بسته سلامت

نشانه های احتمالی لخته خون در بدن

علایم مانند سر درد، تاری دید، سرگیجه، از دست دادن کنترل بخشی از بدن و تشنج جزء این علایم هستند که باید سریعا به اورژانس مراجعه شود.بعضی از متخصصان بر این عقیده هستند که دل درد شدید را نباید نادیده بگیرید، زیرا می تواند علامت یک مشکل بزرگ باشد و گاهی اوقات فرد بدون هیچ دلیلی با دل درد مواجه می شود که باید به پزشک مراجعه کند. تنگی نفس معمولاً به طور ناگهانی ظاهر می شود باید آن جدی بگیرید.

شکر را کاهش دهید

محصولات حاوی شکر زیاد می‌توانند برای کبد شما مشکل ایجاد کنند. زیرا بخشی از وظیفه کبد آن است که قند را به چربی تبدیل کند. اگر بیش از اندازه از شیرینی‌ها استفاده کنید این قند‌ها به چربی زیاد تبدیل می‌شوند و این‌ها در جایی قرار می‌گیرند اندامی را احاطه می‌کنند که به آن تعلق ندارند. در طولانی‌مدت مصرف زیاد شیرینی‌ها می‌تواند باعث بروز بیماری کبد چرب شود. پس‌کاری را انجام دهید که به نفع کبدتان است

درمان عفونت سینوسی در منزل

عفونت سینوس‌ها اغلب بعد از یک بیماری ویروسی معمولی مانند سرماخوردگی یا آنفلوآنزا اتفاق می‌افتد. بهبود عفونت سینوسی در منزل: استراحت کردن. نوشیدن مایعات زیاد برای رقیق شدن ترشحات. استفاده از کمپرس گرم روی بینی و پیشانی برای کاهش فشار. استنشاق بخور گرم، مثلا با ایستادن زیر دوش آب گرم. استفاده از آب‌نمک برای شستشوی سینوس‌ها.مصرف داروهای برای کاهش تب و گرفتگی بینی.

تره فرنگی برای سلامت روده ها

تره‌فرنگی یکی از سالم‌ترین سبزیجات پاییزی است. یک شاخه تره‌فرنگی حاوی ۱۰ گرم فروکتان است که نوعی فیبر غذایی مهم به‌شمار می‌رود و دریافت منظم و روزانه آن به بهبودی در سلامت روده‌ها کمک می‌کند. نکته مهم دیگر این است که بخش بالایی تره‌فرنگی معمولا مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اما همین بخش از تره‌فرنگی سرشار از سلولز است. سلولز در گروه فیبر‌ها قرار می‌گیرد و به ارتقای سلامت روده‌ها کمک می‌کند.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – لطفاً این عبارت ها را با دقت بخوانید؛ “ در خراسان جنوبی ۸۴۰

بیشتر

خیلی عالی بود تیتر خوبتون درباره هدر رفت روان آب ها در استان. اگربتوان با

بیشتر

حسینی – رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت