بسته سلامت

شوید پادشاه گیاهان است

خواص این گیاه را به شما معرفی می‌کنیم. ماسک شوید نرم کننده و ترمیم کننده پوست مصرف آن بعد از دوران یائسگی کنترل کننده پوکی استخوان مفید است. در طب سنتی از شوید برای آرامش اعصاب استفاده می‌کنند درمان سوء هاضمه، نفخ معده و روده و اسپاسم، متوقف کننده سکسه. افزایش ترشح شیر مادر تخم شوید برطرف کننده ناراحتی معده و بی خوابی کاهش دهنده چربی خون سرشار از کلسیم، فیبر، آهن و منگنز است.

دانه خار مریم اشتهاآور و تب بر

مصرف دانه خارمریم به صورت دم کرده یا تنطور باعث بند آوردن خونریزی می‌شود و ریشه، برگ و گل آن اشتهاآور، مقوی و تب‌بر بوده و در بیماری‌های کبدی، یبوست، سنگ صفرا، دو ناراحتی‌های کیسه صفرا کاربرد دارد. برای تهیه دم کرده برگ و گل از ۲۰ گرم گیاه خشک در ۱ لیتر آب یا یک قاشق مرباخوری در نصف لیوان آب جوش استفاده می‌شود افرادی که از داروهای ضد افسردگی استفاده می‌کنند مصرف نکنند.

مزایای تغذیه ای خربزه تلخ

به عنوان میوه ای که دارای خواص سبزیجات نیز است ، خربزه تلخ حاوی طیف گسترده ای از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است. این گیاه توسط بسیاری از فرهنگ ها به عنوان دارو شناخته شده است. خربزه تلخ از طریق افزایش متابولیسم گلوکز، قند خون را کاهش می دهد. روزانه یک فنجان از آن را بنوشید. خربزه تلخ می تواند از بین بردن بدن از سنگ کلیه از طریق از بین بردن طبیعی آنها کمک کند.

هل خواب آور و شادی آور است

هل خواب ‌آور و شادی ‌آور است بنابراین برای افرادی که دچار افسردگی، خمودگی و غمگین هستند، مفید است.هِل انرژی‌ها را در بدن افزایش می‌دهد و نشاط و شادمانی افراد را زیاد می‌کند، مصرف هِل در این دنیای پُر سر و صدا و اضطراب امروزی، توان مقابله با مشکلات را افزایش می‌دهد. جویدن دانه های هل پس از صرف غذا ضمن کمک به هضم و گوارش بهتر غذا، می تواند بوی نامطبوع دهانرا نیز خنثی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: کارگروه رصد و پایش علل جذب

بیشتر

بهروزی فر – لطفاً این عبارت ها را با دقت بخوانید؛ “ در خراسان جنوبی ۸۴۰

بیشتر

خیلی عالی بود تیتر خوبتون درباره هدر رفت روان آب ها در استان. اگربتوان با

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت