اخبار استانی

۵۷۵ کلاس درس در خراسان جنوبی در دست ساخت است

چاوشان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از پروژه‌های این اداره کل گفت: در حال حاضر ۲۱۶ پروژه در این استان شامل ۵۷۵ کلاس درس در حال احداث است که برای اتمام این پروژه‌ها حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.


آب شرب پایدار ۱۰۰ روستای خراسان جنوبی تامین می‌شود


ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: اکنون حدود ۴۳۰ روستای استان برای مصارف شرب و بهداشتی با تانکر سیار آبرسانی می‌شود و تا پایان سال جاری آب شرب ۱۰۰ روستای استان تامین می‌شود. امامی افزود: در حال حاضر ۷۵ درصد روستاهای استان دارای شبکه توزیع آب آشامیدنی هستند که در این زمینه نسبت به متوسط کشوری کمی پایین تر هستیم. وی با بیان اینکه سالانه ۳۰۰ هزار مترمکعب آب در این روستاها توزیع می‌شود بیان کرد: در مجتمع‌های آبرسانی روستایی به دلیل اینکه مصارف فضای سبز و دام به شبکه تحمیل می‌شود گاهی در پایان هفته‌ها که با حضور جمعیت زیادی در روستاها مواجه هستیم، روستاهایی که در پایان خطوط انتقال مجتمع قرار دارند با کمبود آب مواجه می‌شوند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اظهار داشت: در حالی با مشکل کمبود آب و خشکسالی در استان مواجه‌ایم که ۴۰ درصد آب شبکه روستایی به دلیل فرسوده بودن شبکه هدر می‌رود. وی تاکید کرد: در سال‌های اخیر آبرسانی پایدار به ۱۴۶ روستای خراسان جنوبی با هزینه کرد ۱۶۸ میلیارد تومان انجام شده است. امامی عنوان کرد: همچنین در سال‌های اخیر ضریب برخورداری از آب در روستاهای استان خراسان جنوبی از ۸۹.۴۷ درصد به ۹۳.۴ درصد رسیده است.


صرفه جویی بیش از ۷ میلیون دلاری در پی جایگزینی واردات با تولید داخلی


صداوسیما- معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: تعهد جایگزینی واردات در بخش صنعت استان خراسان جنوبی پارسال ، ۱۰۰ درصد محقق و هفت و ۲ دهم میلیون دلار صرفه جویی شد. حسین نژاد افزود: با تلاش شبانه روزی و اهتمام واحد‌های صنعتی و همچنین فعالسازی ظرفیت‌های تولید داخلی استان، تعهد جایگزینی واردات در بخش صنعت در راستای اجرای طرح نهضت ساخت داخل و برنامه جایگزینی واردات در حوزه صنعت استان محقق شد. وی با اشاره به اینکه جایگزینی واردات با افزایش تولید قطعا صرفه جویی ارزی برای کشور را به دنبال دارد افزود: پارسال با تولید تایرهای نیمه سنگین در استان ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار و با تولید قطعات و ماشین آلات استخراج و فرآوری ذغال سنگ ۱.۵ میلیون دلار صرفه جویی ارزی شد. حسین نژاد گفت: نهضت ساخت داخل یکی از مهمترین محور‌ها در برنامه‌های وزارت صمت است که در راستای توجه به ظرفیت‌های داخلی کشور در بخش تولید در دستور کار استان‌ها نیز قرار دارد.


شناسایی ۲۷ بیمار کرونایی جدید در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: براساس آزمایش های کرونا در شبانه روز گذشته ۲۷ بیمار جدید شامل ۱۲ بستری و ۱۵ بیمار سرپایی در خراسان جنوبی شناسایی شد. مهدی زاده افزود: از ۲۷ بیمار جدید، ۱۱ نفر از بیرجند، ۷ نفر از نهبندان، ۴ نفر از سربیشه و ۲ نفر از فردوس و از شهرستان‌های درمیان، طبس و قائنات هر کدام یک بیمار بودند.


آغاز قرمزی موج پنجم کرونا از جنوب استان

مهدی آبادی- ویروس کرونا دوباره در حال تسخیر شهرهای ایران است و موج پنجم آن از استان های جنوبی کشور آرام آرام در حال گسترش به دیگر نقاط کشور به ویژه خراسان جنوبی است. بر اساس آخرین نقشه وضعیت کرونا (مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ) شهرستان نهبندان در وضعیت قرمز (خیلی پر خطر):، شهرستان های بیرجند ، قائنات ، سربیشه و درمیان در وضعیت نارنجی (پر خطر) و فردوس ، طبس ، بشرویه ، زیرکوه ، خوسف و سرایان زرد (خطر متوسط) قرار گرفتند. خراسان جنوبی هیچ نقطه کم خطری ندارد. نبی زاده دبیر کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در نشست این کمیته گفت: وضعیت قرمز کرونا در استان سیستان و بلوچستان برای ما نگران کننده است و نارنجی شدن شهرستان نهبندان بر این نگرانی‌ها افزوده است. وی با اشاره به روند رو به افزایش کرونا در کشور افزود: با توجه به همجواری شهرستان نهبندان با استان سیستان و بلوچستان از مردم می‌خواهیم از سفر کردن به این استان خودداری کنند و مراقبت‌های بهداشتی کرونا را جدی‌تر بگیرند. مدیر کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: با وجود بازگشایی تالارها، اما همچنان شاهد برگزاری مراسم عروسی در خانه باغ‌های اطراف بیرجند هستیم که ضروری است دهیاران با ورود پیشگیرانه به این موضوع، برگزار کنندگان این مراسم را نسبت به خطرات شیوع کرونا آگاه کنند. نبی زاده افزود: با توجه به رعایت خوب شیوه نامه‌های بهداشتی در تالار‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بیشترین نگرانی ما از خطر انتقال خانوادگی کرونا در مراسم عروسی بیرون از تالارهاست که در صورت لزوم برخورد‌های قانونی لازم باید صورت گیرد.

وضعیت شیوع کرونا در استان همجوار خراسان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در مصاحبه ای شرایط ابتلا به کرونا در این استان را بی سابقه و خطرناک اعلام کرد، گفت: یک دهم آمار کل کرونایی کشور در سیستان و بلوچستان است. این موضوع نگرانی زیادی را در کشور داشته اما با این وجود دبیر قرارگاه عملیاتی استاد ملی مبارزه با بیماری کرونا نیز به قانونمندی خراسان جنوبی ها اشاره و گفت: بیماران کرونا در خراسان جنولی کمترین نقض قرنطینه را داشته اند دین پرست با بیان اینکه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مورد نقض قرنطینه از ابتدای فروردین. تاکنون انجام شده است، گفت: بیشترین نقض قرنطینه در تهران، اصفیان و خوزستان و کمترین در استان های ایلام و خراسان جنوبی رخ داده است

واکسن های جدید هفته آینده می رسد

دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی هم گفت: هم استانی‌ها از نظر تأمین واکسن کرونا نگرانی نداشته باشند چرا که محموله جدید واکسن کرونا اواخر هفته به خراسان‌جنوبی می‌رسد. شریف زاده افزود: واکسن سینوفارم در بیرجند به اتمام رسیده ولی در شهرستان‌ها واکسیناسیون همچنان ادامه دارد. وی گفت: سیاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این است که اگر سالمندی برای واکسن به مراکز تزریق مراجعه کرد او را برنگردانیم ولی با رسیدن محموله جدید حتماً براساس اولویت‌ها واکسیناسیون را ادامه خواهیم داد. این مقام مسئول اظهارکرد: از همه هم استانی‌های عزیز درخواست می‌کنیم که برای تزریق دوز دوم واکسن حتماً منتظر پیامک باشند و مطمئناً تزریق دوز دوم تمام افرادی که دوز اول را زده‌اند، براساس نوبت انجام می‌شود.


تقدیر از ۵۰ فعال حوزه مبارزه با مواد مخدر


صداوسیما- به مناسبت ۸ تیرماه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر روز گذشته در مراسمی از ۵۰ تن از فعالان مبارزه با مواد مخدر تجلیل شد. در این مراسم دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان گفت: بر اساس آمار از آغاز سال تاکنون ۲۳ تن مواد مخدر در استان کشف شده است که این رقم در سال گذشته ۷۵ تن بوده است که افزایش ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد. حسنی مقدم با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۹ هزار معتاد در استان وجود دارد، افزود: در حال حاضر ۸۶ مرکز درمانی اعتیاد و پیشگیری و کاهش آسیب در سطح استان فعال است که ۱۴ هزار و ۸۵ نفر تحت پوشش این مراکز هستند. دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی با اشاره به مبارزه قاطع ایران اسلامی با سوداگران مرگ و شهیدانی که در این راه مبارزه تقدیم انقلاب اسلامی شده اند، گفت: با مواد مخدر باید به صورت همگانی و به صورت یک فرهنگ مبارزه شود و همه دستگاه‌های اجرایی و مردم باید مشارکت کنند. نسائی با اشاره به اینکه تمام مشکلات و ناهنجاری‌ها به خاطر وجود مواد مخدر است، افزود: برخورد جدی و قاطع جدی با سوداگران مرگ و ناامن کردن فضای جامعه برای سوداگران مرگ و معتادان به ویژه فضای شهر‌ها و روستا‌ها در اولیت برنامه‌ها باشد. وی گفت: از مجموع پرونده‌های تشکیل شده در استان بیشترین میزان مربوط به مواد مخدر است. معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان جنوبی نیز گفت: برای مبارزه جدی و بی امان با مواد مخدر یکی از مهمترین کارها، فرهنگ سازی است که این امر به از محیط خانواده، مدرسه و دانشگاه انجام می‌شود. خوش خبر افزود: باید هر کدام سفیری باشیم که در این راه تلاش کنیم و مبارزه با مواد مخدر را باید مردمی کرد و نظام ما در این راه یک نظام پویا بوده است.


کمک سه میلیارد تومانی هلال احمر خراسان جنوبی به نیازمندان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش مشکلات معیشتی در سه ماه ابتدای امسال سه میلیارد تومان به نیازمندان استان کمک شد. رضایی تصریح کرد: از این مبلغ ۶ هزار و ۲۳۵ بسته غذایی به ارزش یک میلیارد و ۷۷۹ میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شده است.

باد‌های ۱۲۰ روزه مهمان آسمان خراسان‌جنوبی

زارعی کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی با اشاره به وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در استان، گفت: طی روز‌های پنجشنبه و جمعه ضمن افزایش سرعت وزش باد، وقوع گرد و خاک به‌ویژه در نوار شرقی استان پیش‌بینی می‌شود که سبب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.وی اضافه کرد: به لحاظ دمایی افزایش نسبی دمای هوا تا پایان هفته در استان دور از انتظار نخواهد بود.

کمک ۵۰ میلیون تومانی فدراسیون کشتی به هیئت کشتی استان

فدراسیون کشتی ۵۰ میلیون تومان به هیئت کشتی خراسان جنوبی کمک کرد. رئیس هیئت کشتی خراسان جنوبی گفت: با توجه به قرار گفتن هیئت کشتی استان در رده ششم هیئت های برتر این کمک به هئیت خراسان جنوبی اعطا شد. سروری افزود: این مبلغ کمک برای برگزاری اردوها، مسابقات و اعزام به مسابقات هزینه خواهد شد. وی همچنین از قول مساعد استاندار خراسان جنوبی برای ساخت خانه کشتی استان خبر داد و گفت: استانداری برای ساخت ساختمان خانه کشتی کمک و تجهیزات را فدراسیون تامین خواهد کرد.

افزایش ۳۹ درصدی صدور اسناد کاداستر در خراسان جنوبی

مدیرکل ثبت احوال و اسناد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۷ هزار و ۸۹۱ سند تک برگی کاداستر در استان صادر شده است گفت: صدور این اسناد ۳۹ درصد افزایش داشته است. محمدزاده با اشاره به اینکه از کل مساحت خراسان جنوبی ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار آن جزء اراضی طبیعی و ملی است افزود: ۹ میلیون و ۳۸۰ هکتار از اراضی ثبت شده است که حدود ۶۵ درصد آن جزء اراضی دولتی است.


ثبت ۷۷۲ مورد اشتغال در سامانه رصد خراسان جنوبی

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از ثبت ۷۷۲ مورد اشتغال در سامانه رصد در استان خبر داد. راستگو با بیان اینکه تعهد خراسان جنوبی برای ثبت اشتغال در سامانه رصد برای امسال، ۱۱هزار و ۳۶۱ مورد است که از این میزان ۸/۶ درصد تاکنون ثبت شده است. گفت: پارسال هجده هزار و ۸۰ مورد تعهد استان برای ثبت اشتغال در سامانه رصد بوده است.

استخدام دهیاران با سابقه دو یا سه دوره دهیاری

قربانی معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیار‌ی های کشور امروز در جمع دهیاران منتخب استان با بیان اینکه اصلاحیه آیین نامه استخدامی دهیاران در کمیسیون اجتماعی دولت در دست بررسی است، گفت: بر اساس این اصلاحیه دهیارانی که ۲ دوره متوالی و یا ۳ دوره متناوب به عنوان دهیار خدمت کرده اند؛ در صورتی که پست خالی باشد و مدرک تحصیلی داشته باشند، بدون آزمون استخدام می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت