بسته موفقیت

داریوش ارجمند

داریوش ارجمند برادر کوچک تر انوشیروان ارجمند، هنرپیشه نام آشنای تئاتر، سینما و تلویزیون ایران در سال ۱۳۲۳ در خانواده ای اصیل و مرفه در شهر بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی به دنیا آمد. اصلیت خانوادگی او به روستای گل فریز برمی گشت. روستایی که به اعتراف همه اهل فن مرغوب ترین زعفران دنیا در آن به عمل می آید. پدرش تیمسار ارجمند مدتی رییس بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند بود، اما در دوران کودکی داریوش، به همراه خانواده اش عازم مشهد شدند. تیمسار در آن جا نیز ریاست یک بیمارستان بسیار بزرگ و مهم را بر عهده داشت. مادرش خانم یغمایی فرزند یکی از ثروتمندان مشهدی و صاحب کارخانه های نوشابه سازی و.. و خواهر کوروش یغمایی خواننده معروف ایرانی بود. داریوش ارجمند تحصیلات مقدماتی خود را در سال ۱۳۴۷ در مشهد به پایان رساند و دیپلم ادبی گرفت. وی تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه فردوسی مشهد در رشته کارشناسی تاریخ و جامعه شناسی سپری نمود. دکتر علی شریعتی یکی از استادان او در آن برهه بود. سپس برای ادامه تحصیل عازم پاریس شد. او در پاریس مدرک کارشناسی ارشد تئاتر و سینما را از دانشگاه سوربن دریافت کرد. داریوش که فرزند دوم خانواده بود و ۱۲ سال از انوشیروان برادر بزرگش کوچکتر بود در دوران دانشگاه با دختر دایی اش خانم فرشته یغمایی ازدواج کرد. ورود داریوش ارجمند به عرصه هنر از همان سنین نوجوانی رقم خورد. او بازیگری را از صحنه تئاتر آغاز کرد و پس از ورود به دانشگاه در سال ۱۳۴۹ آن را به صورت جدی پی گرفت. از جمله نمایش های او می توان به امیرارسلان، آی با کلاه آی بی کلاه، سگی در خرمن جا و…. اشاره نمود که به خاطر نمایش سگی در خرمن جا برنده مدال بازیگری دانشگاه ها شد. او در همان سال ۱۳۴۹در وزارت فرهنگ و هنر استخدام شد. وی به همراه مهرداد تدین از موسسین سینمای آزاد مشهد در اواخر دهه ۱۳۴۰ بود. علاوه بر بازیگری و کارگردانی در تئاتر مشهد به ساخت فیلم های کوتاه ۸ میلی متری می پرداخت که مهمترین آنها فیلم هیس می‌باشد.
اولویت اصلی را خوش فکری قرار دهیم
در هر موقعیتی به دنبال ایده دادن، ایده پردازی و یافتن یک نکته مثبت باشیم و این تمرین را آنقدر انجام دهیم تا بتوانیم به خوب فکر کردن، خوش فکری، مثبت فکرکردن و مثبت دیدن عادت کنیم؛ خودمان را موظف کنیم، حتی از یک واقعا ناخوشایند یک نکته مثبت پیدا کنیم و این را بارها تمرین کنیم. برای این کار وقتی به اخبار گوش می دهیم و حادثه ای را گزارش می کنند، سعی کنیم نکته مثبتی را پیدا کنیم و پیش بینی کنیم که عواقب این حادثه چه نکات مثبتی را به بار خواهدآورد. وقتی خبر ناگواری را از کسی برای ما می آورند، تلاش کنیم تا ببینیم چه خیری در آن بوده است. شاید پیشینیان ما به همین دلیل در هر اتفاقی می گفتند حتما خیری در آن بوده است. شاید آنها می خواستند که ما را به مهارت خوب فکر کردن و خوش فکری مسلط کنند. مداومت و اصرار است که ما را به نتیجه می رساند. با این تمرین ها و با این تغییرات که ایجاد می کنیم، به زودی شاهد نتایج مثبت و چشمگیری در روند زندگی و کسب و کار خود خواهیم بود. انسان ها تصمیمات کوچ زیادی را در زندگی خود می گیرند و این تصمیمات دریک لحظه اتفاق می افتند. تفاوت انسان های موفق و ناموفق در تصمیماتی است که گرفته اند و می گیرند و باید بدانیم آن تصمیم، فقط در آن لحظه گرفته نشده است، بلکه حاصل طرز تفکر آن فرد و این است که چگونه فکرکردن را چطور آموخته و چطور خود را به خوش فکر بودن عادت داده و بدون شک، سال ها تمرین و تکرار منجر به یک تصمیم در یک لحظه شده که مسیر زندگی و کسب و کار آن فرد را تغییر داده است.

کویر حلوان

کویر حلوان در شمال شرقی خراسان جنوبی قرار دارد و از مناطق کویری محبوب میان طبیعت گردان به شمار می‌رود. این کویر از دو سو به کوهستان‌های پر حاجات و عاشقان می‌رسد و دریاچه نمک و کویر مرکزی ایران در غرب آن قرار گرفته‌اند. کویر حلوان شکل مثلثی دارد و راس آن در بخش شرقی این کویر واقع شده است.بیشترین ارتفاع تپه‌های شنی در کویر حلوان در بخش شرقی دیده می‌شوند که ارتفاع آن‌ها به حدود ۸۰ متر می‌رسد. هرچه به‌سمت غرب بروید از ارتفاع این تپه‌ها کم می‌شود و به ریگ دره‌ها وارد می‌شوید. امتداد ریگ دره‌ها به ارتفاعات کوهستانی می‌رسند. تلاقی کوهستان با ریگ دره‌های بیابانی مناظری تماشایی به وجود آورده‌اند.
کویر حلوان از عرصه‌های کویری بی آب و علف نیست و گونه‌های متنوعی از حیوانات و گیاهان بیابانی در آن زندگی می‌کنند. تورهای کویرگردی در طول سال از این منطقه بازدید می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

عماد – رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: سند توسعه دانش‌بنیان که در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت