اخبار استانی

اجرای ۲۶ دهانه پل در محور دیهوک – راور

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دیهوک از اجرای ۲۶ دهانه پل در محور دیهوک – راور خبر داد. کیانپور گفت: با توجه به بارندگی‌های سالانه، وقوع سیلاب و بسته شدن مسیر، برای ارتقاء ایمنی و به منظور رفاه حال کاربران جاده‌ای ۵ دستگاه آبنما در محور دیهوک – راور به پل تبدیل می‌شود.

ورود بزرگترین محموله واکسن کرونا به استان

صداوسیما- بزرگترین محموله واکسن کرونا امروز وارد خراسان جنوبی می شود .دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در استان با بیان اینکه بزرگترین محموله واکسن کرونا از ابتدای واکسیناسیون در استان ما وارد استان می شود، گفت:این محموله شامل ۶۸ هزار دوز واکسن کرونا است که از این تعداد ۵۴ هزار دوز واکسن سینوفارم ، ۱۲ هزار واکسن آسترازنکا و ۲ هزار دوز واکسن برکت است. شریف زاده افزود: تاکنون ۳۶۰ هزار دوز واکسن کرونا تحویل دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شده است.شریف‌زاده با اشاره به اینکه ۳۵.۲ درصد مردم خراسان‌جنوبی دوز اول واکسن کرونا را زده‌اند، درباره چرایی میزان واکسیناسیون دوز اول در یکی دو روز اخیر گفت: ما در خراسان‌جنوبی در روزهای اخیر با کمبود واکسن رو به رو بودیم و از این جهت اولویت را برای واکسیناسیون افرادی که نوبت دومشان فرا رسیده، قرار دادیم و از این جهت میزان تزریق دوز اول در یکی – دو روز قبل پایین بود. وی اظهار کرد: اگر واکسن به میزان کافی در اختیار ما قرار گیرد، می‌توانیم به گروه‌های سنی پایین‌تر نیز واکسن تزریق کنیم ولی در این خصوص هنوز تصمیمی گرفته نشده است. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی یادآور شد: مردم عزیز خراسان‌جنوبی در راستای حفظ سلامت خود و عزیزانشان ماسک زدن و فاصله اجتماعی و سایر پروتکل‌ها را به شدت مراعات کنند.

قیمت مسکن در بیرجند ۱۵ درصد کاهش یافت

ایرنا- رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیرجند گفت: قیمت مسکن از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با سال گذشته به صورت میانگین در شهر بیرجند ۱۵ درصد کاهش داشته است.علیرضا اربابی افزود: در برخی مناطق شاهد کاهش ۱۰ درصدی قیمت مسکن بودیم و در برخی مناطق هم ۲۰ درصد کاهش داشته است، همچنین املاک کوچک ۱۰ درصد و املاک بزرگ تا ۲۰ درصد هم کاهش قیمت داشته‌اند.وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد رکود در بازار مسکن مرکز استان هستیم.رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیرجند گفت: مصالح ساختمانی و آهن نیز از ابتدای سال جاری افزایش قیمت داشته اما نقشی در افزایش قیمت مسکن نداشته است.وی افزود: البته برخی فروشندگان به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی، قیمت املاک خود را افزایش داده‌اند از طرفی به خاطر تورم، قدرت خرید مردم پایین آمده و همچنان رکود بر بازار مسکن حاکم است.اربابی گفت: از ابتدای امسال اجاره بها نیز در بیرجند بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته و اجاره بهای املاک تجاری گاهی تا ۴۰ درصد افزایش داشته است.وی ادامه داد: قیمت مسکن در شهر بیرجند به نسبت اینکه جمعیت بالایی نداریم، خیلی بالاست و علت آن سرمایه‌گذاری زیاد مردم در این بخش است که این موضوع شغل‌های کاذب زیادی را هم ایجاد کرده است.رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیرجند گفت: در مجموع مستاجران در شهر بیرجند گران زندگی می‌کنند.

برگزاری چهاردهمین مرحله رزمایش مواسات و کمک های مومنانه

چهاردهمین مرحله رزمایش مواسات و کمک های مومنانه با عنوان شمیم حسینی همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی برگزار شد. مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در این مراسم با اشاره به اینکه در این مرحله ۴ هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان بین نیازمندان استان توزیع خواهد شد، گفت: هر بسته شامل برنج، روغن، رب گوجه فرنگی، حبوبات و چای به ارزش ۳۰۰ هزار تومان است.

نانوایی‌های خراسان جنوبی تسهیلات بهسازی می‌گیرند

ایرنا – مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: به منظور صیانت از حقوق شهروندی و ارائه خدمات بهینه کمی و کیفی، به ۱۲۰ واحد نانوایی متقاضی و واجد شرایط بهسازی در این استان تسهیلات نوسازی پرداخت می‌شود.مجید اسداللهی افزود: ۱۱۵ واحد نانوایی در استان خراسان جنوبی بهسازی نشده است که متقاضیان واجد شرایط اعم از واحدهای نانوایی شهری و روستایی از سوی اتحادیه نانوایان به بانک معرفی خواهند شد. وی اظهار داشت: واحدهای متقاضی تسهیلات بهسازی، معادل ۱۰ واحد ماهانه به بانک معرفی می‌شوند و حداکثر در مدت ۱۰ روز پس از معرفی می‌توانند نسبت به تکمیل مدارک و ارائه آن به بانک اقدام کنند. مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی کارمزد این تسهیلات را ۱۵ درصد اعلام کرد و گفت: سقف فردی تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریال تعیین شده است. وی اضافه کرد: بازپرداخت تسهیلات درخصوص سرمایه در گردش حداکثر ۱۲ ماه و برای بازسازی و نوسازی تجهیزات حداکثر ۳۶ ماه است. در حال حاضر ۷۶۰ واحد نانوایی در استان خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد ۱۱۵ واحد آزادپز و مابقی یارانه‌ای است.

استانداردسازی ۱۰۰ درصد جایگاه‌های سی‌ان‌جی در خراسان جنوبی

ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: ۱۰۰ درصد کپسول‌های مخازن جایگاه‌های سوخت سی ان جی استان در یک سال گذشته تاکنون به آزمایشگاه‌های مجاز و مورد تایید سازمان استاندارد ارسال و موفق به اخذ تاییدیه شده‌اند. مردانی افزود: ۲۴ جایگاه عرضه گاز طبیعی در خراسان جنوبی فعال است و از ابتدای امسال تاکنون ۲۴ میلیون و ۴۷۰ هزار متر مکعب گاز CNG توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸،۴ درصد رشد داشته است. وی عنوان کرد: در آینده نزدیک با راه‌اندازی اولین جایگاه CNG شهرستان نهبندان، مردم جنوبی‌ترین شهرستان استان خراسان جنوبی نیز از این سوخت پاک بهره‌مند خواهند شد. مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: در راستای صیانت از حقوق شهروندی و ارائه خدمات مطلوب سوخت‌رسانی به طور مستمر و مطابق برنامه‌ریزی، جایگاه‌های عرضه سوخت در استان مورد پایش کمی و کیفی قرار می‌گیرد. وی افزود: به منظور کنترل و نظارت بر ارائه خدمات مطلوب سوخت‌رسانی در جایگاه‌های عرضه سوخت استان از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و ۵۰۰ آزمایش کمی از نازل های عرضه سوخت انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۶ درصد افزایش داشته است. مردانی بیان کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون حدود دو هزار آزمایش آب‌یابی از مخازن و آزمایش کیفی فرآورده در جایگاه‌های سوخت خراسان جنوبی از سوی مهندسی کیفیت فرآورده‌های نفتی انجام شده است.

پرداخت بیش از ۱۴ میلیارد تومان به گندم کاران خراسان جنوبی

صداوسیما- تاکنون ۱۴ میلیارد و ۱۱۹ میلیون تومان به گندم کاران استان پرداخت شده است. مدیر تعاون روستایی استان گفت: گندم خریداری شده توسط مراکز خرید تعاون روستایی و انبار های مکانیزه غله استان تاکنون ۲ میلیون و ۸۲۷ هزار و ۵۲۱ کیلوگرم بوده است. ضیائیان احمدی افزود: میزان خرید گندم توسط انبار مکانیزه بیرجند و قاین ۴۱۷ هزار و شصت کیلوگرم و میزان گندم خریداری شده توسط تشکل‌های تعاون روستایی ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۴۶۱ کیلوگرم بوده است. وی گفت: مجموع مبلغ گندم خریداری شده از کشاورزان تاکنون ۱۴۱ میلیارد و ۱۹۸ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۶۵۰ ریال بوده است. وی افزود: گندم خریداری شده در سال گذشته ۲۰ هزار و ۴۲ تن بوده که از این میزان ۱۳ هزار و ۹۳۸ تن توسط مراکز خرید تعاون روستایی و ۶۱۰۴ تن توسط غله خریداری شده است. مدیر تعاون روستایی استان گفت: اولین محموله گندم در تاریخ ۲۹ اردیبهشت تحویل مراکز خرید گندم شده و خرید در برخی از مراکز کماکان ادامه دارد.ضیائیان احمدی افزود: بیشترین میزان خرید در شهرستان بشرویه به میزان ۸۱۷ هزار و ۵۲۸ کیلوگرم و شهرستان طبس به میزان ۸۱۴ هزار و ۴۹۰ کیلوگرم بوده است.

شناسایی ۴۰۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته ۲۲۹ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۸۸ بیمار جدید و همچنین از ۸۴۹ تست سریع کرونا ۱۷۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد. مهدی زاده افزود: در شبانه روز گذشته با ثبت ۳ مورد فوت جدید ناشی از کرونا تعداد فوتی‌های این بیماری به هزار و ۸۲ مورد رسید.

خراسان جنوبی به کارگاه بزرگ عملیاتی تبدیل شده است

ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: این استان در زمینه تامین و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی به کارگاه بزرگ عملیاتی تبدیل شده است که به طور حتم توسعه و آبادانی را به همراه خواهد داشت. ملانوری روز یکشنبه در آیین افتتاح ساختمان پاویون فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند افزود: ساخت و بهسازی راه‌های استان، سرعت رشد پرشتاب و صعودی دارد و دوبانده کردن محورهای اصلی، بهسازی راه‌های فرعی و روستایی، اصلاح مسیرها و رفع نقاط حادثه خیز با شتاب در حال انجام است. وی دسترسی خراسان جنوبی به راه‌آهن را از انتظارات چندین ساله مردم عنوان کرد و گفت: با شروع این پروژه بزرگ در سال ۹۸ و اینکه کشور هم به اجرای راه‌آهن شرق نیاز دارد تاکنون تلاش‌های خوبی صورت گرفته و قدم‌های موثری برداشته شده و در همین ابتدای دولت سیزدهم پیگیر هستیم تا عملیات اجرایی این پروژه، سرعت بیشتری بگیرد. وی افزود: ارتقای خدمات هوایی به زیرساخت‌هایی از جمله ترمینال مناسب، باند باکیفیت، تجهیزات ایمنی به روز و پاویون مجهز نیاز دارد و از جمله پاویون فرودگاه که در ورودی استان قرار گرفته، به نوعی چشم و چراغ خراسان جنوبی است تا منظر اولی که فرد از استان می‌بینید ذهنیت خوبی برایش ایجاد کند. ملانوری گفت: اینکه در حصارکشی و محوطه‌سازی پاویون فرودگاه بیرجند بخشی برای مفاخر و مشاهیر خراسان جنوبی دیده شده، برای این است تا بتوانیم استان را در حوزه فرهنگ معرفی کنیم و مهمانان در یک نگاه، استان را از بعد منابع انسانی بشناسند. استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: پاویون فقط یک ساختمان زیرمجموعه فرودگاه نیست بلکه یک مرکز مدیریتی برای تصمیم‌گیری‌ها و خدمات بزرگ در جهت توسعه استان است. وی افزود: یکی از موضوعاتی که بدو ورود بنده به خراسان جنوبی مطرح بود، اینکه بعضی از مدیران هم پشت میز نشسته‌اند و برخی فعالیت‌ها به سستی انجام می‌شود اما آنچه در شرایط فعلی در استان اتفاق افتاده، فعالیت‌های جهشی و انقلابی برخی دستگاه‌هاست. استاندار خراسان جنوبی افزود: وقتی از توسعه حرف می‌زنیم، به دنبال فعال کردن معادن هستیم، به توسعه صنعت و کشاورزی می‌اندیشیم و افزایش مبادلات مرزی را خواهانیم تا رفاه مردم و عدالت اجتماعی توسعه یابد که لازمه تحقق این اهداف، تامین و توسعه برخی زیرساخت‌هاست.پاویون فرودگاه بیرجند با ۷۹۶‌ متر مربع زیربنا و اعتبار ۲۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که ۱۵ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی سرمایه‌ای و پنج میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای اجرای این پروژه هزینه شده است. استاندار خراسان جنوبی در حاشیه افتتاح پاویون فرودگاه بیرجند، از طرح توسعه ترمینال این فرودگاه هم بازدید کرد. طرح توسعه ترمینال داخلی به مساحت ۴ هزار و ۱۵۰ متر مربع با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است و با تکمیل این مجموعه، فضای قدیمی ترمینال فرودگاه وارد فاز بهسازی می‌شود.

کالا‌های اساسی به موقع به دست مردم برسد

صداوسیما- دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی تاکید کرد: کالا‌های اساسی به موقع به دست مردم برسد. حجت الاسلام نسائی زهان در کمیته نظارت بر مایحتاج عمومی و کالا‌های اساسی استان با بیان اینکه دستگاه‌های بازرسی و نظارتی باید بازار را به صورت مداوم رصد کنند تا هیچ کمبود کالایی احساس نشود ، گفت: با افراد سودجو که زمینه ساز افزایش قیمت کالا‌های اساسی شوند، برخورد قانونی می‌شود. وی از مردم خواست مردم مطالبه گری داشته باشند اگر مردم مطالبه گری داشته باشند جلوی خیلی از گران فروشی ها گرفته می شود. دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی افزود: در این رابطه تعزیرات حکومتی و سازمان صمت پای کار هستند و اجازه نخواهند داد افرادی که در بخش تولید فعالیت نمی کنند بیش از کشاورزان و تولیدکنندگان سود ببرند.

شاخص کیفیت هوای ۴ شهرستان خراسان جنوبی؛ ناسالم

شاخص کیفیت هوای ۴ شهرستان خراسان جنوبی؛ برای همه گروه ها ناسالم است.مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: در شبانه روز گذشته شاخص کیفیت هوا در ایستگاه ها ی بیرجند، سرایان، زیرکوه و نهبندان به بالای ۱۵۰ رسید. اکبری افزود: بر این اساس ، شاخص ذرات معلق ریز بزرگتر از ۲.۵ میکرون در همه شهرستان ها بالا و کیفیت هوا برای همه گروه ها به ویژه کودکان، سالمندان ، بیماران تنفسی و چشمی ناسالم است. هواشناسی پیش بینی کرد امروز به طور موقت از شدت وزش باد کاسته خواهد شد.

افزایش اعتبارات مقابله با بیابانزایی خراسان‌جنوبی

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری خراسان ‌جنوبی گفت: سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور با توجه به کسب رتبه نخست استان در طرح‌های مقابله با بیابانزایی برای عملکرد مطلوب اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان اعتبارت مقابله با بیابانزایی استان را مجدد افزایش داد. نصرآبادی افزود: اعتبار مشخص شده برای استان در سال ۱۴۰۰ که ۹۹ میلیارد تومان تعیین شده بود مجدد ۱۳ میلیارد تومان افزایش یافت، بر این اساس اعتبارت استان در سال جاری برای فعالیت‌های مقابله با بیابانزایی ۱۱۳ میلیارد تومان خواهد بود.

انتظار برای واردات دوز دوم واکسن روسی

ضیائی رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند گفت: چند مدت پیش دوز اول واکسن اسپوتنیک روسی وارد استان شده و تزریق آن انجام شد که بعد از گذشت مدت‌ها از زمان تزریق، پیگیری‌ها نشان از وارد نشدن دوز دوم این واکسن به دنبال بسته بودن واردات آن می‌دهد. وی افزود: در خراسان جنوبی هزار نفر دوز اول این واکسن را دریافت کردند که بعد از پیگیری ها برای دوز دوم، وزارت بهداشت اعلام کرد یک سری واکسن‌ها را می‌توان به صورت جایگزین برای دوز دوم واکسن روسی تزریق کرد. ضیائی ادامه داد: این اعلام هنوز به طور رسمی ابلاغ نشده است و به محض ابلاغ و مشخص شدن نوع واکسن جایگزین، تزریق واکسن به افرادی که دوز اول واکسن اسپوتنیک را دریافت کرده اند شروع می‌شود.

تهیه لباس فرم برای دانش آموزان میان پایه اجباری نیست

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: هیچ منعی ندارد که دانش‌آموزی بخواهد با لباس فرم پارسال خود در مدرسه حضور پیدا کند. واقعی با اشاره به اینکه اجباری برای خرید لباس فرم مدرسه وجود ندارد، گفت: تنها دانش‌آموزان پایه‌های اول، هفتم، دهم و دانش‌آموزانی که در مدرسه جدید ثبت نام کرده‌اند باید لباس فرم مدارس را تهیه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت