بسته سلامت

نوشیدنی پرطرفدار ولی سم برای کبد

افرادی که به دفعات نوشیدنی حاوی شکر مانند نوشابه استفاده می کنند، به بیماری کبد چرب بیشتر دچار می شوند و چربی بیشتری داخل کبد آن ها ذخیره می گردد. این کبد چرب مشکلات جدی به وجود نمی آورد اما ممکن است باعث بزرگ شدن کبد و حتی درد زیاد شود. حتی کسانی هم که یک بار در ماه یا حتی کم تر، از این نوشیدنی ها استفاده می کردند، کبدشان چرب تر از کسانی بود که اصلاً استفاده نمی کردند.

خرمالو، میوه ای به جای ده ها دارو

خرمالو میوه شیرین و حاوی مواد معدنی و ویتامین هااست. این میوه دقیقاً مناسب روزهای سرد پاییزی است که بیشتر مردم کمی احساس خستگی و بی حالی می کنند. خرمالو به اندازه انگور انرژی زا است. البته اگر دغدغه ی تناسب اندام دارید و نمی خواهید چاق شوید نباید در مصرف آن زیاده روی کنید چون مصرف زیاد آن کالری زیادی به بدن می رساند. خرمالو چربی و پروتئین بسیار کمی دارد و غنی از ویتامین است.

خطر آلوده شدن جنین به کرونا

دانشمندان می‌گویند در صورتی که مادر به کووید ۱۹ مبتلا باشد، احتمال انتقال آن به جنین وجود دارد. دانشمندان دریافتند جنین در رحم مادر احتمال دارد که در صورت تماس با کووید ۱۹، به این ویروس مبتلا شود. برخی از اندام‌های حیاتی جنین مانند روده می‌تواند به کرونا آلوده شود. البته جفت که وسیله ارتباطی جنین با مادر است به طور موثری مانع از انتقال عوامل بیماری زا به او می‌شود و نگرانی کمتر می شود.

مزایای شگفت انگیز نارگیل

فیبر موجود در نارگیل باعث کاهش سرعت گلوکز و پایین آمدن قند خون می شود و موجب انتقال آن به سلول ها و تبدیل به انرژی می شود که این عمل در کاهش استرس در سیستم آنزیمی و لوزالمعده مفید بوده و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. مصرف نارگیل ترشح انسولین و استفاده از قند خون را بهبود می بخشد و با تاثیر مثبت که روی هورمون های کنترل قند خون دارد، باعث کاهش ابتلا به دیابت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


استاندار خراسان جنوبی با توجه به اینکه خراسان جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی شمال

بیشتر

یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت