بسته موفقیت

احساسات منفی‌ را مهار کنید

یکی از بهترین روش‌های برخورد با این احساس، صبر و بررسی وضع موجود است. از خود بپرسید چرا چنین احساسی دارید و پاسخ‌تان را با جزئیات یادداشت کنید. سپس دنبال راه‌حل مناسبی بگردید. مثلا اگر بیمارید و مجبورید مدتی در رختخواب بمانید، با کتاب خواندن یا دیدن برنامه مورد علاقه‌تان که پیش از این، وقت تماشای آن را نداشتید، بر احساس ناامیدی غلبه کنید.

  • یافتن جنبه‌های مثبت:
    به وضعیت ناراحت‌کننده‌ای که پیش آمده، به گونه‌ای دیگر بنگرید. این تغییر کوچک در نگرش، حال روحی‌تان را بهبود می‌بخشد. هر وقت مانعی جلوی راهتان قرار می‌گیرد، به جای ناامیدی به راهی برای رفع آن بیندیشید. البته گاهی مجبور می‌شوید به خودتان زمان بدهید.
  • یادآوری: آخرین باری را که احساس ناامیدی کردید به یادآورید. مسلما احساس بدتان پس از مدتی از بین رفته است. مطمئن باشید این بار هم خواهد گذشت. چرا که چنین احساس‌هایی موقت و گذراست. بدانید که احساس ناامیدی، مانع تفکر معقول برای حل مشکل می‌شود.
  • علائم اولیه خشم:
    هرکسی درحال عصبانی شدن، بسرعت علائم اولیه آن را درمی یابد. به این علائم خیلی زود توجه نشان دهید. این کار باعث می‌شود جلوی خشم‌تان را بگیرید. همه می‌توانند نحوه واکنش خود را در برابر موضوعات عصبانی‌کننده انتخاب کنند. اگرچه اولین واکنش انسان‌ها نسبت به شرایط نامناسب، به طور غریزی بروز خشم است، اما مجبور نیستید از این غریزه پیروی کنید. یاد بگیرید انتخاب بهتر و ملایم‌تری داشته باشید.
  • دست از کار کشیدن
    اگر هنگام عصبانیت، مشغول انجام کاری هستید، از آن دست بکشید و لحظه‌ای از تکنیک تنفس عمیق استفاده کنید. این روش افکارتان را در مسیر مثبت قرار می‌دهد و جلوی خشمتان را می‌گیرد.
  • تصور
    اگر خودتان را تصور کنید که در لحظات عصبانیت چه رفتاری دارید و چگونه به نظر می‌رسید، نسبت به شرایط دید خوبی پیدا خواهید کرد؛ آیا خودتان دوست دارید با چنین فردی سر و کار داشته باشید؟

    تکنیک هایی کاربردی برای مدیریت زمان
    این یک قانون طلایی در مدیریت زمان است. سعی کنید هر روز دو یا سه کار بسیار مهمی را که حتماً باید انجام شوند، تعیین کرده و الویت خود را انجام آنها بگذارید؛ هنگامی که این کارها را تمام کردید، روزتان به خوبی پیش خواهد رفت. می توانید به سراغ دیگر کارها بروید و یا آنها را به فردا موکول کنید؛ به هر حال شما کارهای مهم خود را به پایان رسانده اید. هنگامی که به محل کارتان می‌روید اگر هیچ ایده‌ای برای انجام دادن نداشته باشید در این صورت هیچ کاری انجام نخواهید داد. هر روز ده الی پانزده دقیقه را قبل از شروع کار اختصاص دهید به اینکه چه کاری را باید امروز انجام دهید. برخی افراد فکر کردن به این موضوع را هر روز صبح زمانی که تا محل کارشان رانندگی یا پیاده‌روی می‌کنند انجام می‌دهند و برخی دیگر زمانی که می‌خواهند بخوابند آن را بررسی می‌کنند. پایبند بودن به زمان، به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید درک درستی از زمان در دسترس خود داشته باشید و این ویژگی ارزشمندی است که هر فرد می تواند با اندکی تلاش در خود ایجاد کند. شما می توانید متفاوت از سایرین باشید، باید یاد بگیرید که به بسیاری از فرصت ها «نه» بگویید. به یاد داشته باشید هرگاه زمان کافی برای انجام کاری داشتید، آنرا قبول کنید چراکه در غیر اینصورت ممکن است نتوانید آن کار را به موقع انجام دهید. اغلب ما در انجام امور دچار وسواس شده و بیشتر از آن چیزی که نیاز هست، به جزئیات اهمیت می دهیم. بهترین روش این است که با نگاهی به عملکرد گذشته، از آن درس بگیرید.

پاداش

نویسنده ی عالی قدرجناب آقای
سیدحسین هرم پور

موفقیت شما را که نتیجه ی زحمات خستگی ناپذیر است وپیرغلامان فهیم هیئت بزرگ وصاحب نام حسینی آن را تبریک
گفته اند، به فال نیک می گیرم وامیدوارم صاحب منصبان استانی و شهرستانی هم این موفقیت را
باسکه هایی که ندارند و نایاب است و نه جایزه سفری خارج از استان که هزینه دارد و در بساط آنان چیزی نیست؛ بلکه درمجلسی بی هیچ تشریفاتی ارج نهند و از این کوچک نوازی بزرگ برقدر خویش بیفزایند.
جناب هرم پورعزیز
سرکارخانم بهروزی فر بزرگوار

به پنداشت آن که دستی در نوشتن دارد و سری فروبرده درمطالعه(نویسنده این سطور) ازقافله ی بهترین، نجیب ترین کارآمدترین، داناترین نویسندگان وسرمقاله نویسان کشور هستید و هرگونه تشویق و تحسین استانی و فرا استانی (از نوع مادیِ بی مواد)کمترین پاداش از هنرمندی شماست.
جناب جعفرپور مقدم مدیر آگاه و پیشرو در روزنامه داری و نگاری نوین استان خراسان جنوبی تقدیربزرگانه ای که درحقیقت ارج نهادن به ۲۵ سال زحمت،خدمت،حمایت وکمک به پیشرفت درحدتوان و بارعایت بایدها و نبایدها با دستیاری فرهیختگان شریک درامورفرهنگیِ استانت به صحنه ی تأثیرمند عمل آورید، میان دار و میدان دار بشوید و از این دو عزیز، تقدیری در خورِ زحماتشان داشته باشید(ان شاا…) ایام غم وفداشدن و فدایی دادن اهل البیت برمحرمی یان زمین وآسمان تسلیت وقرین اندوه باد.
هم فراآمدن روز خبرنگار، روزنامه نگار،
روزنامه دار، روزنامه خوان وروزنامه رسان توامان حرمت وجرأت وشکیبایی باد!

محمدنظام دوست تامند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت