بسته موفقیت

مرتضی حسن پور فرد خراشاد

اولین پرستار مرد ایرانی و از پژوهشگران برجسته این رشته می باشد. وی در سال ۱۳۲۱ در روستای خراشاد از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند به دنیا آمد.پس از اتمام تحصیلات مقدماتی در زادگاه خود، جهت تکمیل تحصیلات عازم آمریکا شد. سپس با اخذ مدرک کارشناسی ارشد پرستاری از دانشگاه کالیفرنیا جنوبی، در سال ۱۳۴۶ به ایران بازگشت و به عنوان عضو هیئت علمی، در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تدریس پرداخت.
پدرش نفر اول طب سنتی در بیرجند، کدخدا و مورد اعتماد مردم بود از ۱۰ سالگی ( چهارم دبستان) پس از فوت پدرش به همراه برادر بزرگتر که از نوابغ بود به بیرجند آمده و در مدرسه شوکتیه بیرجند (سومین مدرسه نوین کشور) مشغول تحصیل شد.گرچه در ۱۴ سالگی برادر و در ۱۵ سالگی مادرش را از دست داد اما این مشکلات او را از ادامه اهداف دور نکرد و برای ادامه تحصیل وارد آموزشگاه عالی پرستاری جرجانی مشهد « نخستین دوره پرستاری مردان در ایران» شد. حسن پور به عنوان اولین پرستار مرد، با تحصیلات آکادمیک در ایران، تا سال ۱۳۴۸ در سپاه بهداشت بندرعباس مشغول به خدمت بود و سپس در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، به تدریس پرداخت. وی علاوه بر ریاست دانشکده پرستاری و آموزشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دوره های کارشناسی پرستاری را در دانشگاههای شهرهای بیرجند، سبزوار، گناباد و رشته های کاردانی رادیوتراپی ، رادیولوژی و تکنیسین اتاق عمل و کارشناسی علوم آزمایشگاهی را در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، راه اندازی نمود. حسن پور علاوه بر اینکه دارای تالیفاتی در زمینه پرستاری می باشد، از سال ۱۳۸۰، کلاسهایی را در جهت سلامت فردی و اجتماعی، برای دانش آموزان مناطق محروم شهری و روستایی برگزار می کند. وی پس از بازنشستگی در سال ۱۳۸۴ ، هم اکنون به تدریس و پژوهش در زمینه پرستاری ادامه می دهد. سازمان نظام پرستاری ایران، در سال ۱۳۸۶ از وی به عنوان اولین پرستار مرد ایران، تقدیر به عمل آورد.

چگونه می توانم آرامش داشته باشم؟
خنده خلق و خو را بهبود می بخشد، موجب کاهش تنش و آرامش می شود و محیطی مثبت ایجاد می کند. خنده منحصر به فرد است و موجب افزایش اندورفین و کاهش میزان ترشح هورمون استرس در بدن می شود. خنده هم برای شما هم اطرافیانتان مفید است. اغلب ما در جهان خلاقیت مدار امروز روی انجام چند کار در یک زمان تمرکز می کنیم و این مساله کیفیت زندگی را پایین می آورد. بنابراین انجام یک کار در یک زمان موجب کاهش استرس می شود و کیفیت کار را بالا می برد.نظم: سعی کنید همیشه منظم و مرتب باشد. یک میز کاری شلوغ یا یک اتاق به هم ریخته هم می تواند موجب استرس شود. بنابراین نظم و ترتیب بر هر چیزی اولویت دارد.تمرینات تنفسی مختلفی وجود دارد که می توانید به وسیله آنها به آرامش برسید. بهترین نوع آن تمرین دم و بازدم هرکدام به مدت ۴ ثانیه است. روش دیگر نشستن با چشم های بسته و احساس کردن دم و بازدم از ریه هاست. این تمرین تنفس را هرجایی می توان انجام داد؛ در محل کار، زمان ترافیک و در تختخواب قبل از خوابیدن. گوش دادن به موسیقی روش خوبی برای کم کردن استرس و لذت بردن از آرامش در طول روز است. موسیقی کلاسیک انتخاب خوبی است که ضربان قلب و فشار خون را پایین می آورد.می گویند فکر و جسم با هم در ارتباط هستند. با تصویرسازی ذهنی و تصورکردن خود در محیطی آرامش بخش می توانید آرامش را به خود هدیه کنید. تنها یک دقیقه زمان می برد اما همین یک دقیقه می تواند آرامشی را که می خواهید به شما بدهد.

مجیدی در امارات بمب ترکاند!

فرهاد مجیدی سرمربی فصل گذشته استقلال در فصل جدید راهی امارات شد و هدایت تیم اتحاد کلباء را برعهده گرفت. سرمربی سابق استقلال ۳ خرید خارجی تاکنون برای اتحاد کلباء انجام داده بود. سایت «اسپورت» امارات بمب های نقل و انتقالات تابستانی لیگ برتر این کشور را معرفی کرد. یکی از خریدهای مجیدی برای اتحاد کلباء جزو بمب های تابستانی لیگ امارات قرار گرفت. دنیل بیسا هافبک ایتالیایی برزیل الاصل جزو بهترین خریدهای تابستانی امارات لقب گرفت.مجیدی در هفته گذشته با باشگاه شباب الاهلی دبی در حال مذاکره بود تا مهدی قائدی ستاره سابق استقلال را به خدمت بگیرد اما در نهایت دو باشگاه به توافق نرسیدند.دلایل توقف مذاکرات دو باشگاه برای انتقال مهدی قائدی مشخص نیست. تیم مجیدی این روزها در اتریش اردو زده تا خود را برای فصل جدید لیگ امارات آماده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت