بسته موفقیت

فسخ معامله

خواهان دعوای فسخ معامله یکی از طرفین معامله یا شخص ثالثی است که به جهتی از جهات قانونی حق فسخ و بر هم زدن معامله را دارد.با توجه به اینکه فسخ آثار تصرفات گذشته طرفین را از بین نمی‌برد، بلکه عقد را از زمان اعمال فسخ منحل می‌کند اگر فردی غیر از متعاملین در معامله دخیل شده و تصرفاتی داشته یا دارند، بسته به مورد خوانده دعوا قرار می‌گیرند. با توجه به اینکه اعمال فسخ حق ذی‌نفع می‎باشد حکم دادگاه در مورد فسخ صرفاً جنبه اعلامی دارد با احراز اراده ذی‌نفع و شرایط صحت فسخ دادگاه به اعلام فسخ معامله حکم می‌دهد خواسته دعوا هم بایستی صدور حکم به اعلام فسخ باشد و تصمیم دادگاه در مقام تأیید صحت فسخ معامله خواهد بود.
در مورد دادگاه صالح جهت اقامه دعوا، اصل بر صلاحیت محل اقامت خوانده است؛ اما در مورد قراردادها دادگاه محل تنظیم قرارداد یا محل انجام تعهد مطابق ماده ۱۳ قانون آیین دادرسی مدنی صالح به رسیدگی می‌باشد و در مورد املاک و اموال غیر‌منقول دادگاه محل مال غیر‌منقول صالح به رسیدگی است. لذا در خصوص فسخ مبایعه نامه و قول نامه بایستی به دادگاه محلی که ملک در حوزه آن واقع شده، باید مراجعه شود.
دعوای فسخ بسته به مورد ممکن است مالی و غیرمالی باشد در صورت اعمال حق فسخ معامله به طور مستقیم یا غیر مستقیم برای خواهان منفعت مالی ایجاد نماید دعوا مالی است معمولاً اعمال حتی فسخ معامله در بر‌دارنده منفعت مالی برای خواهان است. لیکن لزوماً دعوای فسخ، مالی نیست ممکن است غیرمالی هم باشد. در هر حال در صورتی که دعوا مالی باشد بایستی خواسته تقویم شود، اگر خواسته غیرمنقول مثل ملک، زمین، خانه و آپارتمان باشد هزینه دادرسی بر اساس ارزش منطقه‌ای خواهد بود. فسخ معامله ملک در اراء شعب دیوان عالی کشور دادگاه صالح رسیدگی به دعوی فسخ قرارداد رجع به مال غیرمنقول دعوی فسخ قرارداد راجع به مال غیرمنقول، در دادگاهی اقامه می‌شود که مال غیرمنقول در حوزه آن واقع است

افراد موفق عادات خوب دارند!

تعیین هدف باید به عادت شما تبدیل شود. باید بتوانید هدف هایتان را مشخص و خودتان را وقف رسیدن به آن ها کنید. اهداف برای افراد موفق اهمیت زیادی دارند. آن ها دقیقا می دانند که چه می خواهند، اهدافشان را جایی ثبت می کنند و برای رسیدن به آن دقیقا برنامه ریزی می کنند.دومین عادت افراد موفق نتیجه محور بودن آن ها است. این ویژگی دو تمرین دارد. اولین تمرین این است که مدام تلاش کنیم که چیزهای جدید یاد بگیریم. دومی هم در واقع مدیریت زمان است. مدیریت زمان به این معنی که اولویت بندی های مشخصی داشته باشیم و به صورت واضح و مشخص نهایت استفاده از زمان را ببریم. سومین عادت این است که تلاش کنیم که واقعا کاری انجام بدهیم. این ویژگی به خصوص برای موفقیت در زمینه های مادی بسیار اهمیت دارد. در واقع این توانایی است که کارها را انجام دهیم و سعی کنیم آن ها را هر چه سریعتر به پایان برسانیم. از طرفی هم پروراندن حس ضرورت و تعصب برای انجام کار بسیار مهم است. سعی کنید کارها را عقب نیندازید. ترس هایتان را کنار بگذارید و با تمام توانتان به سمت هدف هایتان حرکت کنید. ترکیبی از تلاش برای هدف محوری، نتیجه محوری و عمل محوری خودش تضمینی برای رسیدن به موفقیت می شود.چهارمین عادت افراد موفق این است که آن ها دائما با آدم ها در ارتباطند. این جایی است که در واقع شما روابط را در مرکزیت زندگی خود قرار می دهید. تصمیمی برای رشد دادن حس صبر، مهربانی، همذات پنداری و درک بیشتر است.

منطقه نمونه گردشگری مصعبی کریمو

در مناطق کوهستانی سرایان و در بخش مرکزی آن، دهستان مصعبی قرار دارد که مشتمل بر دو نقطه سکونت گاهی مصعبی و کریموست و به علت آب و هوای مطلوب و چشم انداز طبیعی زیبا، یکی از مناطق نمونه گردشگری می باشد.این منطقه گردشگری در حد فاصل دو روستای مصعبی و کریمو قرار دارد و وسعت آن بالغ بر ۵۲۶ هکتار است و آب و هوای این منطقه دارای قابلیت های گرم و نسبتا معتدل است که در زمستان سرد و خشک می باشد.منطقه مصعبی کریمو در دره های واقع بین ارتفاعات و در زمین های هموار اطراف رودخانه ای که در آن جا وجود دارد سرسبز و خوش آب و هواست.آبشار سبزرود و دره پایین دست آن و سد شهید پارسا از دیگر جاذبه های طبیعی حوزه این منطقه نمونه گردشگری است.آرامگاه های امام زاده سلطان، کریم شاه و سلطان مصیب در منطقه نمونه گردشگری مصعبی کریمو و امام زاده به فاصله ۳ کیلومتر از یک دیگر وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت