بسته موفقیت

روانشناسی رنگ های خنثی

رنگ سفید: به طور کلی رنگ سفید نشان دهنده پاکیزگی و بی گناه بودن فرد در نظر گرفته می‌شود. افرادی که رنگ سفید را دوست دارند معمولا دارای خلاقیت بالا و به فکر صلح و آرامش هستند. همچنین افرادی آرام بوده و شنونده خوبی هستند. رنگ سفید به دلیل این که نور را منعکس می‌کند، به عنوان رنگ تابستانی در نظر گرفته می‌شود. رنگ مشکی: معمولا همه افراد تمایل دارند که لباس مشکی بپوشند. رنگ مشکی نشان دهنده سلطه و قدرت است و رفتارهایی از خود بروز می‌دهند که نشان دهنده خودنمایی است. بسیاری تصور می‌کنند که این رنگ، رنگ عزا و ناامیدی است در صورتی که نشان دهنده خوش ذوقی افراد است. این افراد به دیگران احترام زیادی می‌گذارند و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند و همواره به عقاید و نظرات دیگران احترام می‌گذارند.
کاربرد روانشناسی رنگ در زندگی: آگاهی از روانشناسی رنگ ها و استفاده از هر یک از آن‌ها با توجه به خواصشان کاربرد‌های فراوانی دارد. در تبلیغات، پزشکی، طراحی و دکوراسیون منزل، نحوه لباس پوشیدن و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.رنگ ها می‌توانند تاثیرات به سزایی بر روحیه افراد بگذارند و استفاده به جا از آن‌ها می‌تواند بسیار سودمند باشد و می‌تواند در همه جنبه‌های زندگی تاثیرات خود را بگذارد. همچنین با مشاوره روانشناسی می‌توانید آگاهی بیشتری از تیپ شخصیتی خود با توجه به روانشناسی رنگ ها به دست آورید.رنگ زرد، رنگ روشنی و شادی است. باعث افزایش تمرکز و افزایش متابولیسم بدن می‌شود. این رنگ کمتر از رنگ های دیگر افراد را به خود جذب می‌کند و مردم در اتاق‌های زرد رنگ بیشتر عصبانی می‌شوند. افرادی که به رنگ زرد علاقه دارند بلند پرواز و عاشق پیشرفت هستند و همواره در تکاپو و تلاش می‌باشند. این افراد، افرادی اجتماعی و شوخ‌اند و مردم جذب آن‌ها می‌شوند. رنگ زرد برای درمان یبوست و افزایش اعتماد به نفس، تحریک سیستم عصبی و سیستم گوارش و بهبود تفکر منطقی مفید است.

توصیه های روانشناسی برای دوران کرونا
یک روانشناس گفت: در طول یک سال گذشته محدود شدن دید و بازدیدها در ایام کرونا بین مردم، زمینه افزایش عادی انگاری را بیشتر کرده است. علی نژاد با تاکید به اینکه کرونا یک سالی می شود ارتباطات فیزیکی بین مردم را کم کرده و همین دلیلی بر افزایش دورهمی ها و عادی انگاری هاشده است، اظهار کرد: افسردگی و اضطراب از پیامدهای ماندن در خانه است که مردم برای رهایی ازاین مشکل ساعاتی را در بیرون از منزل می گذرانند که همین باعث تجمعات در شهرها و مسافرت های غیر ضروری شده است که این خطر آفرین است.این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: با گذشت یکسال بیشتر شاهد حالت های افسردگی و وسواس هستیم.وی افزود:با گذشت یک سال از شیوع کرونا در کشور غیر از تشکیل اجتماعات در شرایط فعلی که در حالت شکننده قرار داریم،عادی انگاری، احتمال بازگشت به دوران اوج بیماری را افزایش می دهد.این مدرس دانشگاه افزود: پیگیری های لحظه به لحظه اخبار کرونا نیز می تواند منجر به افزایش اضطراب و افسردگی افراد شود باید سعی شود اخبار کرونایی را محدود کرد. ورزش کردن، برنامه ریزی روزمره برای جلوگیری از روز مرگی، محدود کردن اخبار و اطلاعات کرونایی و حفظ ارتباط با نزدیکان با استفاده از فضای مجازی تاحدودی می تواند به ارتقای سلامت روانی کمک کرده و افسردگی این ایام را کاهش داد.علی نژاد ادامه داد: از راه های مقابله با افسردگی دوران کرونا پناه بردن به سرگرمی های مختلف ازجمله تماشای فیلم و سریال، کتاب خواندن ، موسیقی گوش دادن است.

دق سرایان

دق رباط سرایان در جنوب غربی شهر سرایان قرار دارد. کویر شکلی شبیه به بیضی دارد که طول آن در حدود ۴۰ کیلومتر و عرض آن در حدود ۲۰ کیلمتر است. عرصه این کویر شامل اراضی مسطح و پست با کمی تقعر و شوری و قلیائیت خیلی ز یاد که دارای خاکهای بسیار عمیق با بافت سنگین تا خیلی سنگین و خیلی شور و قلیائی
می باشد وجود دارند که مرکز آن فاقد پوشش گیاهی بوده و در اطراف آنها گیاهان شورپسند با نیاز آبی بالاتر مشاهده می گردند. در حاشیه شرقی کویر تپه های ماسه ای و ریگزارها قرار گرفته اند. در قسمت جنوبی کویر پلتفرمهای نمکی ور در مرکز آن پوشش استپی پهنه آن را فرا گرفته است. در حاشیه کویر پوشش جنگلهای تنک تاق قابل مشاهده است. در عرصه کویر پوشش گیاهی شور پسند موجود در این نقاط شامل ۱۶ گونه با ۳ تیپ گیاهی است.مسیر جاده آسفالته سرایان از میان کویر عبور می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت