بسته موفقیت

فوائد اجتماعی بودن برای سلامتی

انسان‌ها در گروه‌های اجتماعی به دنیا می‌آیند و تمام زندگی‌شان را در بخشی از یک جامعه می‌گذرانند و به همین خاطر نمی‌توان عنصر اجتماع را از تکامل فرد حذف کرد. اما آیا تاکنون به این نکته فکر کرده‌اید که ارتباطات اجتماعی چگونه بر سلامت تاثیر می‌گذارند؟ انسان‌ها رویا دارند، یاد می‌گیرند، رشد کرده و کار می‌کنند. جامعه‌ای که در آن متولد شده‌ایم و جوامعی که در طول زندگی‌مان آنها را دنبال می‌کنیم هویت شخصی ما را شکل می‌دهند.
بیشتر افراد در تعاملات اجتماعی احساس آرامش دارند و از داشتن تجربیات مشترک لذت می‌برند. همچنین برخی از افراد داشتن دوست را انگیزه‌ای می‌دانند تا به فعالیت‌های سالم بپردازند. بررسی‌ها نشان می‌دهد ارتباطات بین افراد بخش‌هایی از سیستم عصبی بدن را تحریک می‌کند تا انتقال دهنده‌های عصبی را ترشح کنند که وظیفه‌شان تنظیم واکنش‌ها به استرس و اضطراب است. به بیان دیگر زمانی که ما ارتباط چهره به چهره داریم راحت‌تر می‌توانیم در طولانی مدت به فاکتورهای استرس غلبه کنیم. همچنین کارشناسان معتقدند در نتیجه تعاملات اجتماعی دوپامین تولید می‌شود که همچون مورفین طبیعی عمل می‌کند. بررسی‌هایی که در گذشته نیز انجام شده نشان دهنده فوائد حمایت‌ها و تعاملات اجتماعی است. به طور مثال سال گذشته نتایج یک مطالعه نشان داد افرادی که به دلیل سرطان تحت شیمی درمانی قرار می‌گیرند در صورت برخورداری از حمایت‌های اجتماعی و بودن در جمع دوستان و اعضای خانواده به لحاظ جسمی و روانی قوی‌تر هستند. نتایج بررسی‌ها همچنین حاکیست تعامل داشتن با دیگران موجب پرورش یافتن مغز می‌شود. انگیزه‌ها و ارتباطات اجتماعی به ارتقاء حافظه کمک کرده و مغز را از بیماری‌های عصبی پیش رونده حفظ می‌کند. همچنین مطالعه‌ای انجام گرفت که مشخص شد حفظ روابط دوستانه در دوران پایانی زندگی از زوال ذهنی پیشگیری می‌کند.افرادی که به طور دسته جمعی ورزش می‌کنند در مقایسه با افرادی که به تنهایی ورزش می‌کنند استرس کمتری داشته و سلامت روان و جسم آنان بهتر است.

موفقیت خود را جلوی چشم دیگران نگیرید
اگر در میان دوستانتان شخصی نیست که برای راه‌اندازی کسب‌وکار کوچک خودش اقدامی کرده باشد، بهتر است اخبار مرتبط با کسب‌وکار خود را با احتیاط به آن‌ها بدهید. نیازی نیست موضوعی را از آن‌ها پنهان کنید. این کار تنها باعث می‌شود احساس بدتری به آن‌ها دست دهد. هرگز به آن‌ها نگویید هیچ درکی از احساساتتان ندارند زیرا جایگاه شما را تجربه نکرده‌اند. گفتن تجربیات ممکن است انگیزه‌ی آن‌ها را افزایش دهد؛ اما به شرطی که از عبارات مناسب استفاده شود و با صداقت همراه باشد. شاید آن‌ها هم بخواهند کسب‌وکار خودشان را راه‌اندازی کنند بنابراین زمانی که درخواست کمک می‌کنند، تجربیات خود را بدون هیچ منتی در اختیارشان قرار دهید. کمک کردن به دیگران احساس فوق‌العاده خوبی به انسان می‌دهد؛ مخصوصا زمانی که بدانید بخشی از موفقیت‌های دیگران مربوط به نصیحت‌ها و کمک‌های شما بوده است.به یاد داشته باشید همه‌ی انسان‌ها دوست دارند خاص باشند و این موضوع را با دیگران مطرح کنند؛ اما معمولا به خودستایی متهم می‌شوند. اگر افراد متواضعی در اطرافتان هستند، کمی زمان بگذارید و ببینید چگونه با دیگران برخورد می‌کنند. سپس سعی کنید این رفتارهای مثبت را روی گفتار خود به کار بگیرید.پست‌های که در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می‌شوند به‌نوعی دائمی هستند. مطمئن باشید همیشه افرادی پیدا می‌شوند که از اشتباهات شما عکس بگیرند و اسناد آنلاین درست کنند. فراموش نکنید که گاهی اوقات برندهای بزرگ نیز دچار لغزش می‌شوند.

بیرانوند برای عقد قرارداد برمی‌گردد

باشگاه پرسپولیس مقدمات جذب این دروازه‌بان را به روزهای بعد از پایان فصل جاری لیگ برتر ایران موکول کرده و به نظر نمی‌رسد که پرسپولیس برای بازگرداندن وی به جمع سرخپوشان، مسیر دشواری را در پیش داشته باشد. باشگاه آنتورپ بلژیک برای قطع همکاری با دروازه‌بان تیم ملی با وی به توافق رسید و بدین ترتیب مسیر بازگشت «علیرضا بیرانوند» به پرسپولیس هموارتر شد.دروازه‌بان تیم ملی ایران، دو فصل ناکام را در فوتبال اروپا پشت سر گذاشت. آنتورپ دو فصل پیش با مبلغی قابل توجه بیرانوند را از پرسپولیس خریداری کرد اما گلر بلند قامت تیم ملی در این تیم موفق نبود و یک فصل به بوآویشتا قرض داده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

عماد – رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: سند توسعه دانش‌بنیان که در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت