اخبار اجتماعی و اقتصادی

احتمال اعمال قرنطینه شدید و تعطیلی مشاغل در ایران

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: اگر مردم رعایت نکنند بالاجبار قرنطینه های شدید، محدودیت ها در حوزه ترددهای درون شهری و برون شهری و تعطیلی کسب و کارها، ایجاد مشکل و محدودیت در کسب و کار هایی همچون تالارهای عروسی، رستوران‌ها و باشگاه های ورزشی اعمال می‌شود. شهریاری افزود: دولتمردان باید مرزها را به شکل جدی کنترل کنند، لازم است در این باره از ورود افرادی که مشکوک به دارا بودن علائم ابتلا به ویروس می باشند یا واکسن دریافت نکردند به خاک کشور جلوگیری شود

سخنگوی دولت: افراد فاقد خودرو یارانه بنزین میگیرند

بهادری جهرمی سخنگو دولت از اجرای آزمایشی طرح اختصاص یارانه بنزین به افراد فاقد خودرو در قشم وکیش خبر داد و گفت: طرح ما برای توزیع عادلانه‌تر یارانه بنزین این است که این یارانه به افراد اختصاص پیدا کند.

وزیر صمت: سال آینده قرعه کشی خودرو حذف میشود

وزیر صمت با بیان اینکه از سال آینده قرعه کشی خودرو حذف می‌شود، اظهار کرد: دلیل اینکه از سال آینده قرعه کشی را حذف خواهیم کرد این است که امسال تقریباً یک و نیم میلیون تقاضای خودرو داریم، در حالی که تولید خودرو یک میلیون دستگاه است. این اختلاف باعث کمبود ۵۰۰ هزاری عرضه خودرو شده است. فاطمی امین افزود: طبق برنامه‌ای که ما برای افزایش تولید طراحی کرده‌ایم متناسب با تقاضا، عرضه به وجود خواهد آمد و با توجه به همین موضوع سال آینده قرعه کشی حذف می‌شود.

افزایش قیمت سیگار در راه است؟

رویداد ۲۴ نوشت: براساس اعلام سازمان امور مالیاتی، قانون مالیات بر ارزش افزوده از تاریخ ۱۳ دی ماه سال جاری اجرا می‌شود که در آن، نرخ‌های بازدارنده‌ای برای انواع سیگار و محصولات دخانی برای شمولیت مالیات و عوارض تعیین شده است. همچنین در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مالیات بر فروش سیگار بیش از ۸۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته و رقم آن ۲۳۰۹ میلیارد تومان تعیین شده است.

پیش بینی قیمت دلار تا پایان سال ۱۴۰۰

رویداد۲۴ نوشت:  اگر تحریم‌ها برداشته شود و گفتگوها به نتیجه برسد، دلار سیر نزولی خواهد داشت. بر اساس محاسبات و تئوری‌های برابری قدرت خرید یعنی ارتباط نرخ ارز و تورم که انجام شده است؛ پیش‌بینی می‌شود، دلار تا پایان سال ۱۴۰۰ به قیمت ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان برسد. مطمئناً نرخ دلار کمتر از ۲۳ هزار تومان نخواهد بود. در صورتی که تحریم‌ها برداشته نشود و نشست‌های برجامی به نتیجه نرسد، دلار بیش از ۳۱ هزار تومان خواهد بود.

احتمال ورود ملخهای صحرایی به کشور

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات، بیان کرد: سازمان حفظ نباتات ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای مبارزه با ملخ صحرایی در دولت جدید دریافت کرده است و امیدواریم که تاثیرات حملات این ملخ‌ها را در کشاورزی به صفر برسانیم. معیندر پاسخ به این پرسش که در کدام مناطق احتمال حمله ملخ صحرایی وجود دارد؟ گفت: بارش‌ها در شرق عربستان، عمان، یمن و کشورهای جنوب شرق عربستان قابل قبول و خوب بوده است همچنین پیش‌بینی بارش‌های نرمال و بالای نرمال در شهرهای جنوب کشور شده و همین مسئله موج حمله در شهرهای جنوبی را تقویت کرده است

صرفهجویی سالانه بیش از ۷۴ میلیون لیتر بنزین

ایرنا در گزارشی نوشت: نخستین گام دولت سیزدهم در توسعه صنعت سی.ان.جی امضای قرارداد تولید ۴۵ هزار تاکسی و وانت دوگانه سوز بود تا با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون دلاری و در یک دوره زمانی چهار ساله و با رویکرد مدیریت بهینه مصرف سوخت، صرفه‌جویی  متوسط سالانه ۷۴ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بنزین را رقم بزند.

خرید آجیل ۷۵ درصد کاهش یافت

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: خرید آجیل شب یلدا نسبت به سال گذشته یک چهارم کاهش پیدا کرده است و این مسئله به قدرت خرید مردم باز می‌گردد. مصطفی احمدی در پاسخ به این پرسش که آیا استقبال مردم از آجیل شب قابل توجه بود؟ اظهار کرد: جیب مردم کوچک شده است و مردم تمایلی برای خرید آجیل و خشکبار از خود نشان نداده و امسال خرید مردم نسبت به سال گذشته یک چهارم شده است.

زمان صدور کارتهای ملی صادر نشده اعلام شد

 معاون امور هویتی و حقوقی سازمان ثبت احوال کشور گفت: بر اساس پیشرفت‌های سازمان ثبت احوال تا حداکثر اواسط سال آینده باقی مانده کارت‌های ملی صادر خواهد شد. عباسی ادامه داد: ما واردکننده پلی کربونات بودیم که پس از تحریم مشکلات زیادی در این زمینه برای ما وجود آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت