کک طبس هم در این بازدید گفت: ظرفیت کارخانه ۴۵۰ هزار تن تولید کک متالژیک در سال است که به دلیل کمبود مواد اولیه در سال اکنون ۱۰۰ هزار تن تولید می‌شود. مهدی شکاری با بیان اینکه برای رسیدن به ظرفیت تولید کارخانه نیاز به ۶۰۰ هزار تن زغال است افزود: دوره پخت کک ۷۲ ساعت است و می‌توانیم نیاز بازار داخل و حتی خارج که اکنون نیاز پاکستان و ترکیه است را تامین کنیم.
استاندار همچنین از شرکت زغال‌سنگ پروده طبس بازدید کرد. قناعت در این بازدید گفت: مسائل و مشکلات این واحد تولیدی در جلسات متناظر داخل استان و در مرکز پیگیری خواهد شد. ایجاد حدود ۲ هزار و ۵۰۰ فرصت اشتغال پایدار از مهمترین نتایج فعالیت این واحد فرآوری معدنی در شهرستان طبس است.

خروج دام از استان نباید منجر به کمبود در بازار شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای خروج دام زنده مازاد به استان‌های همجوار باید از سوی متولیان به گونه‌ای صورت گیرد که شاهد کمبود دام یا افزایش قیمت بالاتر از عرف در استان نباشیم. جواد اشرفی در نشست کارگروه تنظیم بازار استان افزود: با توجه به در پیش بودن عید قربان، پیش‌بینی لازم برای ذبح دام در استان و کنترل بازار گوشت در این ایام مورد توجه واقع شود.
وی با اشاره به همجوار بودن خراسان جنوبی با استان سیستان و بلوچستان و تقاضای بالای دام زنده در عید قربان گفت: دامپزشکی پزشکی استان کنترل لازم را درخصوص خروج دام زنده از استان داشته باشد تا در ایام عید قربان دچار کمبود دام زنده یا گوشت قرمز نشویم. اشرفی با تاکید بر اینکه قرارگاه امنیت غذایی باید در جهاد کشاورزی تشکیل شود اظهار داشت: قرارگاه امنیت غذایی جهاد کشاورزی مجموعه‌ای ذیل کارگروه تنظیم بازار است که برای کمک به تنظیم بازار بسیار موثر است. وی افزود: میزان تولید مرغ و تخم‌مرغ در خراسان جنوبی چند برابر میزان مصرف استان است اما مسئولان به واحدهای مرغ و تخم‌مرغ کمک کنند تا چرخه تولید آنها دچار مشکل نشود و روند تولید پایدار بماند، چراکه افزایش تولید و فعال‌تر شدن چرخه تولید برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

پروژه‌های نهضت ملی مسکن در بیرجند به انبوه‌سازان سپرده می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: براساس تصمیم شورای مسکن استان، اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر بیرجند به انبوه‌سازان سپرده می‌شود. علیرضا عباس‌زاده در شورای مسکن استان افزود: براساس نظریه کارشناسی، ساخت مسکن از طریق انبوه‌سازی هزینه تمام‌شده را کاهش می‌دهد و امید است با این تصمیم، طرح نهضت ملی مسکن در استان با سرعت و دقت بالاتری پیش رود.
وی افزود: اجرای طرح توسط انبوه‌سازان باید طی مدت ۲ سال انجام شود و قرارداد ساخت بیش از ۴ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهر بیرجند تعیین تکلیف شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی هم در این نشست گفت: سهمیه استان در طرح نهضت ملی مسکن ۴۰ هزار واحد مسکونی است که از این تعداد ۲۲ هزار واحد مسکونی شهری و ۱۸ هزار واحد مسکن روستایی است. وحید داعی افزود: پروژه‌های انبوه‌سازی به‌صورت واحدهای دو خواب و سه خواب در طبقات ۴ و ۵ طبقه پیش‌بینی شده و پیوست قرارداد این واحدها نیز مصوبه شورای مسکن استان است.

بزودی؛ نصب کارتخوان هوشمند در نانوایی ها خراسان جنوبی آغاز می‌شود

رئیس سازمان صمت گفت: لیست نانوایی های استان برای تهیه و نصب دستگاه کارتخوان هوشمند در اختیار بانک سپه قرار گرفته است و کار آموزش و نصب این دستگاه ها بزودی در استان آغاز می شود. عباس جرجانی در ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: در این خصوص بانک سپه با پیگیری خوبی که انجام داده است؛ ۷۰۰ دستگاه کارتخوان برای نانوایی ها تهیه و وارد استان کرده است. وی افزود: همچنین لیست تمام نانوایی های استان تحویل بانک سپه شده است تا علاوه بر نصب این دستگاهها به نانوایان آموزش نحوه استفاده را نیز دهند. وی با اشاره به اینکه نصب این کارتخوانها هنوز در استان انجام نشده است اما کارتخوان ها خریداری شده است و در استان وجود دارد، گفت: نصب این دستگاه ها از هفته آینده شروع خواهد شد.

زمان بندی پروژه‌های تأمین آب ۲۸۵ روستا ارائه شود

مهر- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی خواستار ارائه برنامه زمان بندی پروژه‌های تأمین آب شرب ۲۸۵ روستای استان تا دهه فجر سال جاری شد. عباس زاده در دومین جلسه قرارگاه استانی آبرسانی روستایی اظهار کرد: در صورتی که علت کندی اجرای پروژه‌های آبرسانی روستایی به اقدامات کشوری مربوط می‌شود، موارد مورد نظر برای مکاتبه با تهران، به ما اعلام شود.

افتخار آفرینی رادیو خراسان جنوبی در جشنواره رادیو زیارت

صدا و سیما- نمایش رادیویی “سماعیل” از تولیدات صدای خاوران در نخستین جشنواره زیارت شایسته تقدیر شناخته شد. نمایش “سماعیل” ساخته علی جعفری جم، گوشه‌ای از زندگی مادران شهدا را روایت می‌کند. نویسندگی این اثر را منصوره عسکری دشت بیاض، صدابرداری را هانیه پیرامی و نقش آفرینی آن را فرشته بهمن زاده، محمدرضا زمانی پور و مهدی حقگو برعهده داشتند.

اخذ مجوز پذیرش دو رشته دانشگاهی

مدیر برنامه ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه بیرجند گفت: شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با پذیرش دانشجو در رشته مهندسی شهرسازی در مقطع کارشناسی با ظرفیت ۳۰ نفر دانشجو موافقت کرد.
محمدعلی رستمی نژاد افزود: با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد رشته نانوفیزیک هم موافقت شده و دانشگاه بیرجند از مهرماه سال ۱۴۰۱ در این دو رشته پذیرش دانشجو ‏خواهد داشت. ‏

خرداد ماه، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی

احسانی، مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل تا پایان خرداد امسال مهلت دارند از طریق درگاه ملی مالیات به آدرس my.tax.gov.ir اظهارنامه مالیاتی و فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم عملکرد ۱۴۰۰ را تکمیل کنند تا مشمول جرایم غیر قابل بخشش کتمان درآمد نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت