بسته سلامت

تدابیر عمومی دفع مواد زائد از بدن

افراد برنامه منظم غذایی و در نتیجه ساعات هضم و جذب و دفع مشخصی داشته باشند. در صورت نیاز و احساس دفع به آن پاسخ داده و از تأخیر انداختن دفع گوارشی و ادراری پرهیز شود. ار صورت تعریق, برای باز ماندن منافذ پوست به‌موقع عرق را بشویند. از مصرف مواد خشک و یبوست‌زا مانند مواد کنسروی، شور و پرادویه و پنیرهای کهنه پرهیز شود. در برنامه غذایی آش‌های سنتی (به جز آش رشته) را بگنجانند.ورزش فراموش نشود.

شیره انگور قندخون را پایین می آورد

شیره انگور ابتدا قند را بالا می‌آورد، ولی مصرف مداوم شیره انگور خالص، دیابت و قندخون را پایین می‌آورد. برای انجام این کار باید انگور را آب بگیریم. سپس آب انگور را روی شعله آتش بگذاریم تا بجوشد و دوسوم آن بخار شده و یک سوم آن باقی بماند. شیره انگور سبب رقیق شدن خون و جلوگیری از حمله قلبی شده و به پیشگیری از بیماری‌هایی مانند آمبولی و رگ‌های واریسی کمک می‌کند. و در تقویت حافظه نقش موثر دارد

لوبیا به کاهش فشار خون کمک می کند

لوبیا قرمز خواص فراوانی برای سلامت بدن دارد ا لوبیا که منبع خوبی از پتاسیم، منیزیم، فیبر محلول و پروتئین هستند، به کاهش فشار خون بالا کمک می کند. این عناصر باهم در حفظ فشار خون طبیعی موثر می باشند. پتاسیم و منیزیم عروق را گسترش می دهند و جریان خون نرمال و طبیعی را فراهم می کنند. لوبیا قرمز سرشار از الیاف غذایی نامحلول است که حرکت روده‌ای را آسان می‌کنند و از این طریق به کاهش یبوست و درمان آن کمک می‌کنند.

عوارض خوردن ماست و ماهی

خوردن ماهی همراه با ماست موجب نفخ و ناراحتی گوارشی در آنها می شود. این مسئله ارتباط بسیاری با سیستم گوارشی آنها دارد، برخی از افراد ممکن است علاوه بر نفخ و اختلالات گوارشی، دچار اسهال نیز شوند. سردی عارضه دیگری است که ممکن است به سراغ برخی از افراد رود، اما با این وجود بعضی دیگر با مصرف همزمان این دو ماده غذایی دچار هیچ عارضه ای نمی شوند. هر شخص باید متناسب با سیستم بدنی نوع تغذیه اش را تعیین کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت