بسته موفقیت

مرزبندی حقوق بشر

پیش از آن‌که به مرزبندی حقوق شهروندی از حقوق بشر پرداخته لازم است تا در مورد اصطلاح حقوق بشر شناخت لازم کسب شود؛ اگرچه تعریف حقوق بشر کمی سخت جلوه می‌کند اما مطابق با شایع‌ترین تعریف ارائه‌شده توسط کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، حقوق بشر عبارت است از حقوق و آزادی‌های اساسی که همه مردم مشمول آن هستند فارغ از تابعیت، جنس، ملّیت یا ریشه قومی، نژاد، مذهب، زبان و یا سایر وضعیت‌ها. بنا به یک تعریف خلاصه‌تر، حقوق بشر نیازها و مجموعه‌ای از حقوقی است که هر فردی ممکن است مطالبه کند فارغ از آن‌که در چه جایی سکونت دارد. فارغ از متغیر مکانی، دو دسته از حقوق یادشده کم و بیش با یکدیگر هم‌پوشانی دارند منتها این موضوع که کشورهای مختلف تا چه اندازه در تعیین حقوق شهروندی به حقوق بشر توجّه به عمل آورند محلّ چالش است؛ به بیانی روشن‌تر، ممکن است که در یک کشور تمامی حقوق بشر به عنوان حقوق شهروندان آن کشور شناسایی شود هم‌پوشانی کامل باشد در صورتی که در کشوری دیگر ممکن است تنها برخی از مصداق‌های حقوق بشر به عنوان حقوق شهروندی شناسایی شود و هم‌پوشانی ناقص باشد.حقوق مدنی و سیاسی در زمره مهمترین انواع حقوق شهروندی را تشکیل می‌دهند که از جلوه‌های متعددی نیز برخوردار می‌باشند؛ در این‌باره گفته شده است، حقوق مدنی از آزادی افراد محافظت می‌کند. مصداق‌های حقوق مدنی و سیاسی می‌توان به حق حیات، منع شکنجه، منع بردگی، حق امنیت شخصی، حق آزادگی تردد و اقامت، منع اخراج خودسرانه از کشور، حق برابر در محاکمه و دادرسی عادلانه، اندیشه و بیان و آزادی مذهب، منع تبلیغ جنگ، حق تجمع مسالمت‌آمیز، حق مشارکت در انتخابات و حقوق اقلیت‌ها اشاره نمود. در زمره انواع حقوق شهروندی را حقوق اقتصادی و رفاهی تشکیل می‌دهد؛ در این خصوص، تمامی شهروندان حق دارند که از رفاه اولیه برخوردار باشند و از منظر اقتصادی، توانایی تأمین نیازهای اساسی زندگی خود از جمله در حوزه‌های مسکن، شغل، مواد غذایی، پوشاک، سلامت و بهداشت را داشته باشند.

گام‌هایی در راستای خودهیپنوتیزمی
پیش از اینکه برای نخستین بار خود هیپنوتیزمی را امتحان کنید، درمورد آن را با یکی از نزدیکانتان صحبت کنید، زیرا برایتان سودمند است. کمی شبیه به یک خواب است و حتی گاهی بهتر است که به دیگران بگویید که می‌خواهید بخوابید. بدین ترتیب به احتمال زیاد پریشان و مضطرب نخواهید شد، بخشی از مرحله خود هیپنوتیزمی این است که نسبت به محیط اطرافتان کمتر آگاه خواهید بود، مانند زمانی که خواب هستید، بنابراین در موارد اضطراری نزدیکانتان قادر خواهند بود که شما را “بیدار” کنند.برای شروعِ این فرایند باید از نظر فیزیکی آرام و راحت باشید. سعی کنید از تکنیک تمدد اعصاب پایه‌ای مانند موردی که در صفحه تکنیک‌های تمدد اعصاب ذکر شده است، استفاده کنید. موضوعی را بیابید که می‌توانید تصور و توجه خود را روی آن متمرکز کنید، در حالت ایده‌آل این موضوع شما را اندکی ملزم می‌کند که به دیوار و سقف مقابل خود بنگرید. ذهن خود را از همه‌ی فکرها پاک کنید و تنها روی موضوع خودتان تمرکز کنید. قطعا دست یافتن به آن بسیار سخت خواهد بود، اما اجازه دهید که افکار تخلیه شوند. از چشمان خود آگاه باشید، به پلک‌های خود فکر کنید که سنگین شده و به‌ آرامی بسته می‌شوند. همانطور که چشم‌های شما بسته می‌شود، روی تنفس خود تمرکز کنید، عمیق و یکسان نفس بکشید.به خودتان تلقین کنید که هر گاه نفسم را بیرون می‌دهم، آرام‌تر می‌شوم. نفس کشیدنتان را آرام کنید و اجازه دهید که با هر نفس عمیق‌تر و عمیق‌تر آرام شوید. از چشم ذهن خود برای تصویرسازی یک شی که حرکات آرام بالا و پایین یا مایل دارد، کمک بگیرید.

کویر پلوند فردوس

کویر پلوند ، یکی از نواحی بیابانی غرب شهرستان فردوس در خراسان جنوبی است. کویر پلوند در ۴۰ کیلومتری غرب شهر فردوس و نزدیک به روستای چاه پلوند و در داخل منطقه حفاظت‌شده مظفری واقع شده است و از شمال به روستاهای کجه و چاهنو، از غرب به کال نمک، از شرق به روستاهای ابراهیم‌آباد و طاهرآباد و از جنوب به پناهگاه حیات وحش رباط شور محدود می‌شود. ارتفاع متوسط کویر پلوند از سطح آب‌های آزاد، حدود ۹۵۰ تا ۱۰۰۰ متر می‌باشد. منطقه حفاظت شده مظفری بطور ‌بالقوه یکی از زیستگاه‌های واجد ارزش‌های بیولوژیکی طبیعی و از مناطق مطلوب زیستگاهی ایران در حاشیه کویر مرکزی و کویر نمک محسوب می‌شود. منطقه حفاظت شده مظفری با تنوع سیماهای طبیعی و شرایط اقلیمی حاصله و وضعیت خاص توپوگرافیک یکی از ارزشمند‌ترین مناطق منطقه حفاظت شده و مناطق دارای استعدادهای اکولوژیکی است.

شهاب حسینی در یک فیلم
وحشت هنرنمایی می‌کند

به گزارش خبرگزاری سینما ، فیلم وحشت و دلهره “آن شب” به کارگردانی “کوروش اهری” و با هنرنمایی «شهاب حسینی» امروز اکران رسمی خود را در بیش از هفتاد سینمای ایران آغاز کرد.
این در حالی است که اکران موفق این فیلم در امریکا پیش از ایران آغاز و همچنان ادامه دارد. همچنین این فیلم در روند اکران بین المللی خود پس از ایران در سینما‌های انگلیس به نمایش در می‌آید. ین فیلم معمایی به نویسندگی “کوروش اهری” و “میلاد جرموز” محصول سال۲۰۲۰ است. فیلم “آن شب”محصول کمپانی” ماموت پیکچرز” با همکاری کمپانی “سون اسکای اینترتینمنت” است و از عوامل هالیوودی آن می‌توان به ‎”الکس بروتو”، “جفری الارد” (سرمایه‌گذار فیلم “کشتار با اره برقی در تگزاس”) و “شریل استارولاکیس” (فیلم “نگهبان شب”) اشاره کرد. “تری جرج “ (برنده جایزه اسکار) نیز مشاور “محمد درمنش” (تهیه‌کننده فیلم) است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت