بسته سلامت

اهمیت اسپند در چربی سوزی

استفاده از اسپند باعث چربی‌سوزی و لاغری می‌شود ولی خواص این گیاه محدود به لاغری نیس و برای دور کردن حشرات ضد عفونی کردن هوا اثر دارد. از دیرباز تا به امروز افراد به سوزاندن دانه این گیاه می کنند و معتقدند دود غلیظ آن برای خوشبو کردن فضا، دور کردن حشرات ضد عفونی کردن هوا و به باور برخی حتی برای چشم زخم اثر دارد. علاوه بر مواردی که ذکر شد دانه های اسفند ا به عنوان ، ضد انگل و کشنده آمیز به کار می رود.

خواص آویشن برای مشکلات تنفسی

برخی از خواص مهم آویشن برای سلامتی توانایی آن برای کاهش مشکلات تنفسی، افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن، محافظت از بدن در برابر بیماری‌های مزمن و تسکین و کاهش استرس می‌باشد از روغن این گیاه برای موارد مختلف پزشکی استفاده می‌شود. برگ‌های این گیاه را می‌توان به صورت دم‌کرده استفاده کرد و روغن و کرم حاصل از آن بر روی پوست بدن اعمال می‌شود. در آشپزی هم از این گیاه استفاده می شود

هرگز ایستاده آب نخورید

آب خوردن یکی از ساده‌ترین کار‌هایی است که می‌توانید انجام دهید با این حال اگر ایستاده آب بخورید تنها به سلامت بدن خود ضرر رسانده اید. نکته مهم در این است که خوردن آب در حالت ایستاده می‌تواند جنبه‌های مختلفی از سلامت شما را تحت تاثیر قرار بدهد. نوشیدن آب به حالت ایستاده، تعادل مایعات در بدن بر هم می‌خورد و این اغلب منجر به تجمع بیشتر مایعات در مفاصل و در نتیجه آرتروز می‌شود.

تربچه دفع کننده سموم بدن

تربچه سبزی خوردن یکی از انواع صیفی جات بوده که بدون چربی و کلسترول است و طرفداران مخصوص به خود را دارد. این گیاه خوشمزه دارای ویتامین‌هایی مانند: c، k، B۶، نیاسین است و فیبر به عنوان یکی از مهم‌ترین مواد موجود در آن شناخته می‌شود تربچه گیاهی ادرارآور بوده که به دفع سموم بدن کمک می‌کند و این خاصیت ضد سمومی و ضدسرطانی برای درمان سرطان‌های مختلف مانند: کلیه، روده، تاثیرگذار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت