بسته سلامت

میوه بهاری ادرار آور

گوجه سبز ادرارآور است و اعمال کلیه‌ها را تنظیم می‌کند و مصرف مداوم آن سنگ مثانه را خرد و دفع می‌کند. توجه داشته باشید، مصرف زیاد گوجه سبز باعث نفخ معده می‌شود و ترش و اسیدی بودن آن باعث ساییده شدن موقتی مینای دندان و احساس درد خاصی در دندان‌ها می‌شود. همچنین به دلیل بالا بودن میزان اسیدی که دارد باعث ایجاد معده‌درد، سوزش معده یا حتی ریفلاکس در افراد مبتلا به ناراحتی‌های معده می‌شود.

قارچ را نشورید و خام نخورید !

ترکیباتی سمی در قارچ‌های دکمه‌ای وجود دارد که در حالت عادی برای انسان ضرر دارد اما با پختن از بین می‌رود. این خبر ممکن است علاقه‌مندان به استفاده از قارچ خام را ناامید کند به خصوص که ترکیب‌های جذابی از قارچ در سالادبارها پیدا می‌شود. به طور ویژه، قارچ‌ها حاوی ترکیبات زیادی هستند که ممکن است عملکرد سیستم ایمنی را تقویت کرده و خطر سرطان را کاهش دهد. قارچ‌ها را با یک پارچه مرطوب پاک کنید یا سریع بشویید

تقویت سیستم ایمنی بدن با لیمو ترش

لیمو ترش خواص فراوانی برای سلامتی دارد. لیمو ترش سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌ها بوده و می‌تواند از بدن در برابر بیماری‌ها محافظت کند. از جمله خواص لیمو ترش می‌توان به مواردی مانند تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت سلامت قلب، بهبود عملکرد مغز و سیستم عصبی، بهبود فرآیند هضم، از بین رفتن علائم سوءهاضمه، درمان کبد چرب، حفظ سلامت کبد، دفع سموم بدن، از بین بردن درد دندان و ورم لثه،و غیره اشاره کرد.

مضرات مصرف توت سفید

توت سفید در برخی افراد عوارض و مضراتی دارد. توصیه می‌شود افراد گرم مزاج از توت سفید استفاده نکنند و در صورتی که بخواهند از آن استفاده کنند می‌بایست بعد از یک یا دو ساعت گذشت زمان از خوردن توت سفید سکنجبین که مصلح آن است را مصرف کنند. بهتر است خانم‌های باردار در طول حاملگی خود از خوردن انواع توت خودداری کنند زیرا احتمال بروز حساسیت وجود دارد. همچنین اسهال و دل درد از نتایج افراط در خوردن توت سفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت