دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳

حفظ روال منظم در روزهای قرنطینه

می توانید برای آینده خود برنامه ریزی کنید . همیشه برای برنامه ریزی این فرصت ها گیر نمی آید. از قبل چیزهایی که در مدتی که میخواهید در محلی بمانید خریداری کنید ولی بیش از اندازه نباشد. یک برنامه روزانه برای خود و خانواده خود ایجاد کنید. ممکن است شما وسوسه شوید که با لباس خواب خود دراز بکشید و تمام روز تلویزیون تماشا کنید در حالی که در خانه گیر کرده اید ، اما داشتن یک ثبات و روال مهم است. اگر با خانواده و به ویژه کودکان زندگی می کنید ، داشتن یک برنامه که همه بتوانند از آن استفاده کنند ، بسیار مفید است. برنامه را بنویسید و جایی بگذارید که همه آن را ببینند. برای نوشتن برنامه نیاز و سلیقه دیگران را هم در نظر داشته باشید. همه وقت خود را در رختخواب نگذرانید. ا گرفتن مقدار زیادی از نور خورشید می تواند به شما در حفظ چرخه طبیعی خواب کمک کند ، بنابراین سعی کنید چند دقیقه از خانه خارج شوید .صبح ها پرده های خود را کنار بکشید. 2-3 ساعت قبل از رفتن به رختخواب ، نور ها را کم کنید . نکته: داشتن اضطراب خوابیدن را سخت می کند. هر بار که می خواهید به رختخواب بروید ، فکر خود را آرام کنید ، سعی کنید از مدیتیشن ، دوش گرم و یا برخی از کشش های سبک استفاده کنید. حتما اتاق خواب خود را خنک ، تاریک و ساکت نگه دارید تا بتوانید راحت بخوابید. استراحت کنید ،خوب غذا بخورید ، ورزش کنید و از بهداشت خود مراقبت کنید. مراقبت از خود در هنگام پناهگاه در موقعیت مکانی برای سلامتی جسمی و عاطفی شما بسیار ضروری است روز لباس مناسب بپوشید و شب ها لباس خواب خود را بپوشیدهرگونه اعمال معنوی یا مذهبی را که معمولاً انجام می دهید را حفظ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مدیر طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعلامآغاز عملیات اجرایی بیمارستان‌ طبس و نهبندان

بیشتر

شنبه 2 تیر ماه بود که در روزنامه آوا مطلبی با عنوان «توقف روند تعطیلی

بیشتر

۴ کیلومتر دیگر از باند دوم محور بیرجند-قاین با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت