بسته سلامت

فواید روانی درست نفس کشیدن

تنفس عمیق راهی برای آزاد کردن اندورفین است که احساس آرامش، سلامت و کاهش درد را افزایش می دهد.سیستم عصبی تأثیر مستقیمی روی قسمت بدن دارد. سیستم عصبی سمپاتیک مخصوص ذهن هوشیار، ذهن نیمه هوشیار، سیستم عصبی انتریک یا همان مغز دوم، همگی باعث سلامت مغز می شوند و در نتیجه کل بدن در وضعیت بهتری قرار می گیرد که همه این ها وابسته به تنفس صحیح است.

برای نفخ به پزشک مراجعه کنیم؟

جینسینگ، داروی طبیعی قدیمی و از داروهای اصلی طب آسیایی است. درحالی‌که این ریشه گیاه دارای چندین استفاده به‌عنوان مکمل غذایی است، نتایج تحقیق نشان می‌دهد، با چند اصلاح در این گیاهمی‌تواند از گسترش سرطان نیز جلوگیری کند. محققان می‌گویند: ترکیب و فواید مصرف جینسنگ قرمز بر اساس نحوه پردازش ریشه متفاوت است. دارای قدرت محافظت در برابر آسیب ناشی از مصرف دارو بر کلیه است.

استفاده از گوش پاکن ممنوع

گوش سیستم و مکانیزمی دارد که با صحبت کردن، بلع غذا و حرکات مفصل فکی و گیجگاهی ترشحات را به بیرون هدایت می کند. حال اگر از گوش پاک کن یا هر وسیله دیگری استفاده شود علاوه بر اینکه با این فیزیولوژی گوش تداخل پیدا می کند، مفصل داخلی گوش که نازک و حساس است را دچار آسیب و ترومای ناخواسته می کند یا عفونت را به سطح داخلی گوش می راند. از گوش پاک کن استفاده نشود.

ضرر نوشابه کمتر است یا ماء الشعیر؟

نوشابه‌های گاز دار و ماء الشعیر دو نوشیدنی بسیار پرطرفدار هستند، اما ماء الشعیر بدون شکر یا کم شیرین دارای خواص درمانی است درصورتی که نوشابه گاز دار تنها به بدن آسیب می‌رساند و مزیت درمانی خاصی جز در درمان اسهال و استفراغ ندارد. ماء الشعیر از عصاره مالت بدست می‌آید ودارای خواص درمانی فراوانی از جمله افزایش ترشح هورمون در بدن مادر شیرده و افزایش قدرت شیردهی، رفع استرس و اضطراب توصیه می‌کنند

ناهار چی داری؟

نرگسی اسفناج: اسفناج ها را پس از تمیز کردن ، بشویید و داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و در قابلمه را ببندید تا به مدت یک ربع ، اسفناج ها با ابی که از خود پس می دهند، بپزند.در این فاصله تابه ای را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخلش بریزید تا داغ شود. سپس پیاز های خلالی شده را داخل روغن تفت دهید تا نرم و سبک شوند.به پیاز در حال تفت سیر را اضافه کنید و تفت دهید.بعد از اینکه سیر و پیاز سرخ شدند ، اسفناج ها ی پخته شده را به آنها اضافه کنید و کمی تفت دهید.مقداری نمک و فلفل روی اسفناج ها بریزید و در آخر تخم مرغ ها را روی آنها بشکنید و بدون هم زدن ، صبر کنید تا تخم مرغ ها بسته شوند.(بهتر است زرده تخم مرغ عسلی باشد)نرگسی آماده شده را در ظرف مورد نظرتان بکشید و میل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت