بچه ها را رازدار بار بیاوریم
شاید فکر کنید بچه ها خیلی متوجه این موضوعات نمی شوند و در نتیجه بی توجه به آنها، رازهایشان را در مقابل دیگران فاش کنید و درباره راز بقیه هم حرف بزنید. پس اگر شما نتوانید رازدار خوبی باشید نباید از فرزندتان هم انتظار داشته باشید رازهای دیگران را پیش خودش نگه دارد. علاوه بر این، زمانی که رازی را به شما می گوید یعنی به شما اعتماد دارد. پس به هیچ قیمتی نباید بگذارید این اعتماد از بین برود. اگر رازش را به دیگران بگویید حتی اگر با همسرتان در این باره صحبت کنید، نباید به گونه ای باشد که کودک اعتمادش را به شما از دست بدهد و فکر کند این کارتان فقط برای فاش کردن راز او بوده است.
فضائل ماه رمضان
گرچه ذکر تمام فضائل ماه مبارک رمضان از حوصله این مقال خارج است؛ ولی پرداختن و ذکر برخی از فضائل آن از نظر قرآن و روایات اسلامی خالی از لطف نیست.
- برترین ماه سال: ماه مبارک رمضان به جهت نزول قرآن کریم در آن و ویژگی های منحصری که دارد در میان ماه های سال قمری برترین است؛ قرآن می فرماید: «ماه رمضان ماهی است که قرآن برای هدایت انسان ها در آن نازل شده است.»
- نزول کتب آسمانی در این ماه
تمام کتب بزرگ آسمانی مانند: قرآن کریم، تورات، انجیل، زبور، صحف در این ماه نازل شده است. حضرت امام صادق(ع) می فرماید: «کل قرآن کریم در ماه رمضان به بیت المعمور نازل شد، سپس در مدت بیست سال بر پیامبر اکرم(ص) و صحف ابراهیم در شب اول ماه رمضان و تورات در روز ششم ماه رمضان، انجیل در روز سیزدهم ماه رمضان و زبور در روز هیجدهم ماه رمضان نازل شد.» - توفیق روزه: در ماه رمضان خداوند متعال توفیق روزه داری را به بندگانش داده است؛ «پس هر که ماه [رمضان] را درک کرد، باید روزه بگیرد.»انسان افزون بر جنبه مادی و جسمی، دارای بُعد معنوی و روحی هم هست و هر کدام در رسیدن به کمال مطلوب خود، برنامه های ویژه را نیاز دارند، یکی از برنامه ها برای تقویت و رشد بُعد معنوی، تقوا و پرهیزگاری است؛ یعنی اگر انسان بخواهد خودش را از جنبه معنوی رشد و پرورش دهد و به طهارت و کمال مطلوب برسد، باید هوای نفس خود را مهار کند و موانع رشد را یکی پس از دیگری بر دارد.
تغییر برنامه کاری با کرونا
حالا همه قدر فضای مجازی را دانستهاند و به این نتیجه رسیدهاند که در روزهای کرونایی، کلید تمام مشکلات است. حالا تولید محتوا و اینفوگرافی برای انتشار در فضای مجازی، جز درخواستهای بیشمار شرکتها، ارگانها و سازمانها شده است. بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور، مشتریها را به چند دسته تقسیمبندی میکنند.
یکی از آنها ارگانها و سازمانهاست که پیش از این توجهی به فضای مجازی نداشتند و حالا از فضای مجازی برای تبلیغات و ارائه دستورالعملهای آموزشی استفاده میکنند: «یک دسته دیگر از مشتریهایمان، فرهنگسراها و ارگانهای فرهنگی هستند که پیش از این، به صورت میدانی کار میکردند و حالا باید تولید محتوا را به انتشار در فضای مجازی محدود کنند.» بخشی از فعالیتهای این کارشناس تولید محتوا و همکارانش، اما به ارائه اینفوگرافی و متن برای کمپینهای شرکتهای خصوصی و ارگانها خلاصه شده است. شرکتهای نوپا هم حالا این روزها، تمرکز خود را روی تولید محتوا گذاشتهاند و با تبلیغات و ارائه دستورهای مراقبتی، سعی دارند تا در کنار کسبوکارشان، به وظایف اجتماعیشان عمل کنند. یگر دوران کسبوکارهای سنتی تمام شده است، آنها باید فکری به حال خود کنند و ایدههایشان را در فضای آنلاین ارائه دهند.» اینها را یکی از مشاوران تبلیغاتی شبکههای اجتماعی کسبوکارهای اینترنتی میگوید، شغلی که در روزهایی که خیلی از کسبوکارها خانهنشین شدند و از رونق افتادند، آنها به چشم آمدند. شاید یکی از نکات مثبت ویروس منحوس این بود که همه مدیران و کسبوکارها به ارزش وجود فضای مجازی پی ببرند.