اخبار استانی

صادرات ۷ هزار دلاری محصولات تعاونی های خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعاونی های استان هفت هزار و ۳۵۱ دلار در زمینه صادرات محصولات خود ارزآوری داشتند. اشرفی افزود: بیشترین محصولات صادرشده مربوط به سنگ بازالت و گرانیت، محصولات کشاورزی از جمله زعفران، زرشک، بادام، زیره و عناب، عسل، فرش و صنایع دستی بوده است.

وزیر کشور: حیات و سرزنده بودن جامعه ما نشات گرفته از شهیدان است

یادواره سرلشکر شهید «محمدناصر ناصری» و مجاهدان بدون مرز استان خراسان جنوبی شامگاه دوشنبه با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و جمعی از مسئولان و مردم در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد. وزیر کشور در یادواره سردار شهید محمد ناصر ناصری و شهدای برون مرزی خراسان جنوبی حیات جامعه را نشات گرفته از شهدا دانست. وحیدی وزیر کشور در یادواره سردار شهید حاج محمد ناصر ناصری و شهدای برون مرزی خراسان جنوبی که عصرروز گذشته در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد با تجلیل از مقام شامخ شهیدان و خانواده شهدا و ایثارگران گفت: شهید حیات بخش است و از آنجایی که شهادت در مکتب ما جریان دارد و جامعه و مردم ما در این بستر حرکت می‌کنند این بستر انسان ساز، تاریخ ساز و جامعه ساز است. وی با اشاره به اینکه اگر جامعه ما در برابر انواع مشکلات مقاومت می‌کند و تاب آوری دارد به خاطر این است که از مکتب شهدا درس گرفته گفت: شهید و شهادت در مکتب ما یک مفهوم اساسی است و رمز سربلندی، اقتدار و قدرت ما شهیدان هستند. وزیر کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهید ناصری و شهدای برون مرزی استان گفت: شهید ناصری شخصیتی استوار، متین، فداکار و خوش ذهن و باهوش بود که همه جریانات افغانستان، ایشان را به حسن خلق و رفتار می‌شناختند. وی افزود: این شهید کمک بزرگی به حل اختلافات در این کشور اسلامی کرد. وحیدی گفت: امروزه دشمن با تمام توان آمده که مردم را غافل و سپس غارت کند و متاسفانه عده‌ای ساده لوح هم به دنبال تطهیر چهره دشمن هستند. وی افزود: رزمندگان بدون مرز در دفاع از ملت‌ها مرز نمی‌شناسند، چون دفاع، مرز نمی‌شناسد و هر جا مظلوم تحت فشار باشد جای دفاع است و پیام شهید ناصری و دیگر شهدا این است که با دشمن مسامحه نکنید و باید برای مقابله با دشمن آماده باشیم و از ظرفیت‌های وجودی بهره بجوئیم و در این حالت مسیر را با قدرت ادامه دهیم.

۱۰۵ یادواره شهدا در خراسان جنوبی برگزار شد

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی نیز در این یادواره گفت: در هفته بسیج ۱۰۵ یادواره شهید در نقاط مختلف استان برگزار شد. سردار علی قاسمی در یادواره شهید ناصری و مجاهدین بدون مرز استان اظهارکرد: در هفته بسیج ۱۰۵ یادواره شهید در نقاط مختلف استان برگزار شد. وی بیان داشت: پنجشنبه این هفته هم یادواره شهدای حقوقدان برگزار می‌شود و برنامه ریزی برای این یادواره از اواخر تیر ماه آغاز شد.وی تصریح کرد: چون در سالگرد شهادت شهید ناصری بیرجند در وضعیت قرمز کرونا بود، مقررشد این یادواره همزمان با سفر وزیر کشور برگزار شود. وی از زحمات و تلاش‌های ملانوری استاندار سابق تشکر کرد و اضافه کرد: دعای خیر مردم استان بدرقه راه وی خواهد بود و افتخار می‌کنیم که میزبان فرمانده مجاهد بدون مرز هستیم. سردار «محمدناصر ناصری» پس از پایان جنگ تحمیلی، در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مشغول به خدمت و پس از چندی به‌عنوان نماینده فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان منصوب شد و با سقوط «مزار شریف» در ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷، در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران به‌همراه جمعی دیگر از همکاران خود توسط نیروهای طالبان به شهادت رسید.

لزوم مناسب سازی فضای شهری برای تردد معلولان در استان

خبرنگاران جوان- معاون بهزیستی خراسان جنوبی گفت: معلولان باید بتوانند در شهر به آسانی تردد و از امکانات و زیرساخت‌های شهری بهره‌مند شوند. رضازاده معاون بهزیستی خراسان جنوبی گفت: تعامل هدفمند شهرداری و بهزیستی استان در سال‌های گذشته سبب شده بسیاری از نواقص در حوزه مناسب سازی تردد معلولان رفع شود، اما هنوز مشکلات جدی در این زمینه وجود دارد و باید راهبرد‌ها با جدیت و به صورت گسترده‌تر دنبال شود. وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات جامعه معلولین عدم مناسب‌سازی کامل ناوگان شهری است و با اینکه در چند سال گذشته این امر مورد توجه بوده، اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله بسیار دارد و معلولان در این خصوص با مشکلات بسیاری مواجه هستند. رضازداه با اشاره به اینکه طرح مناسب سازی فضای شهری از سال ۹۲ برای معلولان در کشور به وجود آمده، بیان کرد: تاکنون نواقصی در حوزه مناسب سازی فضای شهری برای تردد معلولان رفع شده، اما این مناسب سازی نیاز به سرعت بیشتری دارد. معاون بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: هر ساله جشنواره شهید رجایی برای تجلیل از دستگاه‌های اجرایی در جهت نهادینه کردن فرهنگ، ارتقاء و بهبود عملکرد دستگاه‌ها در استان برگزار می‌شود.

پیدا شدن سه مفقودی در کویر شهرستان خوسف

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: سه معدنکار که در منطقه معدنی آبگرم لوت شهرستان خوسف مفقود شده بودند، سحرگاه امروز با تلاش مردم بومی پیدا شدند. محمدرضا رضایی افزود: این معدنکاران غیربومی در جست و جوی معدن بودند که شب گذشته با ارسال موقعیت مکانی به خانواده، گم شدن خود را اعلام کردند. وی گفت: بلافاصله با اعلام مفقودی به مرکز امداد و نجات هلال احمر یک تیم به محل اعزام اما با تلاشی که تا پاسی از شب انجام شد، موفق به یافتن این افراد نشدند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار داشت: در ادامه عملیات جست و جو و با همکاری مردم بومی، معدنکاران ساعت چهار صبح امروز پیدا شدند. وی افزود: طبق گزارش ارسالی حال عمومی مفقودشدگان مساعد است و مشکلی در سلامت آنها گزارش نشده است.

پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون به ۶۵۷ بهره بردار کشاورزی

تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی امسال به ۶۵۷ بهره بردار این بخش در خراسان جنوبی پرداخت شد.مدیر سرمایه گذاری جهاد کشاورزی استان تسهیلات پرداخت شده به این طرح‌ها را ۵۵ میلیارد تومان اعلام کرد. فرجامی فر افزود: مجموع ابلاغ اعتبارات این حوزه ۵۰ میلیارد تومان بود که خراسان جنوبی به علت شناور بودن این اعتبارات در کشور، توانسته بیش از سهمیه ابلاغی اعتبار جذب کند.

روکش آسفالت حفاظتی ۲۷۰ کیلومتر از جاده‌های خراسان جنوبی

صداوسیما- ۲۷۰ کیلومتر از جاده‌های خراسان جنوبی از ابتدای امسال تاکنون آسفالت شده است.معاون راهداری ادراه کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: از ابتدای امسال در حوزه نگهداری راه ها، ۲۳ قرارداد با اعتباری بالغ بر ۱۶۲۵ میلیارد ریال برای رفاه حال کاربران جاده‌ای و ارتقاء سطح خدمت پذیری، بهسازی و روکش منعقد شده است.فدوی افزود: از شاخص‌ترین این قراردادها، اجرای عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت محور‌های منتهی به شهرستان فردوس و اجرای عملیات لکه گیری و روکش آسفالت محور قاین-خواف و اجرای آسفالت حفاظتی چیپ سیل (آسفالت سطحی) راه‌های فرعی و روستایی حوزه استحفاظی استان است.به گفته وی در راستای پیشرفت فیزیکی پروژه ها، تاکنون بیش از ۱۳۳ میلیار و ۵۰۰ ریال هزینه شد که این عملکرد مربوط به اجرای ۲۷۰ کیلومتر است.فدوی گفت: ضمناٌ برای مرمت جاده‌های سطح استان مقدار ۵۰۰ هزار و ۲۴۹ مترمربع توسط پیمانکاران حوزه نگهداری راه‌ها و ادارات شهرستان لکه گیری موضعی و هندسی انجام شده و لکه گیری و چاله پر کنی توسط اکیپ راهداری در سطح جاده‌های استان بصورت مستمر در حال انجام است.

شناسایی ۱۴۹ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: دیروز از ۲۸۰ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که ۶۴ بیمار و از ۶۱۵ تست سریع ۸۵ مورد مثبت جدید کرونا شناسایی شد.شریف زاده افزود: متاسفانه یک مورد جدید فوت ناشی از کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان ثبت شد.

مراکز غیرمجاز مداخله گر در امور پزشکی تحت تعقیب کیفری

مهر- قاضی رسیدگی به جرائم حوزه بهداشت و درمان گفت: مراکز غیر مجاز مداخله گر در امور پزشکی تحت رصد قانونی و تعقیب کیفری قرار می گیرند. دوشنبه شب بازدید میدانی و سرزده سید حجت نبوی قاضی ویژه رسیدگی به جرائم حوزه بهداشت و درمان از سه مرکز غیرمجاز مداخله‌گر در امور پزشکی برای رسیدگی به برخی از مسائل صورت گرفت. در این بازدید که با حضور حجت‌الاسلام وحدانی نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان‌جنوبی، نماینده دانشگاه علوم پزشکی و مامورین پلیس اماکن انجام‌پذیرفت؛ متأسفانه اعمال خلاف قانون و مجرمانه در این مراکز مشاهد شد که توسط قاضی نبوی به متصدی مربوطه تذکرات لازم در خصوص خودداری از ادامه هر نوع فعالیت غیرمجاز تا تعیین تکلیف قضایی موضوع داده شد. نبوی، قاضی ویژه رسیدگی به جرائم حوزه بهداشت و درمان در خراسان‌جنوبی اظهارکرد: امروزه خدمات درمانی در آرایشگاه‌ها و سایر مراکز فاقد مجوز تحت عناوین مختلف همچون لیزر موهای زائد بدن، برداشتن خال پوستی، شفاف سازی پوست، تتو و … انجام می‌شود که به موجب ماده ۳ قانون مقررات مربوط به امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی، جرم است وی ادامه‌داد: ارتکاب برخی از این امور نه تنها از سوی افراد غیر پزشک بلکه از سوی پزشکان فاقد مجوز خاص مربوطه نیز قابل تعقیب کیفری است. قاضی ویژه رسیدگی به جرائم حوزه بهداشت و درمان در خراسان‌جنوبی افزود: متاسفانه مردم نیز از این مراکز غیرمجاز استقبال زیادی داشته‌اند و لذا از شهروندان عزیز تقاضا می‌شود تا در راستای صیانت از بهداشت و سلامت خویش و جامعه از مراجعه به این گونه افراد به شدت پرهیز نمایند. قاضی دادگاه انقلاب شهرستان بیرجند گفت: پلیس فتا نیز در راستای وظیفه ذاتی خویش همچون گذشته فعالیت و تبلیغات غیر قانونی این افراد را در فضای مجازی رصد نموده و مراتب را حسب مورد به مرجع قضایی اعلام می‌کند.

اجباری شدن حذف نسخه کاغذی از ابتدای دی در استان

صداوسیما- از ابتدای دی ، بیمه تمامی نسخه‌ها در خراسان جنوبی به صورت الکترونیک صادر می‌شود. مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: از ابتدای دی ، برابر تبصره ۱۷ قانون بیمه تمامی نسخه‌ها الکترونیک صادر می‌شود. اربابی با بیان اینکه این طرح از یک سال و نیم قبل آغاز شده افزود: این آمادگی را برای اجرای این قانون و جمع کردن نسخ کاغذی داریم و پرداختی‌ها نیز در مورد نسخ کاغذی صورت نخواهد گرفت. وی با بیان اینکه در طرح الکترونیکی کردن نسخ پوشش ۸۰ درصدی داریم گفت: تعدادی از پزشکان در این طرح نیستند که تقاضای مراجعه آن‌ها را برای دست رسی به نسخه الکترونیک داریم. مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: با توجه به اجرای بیش از یک سال و نیم از طرح نسخ الکترونیک، در پرداخت‌ها بروز شده ایم و مطالبات پزشکان و آزمایشگاه‌ها تا پایان مهر ماه پرداخت شده و آبان ماه نیز در حال پرداخت است. اربابی همچنین در خصوص طرح پزشک خانواده گفت: از ابتدای آبان ماه امسال طی یک فراخوان ۴۰ پزشک عمومی جذب شدند. وی با اشاره به اینکه حق ویزیت بیمه شدگان برای پزشک خانواده ۶ هزار تومان است، گفت:از مزیت‌های این طرح این است که بیمه شدگان فردی را به عنوان مشاور خود انتخاب می‌کنند، از مراجعات بی مورد به پزشکان متخصص و هزینه‌های آن کاسته می‌شود و از همه مهم‌تر می‌توان بیماری دیابت را با اجرای این طرح در خانواده‌ها کنترل کرد.

خواسته‌های درمانی سربیشه و نهبندان پیش روی معاون وزیر

فارس- نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس، خواسته های درمانی حوزه انتخابیه اش را با معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در میان گذاشت و معاون درمان وزارت بهداشت نیز قول تامین و پیگیری این خواسته ها را داد. نخعی پیرو نشست های قبلی با معاون درمان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در مورد مشکلات حوزه انتخابیه‌اش دیدار و گفت‌وگو کرد. وی اظهار داشت: در این دیدار در زمینه تامین پزشکان متخصص مورد نیاز، تکمیل زیرساخت‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های حوزه انتخابیه و تامین تجهیزات اورژانس بیمارستان شهید آتشدست نهبندان تبادل نظر شد که معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی قول تامین این نیازها را داد. نخعی پیگیری همکاری مشترک سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت برای ارتقاء بیمارستان سربیشه را از دیگر موارد این نشست کاری اعلام کرد و افزود: تکمیل پانسیون پزشکان متخصص سربیشه و دیگر خواسته‌های مربوط به حوزه بهداشت و درمان حوزه های انتخابیه نیز با معاون وزیر در میان گذاشته شد. به گفته وی دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هم برای تحقق خواسته های بهداشتی و درمانی نهبندان و سربیشه قول پیگیری و تامین داد که امیدواریم هرچه زودتر عملیاتی شود.

امام جمعه بیرجند: مساجد را باید مردم اداره کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: از گذشته سنت بر این بوده که اداره مساجد به وسیله مردم باشد و در حال حاضر نیز این سنت وجود دارد. حجت الاسلام عبادی روز سه‌شنبه در دیدار حجت الاسلام مهدوی ارفع رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان افزود: این سنت همین گونه خواهد ماند منتهی در این جهت باید کار شود و سوال این است، چه طرحی وجود دارد که مردم توجه داشته باشند و این وظیفه خود را فراموش نکنند. وی گفت: اینجا دیگر مردم مقصر نیستند، ما مقصریم و باید در جهت توجه دادن به مردم طرح و برنامه داشته باشیم که این از بالاترین امور خیر است.

واکسیناسیون ۷۲ درصدی جمعیت هدف

۷۲ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال خراسان جنوبی تاکنون نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: در مجموع تاکنون ۸۵ درصد از جمعیت هدف بالای ۱۲ سال استان نوبت اول واکسن کرونا و ۷۲ درصد از این جمعیت هر دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده اند.شریف زاده افزود: همچنین در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال استان ۸۶ درصد نوبت اول و ۶۶ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند. وی گفت: در رده سنی ۱۸ سال به بالا نیز ۸۵ درصد نوبت اول و ۷۳ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

پایان هفته بارانی میهمان خراسان جنوبی

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از پایان هفته بارانی در استان خبر داد. نخعی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: مطابق با الگوی نقشه‌های هواشناسی استان از عصر جمعه تا اوایل هفته آینده شاهد وقوع باران در منطقه خواهیم بود. وی با اشاره به اینکه امروز در شهرستان نهبندان امکان وقوع باران نیز وجود دارد افزود: پنجشنبه و جمعه نیز شاهد افزایش ابر و وزش باد در استان خواهیم بود. نخعی با بیان اینکه امروز و فردا تغییرات دما در استان محسوس نخواهد بود اظهار کرد: جمعه شاهد افزایش نسبی دمای هوا خواهیم بود.

رایزنی برای بازگشایی استخرهای خراسان جنوبی

سرپرست معاونت توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: برای بازگشایی دوباره استخرهای شنا در خراسان جنوبی هماهنگی و برنامه ریزی‌هایی در حال انجام است. سیده اعظم اسلامی اظهار کرد: در زمان استاندار اسبق نامه‌نگاری با ستاد کرونا برای بازگشایی استخرها داشتیم که به دلیل رنگ‌بندی‌های کرونایی مورد قبول قرار نگرفت، ولی هماهنگی‌ها در حال انجام است که با یک برنامه‌ریزی درست بازگشایی انجام شود. وی با اشاره به حضور استاندار جدید عنوان کرد: زمان بازگشایی را نمی‌توانیم اعلام کنیم چرا که نیاز به دیدار و هماهنگی با استاندار جدید و مصوبه ستاد کرونا است. به گفته وی با این وجود از آنجایی که در دیگر استان‌ها استخرها بازگشایی شده‌اند و هیچ مشکلی با توجه به رنگ بندی هم ندارند، این برنامه‌ریزی در حال انجام است تا با شرایط مشخص شده از قبیل فاصله گذاری، شیفت بندی مناسب و تعداد مورد پذرش در هر شیفت و پروتکل‌های بهداشتی استخرهای استان هم باز شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت