بسته سلامت

بامیه کاهش کلسترول چربی خون

بامیه نیز به طور خاصی برای آن‌هایی که دردسر کنترل سطح گلوکز خود را دارند، مفید است. مطالعه دیگری تاثیر بامیه بر روی دیابت و همچنین کاهش مقدار کلسترول و چربی‌های داخل خون را اثبات کرده است. فیبر موجود در بامیه، نمایه گلایسمی پایینی به آن می‌دهد، یعنی به سرعت قند خون را بالا نمی‌برد و سرعت جذب قند را کاهش داده و قند خون را حفظ می‌کند، بنابراین برای افراد مبتلا به دیابت مفید است.

بهترین و کامل ترین غذا برای نوزادان

شیر مادر بهترین و کامل ترین غذا برای نوزاد و کودک تا پایان ۲ سالگی است و می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود. خصوصا این ایمنی زایی در اولین روزهای تولد و استفاده از شیر مادر که آغوز نام دارد بیشترین تاثیر را دارد نوزاد را از بسیاری از بیماری های ویروسی و باکتریایی ایمن می کند. تغذیه با شیر مادر در تنظیم خواب نوزاد و تنظیم سطح قند خون هم بسیار موثر است که در مجموع باعث رشد هر چه بهتر نوزاد می شود.

الگوی بد خواب خطرناک است

چرت زدن و همچنین خواب زیاد یا کم یا داشتن الگوهای خواب نامناسب، به نظر می رسد خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را در افراد مسن افزایش می دهد. «خواب خوب برای حفظ سلامت قلبی عروقی در میانسالان ضروری است. مردم را تشویق می‌کنیم که بین ۷ تا ۹ ساعت بخوابند و از چرت زدن مکرر یا زیاد خودداری کنند. خواب زیاد یا خیلی کم هر دو ممکن است خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش دهند.

ارتباط بین قهوه و التهاب

نوشیدن قهوه توسط بیشتر افراد باعث التهاب نمی‌شود، حتی اگر روزانه بیش از ۲ فنجان قهوه کافئین‌دار مصرف کنید. درواقع، اثرگذاری قهوه بر التهاب، حالت معکوس دارد. یعنی قهوه می‌تواند اثرات ضدالتهابی در بدن داشته باشد. به همین دلیل هم تحقیقات مختلفی نشان داده‌اند که مصرف منظم قهوه با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها و مشکلات التهابی مانند آلزایمر، پارکینسون، دیابت نوع ۲، نقرس، ارتباط دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در این برهه ای که آب حکم کیمیا را برای خراسان جنوبی زخم خورده از

بیشتر

نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت