بسته موفقیت

راهکارهای مشاوره زندگی

حتی اگر شما یک مشاور حرفه‌ای نباشید، در برخی شرایط باید مثل یک فرد حرفه‌ای عمل کنید. مشورت دادن به یک نفر و کمک به وی در جهت حل مشکلات، نیازمند داشتن یک سری از فنون مشاوره است. فنونی که شاید به نظر ساده باشند، اما در شرایط سخت قطعاً کمک کننده‌ی شما و فرد مورد نظر شما خواهد بود.
فن اول: گوش دادن: فن گوش دادن از اولویت‌های جدی یک مشاور حرفه‌ای است. بنابراین اگر شما می‌خواهید به فردی مشاوره دهید، قبل از اینکه متکلم وحده باشید، خوب و کامل به سخنان فرد مورد نظر گوش دهید. گوش دادن فنی بسیار قوی است، گوش دادنی در این راه مفید است که منجر به درکی کامل از سخنان طرف مقابل شود، نه فقط شنیدن یک سری حروف از زبان فرد مورد نظر.
فن دوم: همدلی: برای اینکه شما بتوانید به فردی که نیاز به کمک دارد یاری دهید، ابتدا باید فهم و درکی از دنیای درونی او پیدا کنید و سعی کنید خود را در جایگاه او تصور کنید. رسیدن به یک درک همدلانه باعث می‌شود، تا شما مشکل او را به طور عمیق‌تری درک کنید. وقتی بتوانید مسائل را از دیدگاه او ببینید این کار باعث می‌شود، ایده‌های نابی به ذهن شما برای حل مشکل وی ایجاد شود.
فن سوم: انرژی مثبت و تأکید بر نقاط قوت: برخی مواقع وقتی فردی به کمک نیاز دارد و خود را در شرایطی سخت و پیچیده می‌بیند، ویژگی‌ها و توانایی‌های خود را فراموش می‌کند و ممکن است با خود تکرار کند«من از پس این مشکل بر نخواهم آمد»، « خدای من، آیا من می‌توانم این مشکل را حل کنم»و این در حالی که توانایی فرد مورد نظر بسیار بیشتر از مشکل به وجود آمده است، و وی به خاطر این مسئله چشم خود را به روی نقاط قوت خود بسته است.فن چهارم: احساسات: انعکاس احساسات یعنی نمایان کردن و نشان دادن احساسات و عواطف گرمی که مشاور از خود نشان می‌دهد، فرد مورد نظر را یاری می‌کند تا این احساست و عواطف را در او زنده کند و او هم احساساتش نمایان شود و فرد مشاوره دهنده از طریق انعکاس احساسات فرد مورد نظر با درک بهتر و عمیق‌تری به مشکلات می‌پردازد.

اسفندگان؛ بزرگداشت زمین و زنان پارسا
پنجمین روز ماه اسفند در ایران باستان، سپندارمذگان (اسپندگان) یعنی روز بزرگداشت زن و زمین نام‌گذاری شده است. ابوریحان بیرونی در آثارالباقیه آورده‌ است که ایرانیان باستان، روز پنجم اسفند را روز بزرگداشت زن و زمین می‌دانستند. اگرچه منابع کهن نیز از جمله ابوریحان این جشن را در روز پنجم اسفند در گاهشمار زرتشتی یاد کرده‌اند. اما با توجه به تغییر ساختار گاهشمار ایرانی در زمان خیام که پس از ابوریحان می‌زیست و سی و یک روزه شدن شش ماه نخست سال در گاهشمار خورشیدی، برخی منابع تاریخ یاد شده را ۶ روز به عقب آورده‌اند که این کار نادرست است. زیرا بر پایه منابع کهن و همان‌طور که از نام آن پیداست این جشن به روز اسپند یعنی پنجمین روز از ماه اسفند در گاهشمار زرتشتی اشاره دارد. دکتر «محمد نجاری» پژوهشگر مطالعات تطبیقی زنان در هنر و ادبیات، نیز در سخنرانی خود با عنوان «سوگ و سورنامه»، با استناد به ابوریحان بیرونی و گُردیزی، تاریخ پنج اسفند را در گاهشمار زرتشتی درست می‌داند و می‌گوید: «بنا به گفته ابوریحان، «اسپندارمَذ» موکل بر زمین و «ایزدِ» پشتیبان و نگاهبان زنان شوهر دوست، پارسا و درستکار بوده و به همین مناسبت این روز را جشن زنان و زمین، نام‌گذاری و مردان برای گرامی‌داشت زنان، به ایشان کادو می‌دادند و بخشش می‌کردند. این گزاره را «گردیزی» نیز در کتاب «زین الاخبار» نیز آورده‌است: از این رپی جشن را مردگیران می‌گفتند که زنان به اختیار خویش و با آزادی، شوی و مَرد زندگی خود را برمی‌گزیدند؛بنابراین در روز پنجم ماه اسفند در گاهشمار زرتشتی جشن زنانه«مَردگیران» یا «مژدگیران» نام داشته است.

بنای تاریخی خواجه خضر

بنای تاریخی خواجه خضر یکی از آثار تاریخی ارزشمند استان خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند است. این بنای تاریخی به لحاظ استقرار مکانی در خیابان منتظری ، کوچه پست قدیم مقابل حسینیه و مدرسه شوکتیه قرار دارد. به دلیل این که در زمان ساخت این بنا اطراف آن آرامگاه بوده ارزش فراوانی جهت ادای نماز میت و مراسم تدفین برای اهالی در بافت شهری داشته است. آنچه درباره پیشینه این بنا می توان به آن استناد کرد آن است که بنای مزبور دارای دو بانی به نام های خواجوی و منصف بوده است و زمان ساخت آن به دوره قاجاریه بر می گردد در مجموع شیوه طراحی بنا به صورت تک ایوانی است و با نمای آجری که به شکل خفته راسته چیده شده است . دیوارهای بنا تماماً از خشت خام با رویه کار خشت پخته می باشد . این بنا به دلیل نوعی مسجد آرامگاه محسوب می گردد و نمونه آن در استان خراسان بصورت محدود می باشد.

هوتن شکیبا به تلویزیون برمی‌گردد

سریال «فوق لیسانه‌ها» به کارگردانی سروش صحت پس از اتمام «مرد دو هزار چهره» از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود.سریال «فوق لیسانه ها» از چهارشنبه، هر شب ساعت ۲۱ از تلویزیون پخش خواهد شد.سریال کمدی «لیسانسه‌ها» به نویسندگی سروش صحت و ایمان صفایی و کارگردانی سروش صحت، در دو فصل به تولید رسید و از شبکه سه سیما پخش شد.فصل سوم آن با نام «فوق‌لیسانسه‌ها» برای تولید در این شبکه تصویب و اواخر فروردین ماه کلید خورد تا برای پخش از شبکه سه سیما آماده شود.هوتن شکیبا، امیر کاظمی و امیرحسین رستمی بازیگران نقش اصلی این سریال هستند. هوتن شکیبا بعد از نمایش های دوران دانشجویی اولین تجربه جدی هوتن شکیبا در تئاتر مربوط به بازی او در نمایش ویولن هایتان را کوک کنید در سال ۸۷ است که برایش جایزه بهترین بازیگر نقش اول را به ارمغان آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت