شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳

بسته سلامت

پیشگیری از کرونا افراد دیابتی

مبتلایان به دیابت در اوج همه‌گیری ویروس کرونا باید ورزش کنند، غذای سالم بخورند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند و بیش از سایر افراد مراقب شست‌وشوی دست‌ها و ضدعفونی کردن سطوح باشند. افراد مبتلا به دیابت اگر قند خون خود را کنترل و به توصیه‌های بهداشتی عمل کنند، به میزان قابل توجهی از کووید ۱۹ در امان هستند. مبتلایان به این بیماری در صورتی که دچار کووید ۱۹ نیز شوند، شرایط حادتری خواهند داشت.

سبزی که روزه داران باید بخورند

مصرف برخی سبزیجات از جمله نعناع در ماه مبارک رمضان چه تاثیر شگرفی بر بدن تان می گذارد. نعناع یکی از بهترین گیاهان دارویی برای روزه داران است. از این سبزی خوش بو در غذا های تان استفاده کنید. بسیاری از ما به علت نوشیدن آب و چای فراوان بعد از افطار و هم چنین پرخوری، دچار نفخ و درد معده می شویم. نعناع، باد معده را از بین می برد و در تسکین درد های معده موثر است و یبوست را بهبود می بخشد.

قدرت سیب زمینی در تقویت ماهیچه‌ها

سیب زمینی به عنوان یک سبزی نشاسته ای می تواند منبع پروتئین با کیفیتی باشد که به حفظ ماهیچه ها کمک می کند. گرچه میزان پروتئین یافت شده در سیب زمینی اندک است اما سیب زمینی‌های با میزان بالا پروتئین پرورش دادیم که می‌توانند فواید قابل توجهی داشته باشند. زنانی که پروتئین بیشتر مصرف کرده بودند عضلات و ماهیچه‌های قوی‌تری داشتند. پروتئین‌های گیاهی می‌تواند از ماهیچه‌ها حفاظت کند

مصرف غذاهای فیبردار در رمضان

در وعده افطار و سحر مصرف چغندر و هویج به‌دلیل داشتن بتاکاروتن که اثر آنتی اکسیدانی بالایی برای کبد دارند و سیر بسیار مهم و مفیدند. مصرف غذاهای پر فیبر برای کبد بسیار مفیدند. کبد چرب در افرادی که دارای شکم بزرگ هستند نسبت به کسانی که چاقی سراسری دارند، بیشتر دیده می‌شود و خطرناکتر است. مصرف این مواد غذایی در ماه رمضان باید افزایش یابد و در وعده افطار و سحری، در رژیم غذایی گنجانده شوند.

رفع سردرد با این میوه

چون می توان با درمان های غیر دارویی سردرد را درمان کرد، سراغ قرص های شیمیایی نرویم ‌و پس از مدتی، فرد واقعا به آنها وابسته می‌شود، اما علاوه‌بر درمان دارویی، درمان‌های خانگی هم برای سردرد وجود دارند. بوی سیب سبز، انقباض عضله گردن و سر و در نتیجه سردرد و اضطراب را کاهش می دهد، اگر با سر درد از خواب بیدار شدید، روی یک تکه سیب مقداری نمک بپاشید و بخورید و پس از آن مقداری آب گرم بنوشید.

سحری خوردن چگونه جلوی تحلیل رفتن بدن‌تان را می‌گیرد؟
فردی که سحری نمی‌خورد در نهایت علاوه بر سوء تغذیه، احتمال سازگار شدن بدن با گرسنگی طولانی مدت را به همراه دارد که منجر به کاهش سطح انرژی مورد نیاز بدن شده و این افراد ممکن است دچار چاقی ظاهری شوند. با نخوردن سحری، مواد زائد حاصل از سوخت چربی در بدن جمع شده و باعث خستگی زیاد در انتهای روز می شود. حذف وعده سحری در عین حال سبب کاهش قند خون در طول روز و نهایتا به کاهش یادگیری، افزایش بی حوصلگی و خستگی می‌شود. در وعده سحری مقدار مناسبی سبزی‌های مختلف مصرف شود. سبزی‌ها با دارا بودن مواد مغذی مختلف و آب علاوه بر تامین ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز بدن از تشنگی فرد در طول روز جلوگیری می‌کنند. از مصرف چای و هندوانه سحر اجتناب کنید

زولبیا بامیه شیرین؛ اما موجب تلخ کامی
یک متخصص طب ایرانی گفت: به‌صورت مکرر زولبیا بامیه‌های خام داخل روغنی که در دمای بسیار بالا بیش از دو ساعت در حال جوش است، ریخته می‌شود که در این وضعیت، درصد ماده بسیار خطرناکی به نام پراکسید در روغن بالا رفته که عامل مهمی در افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌ها از جمله سرطان، بیماری‌های روماتیسمی، بیماری‌های پوستی، پیری زودرس و غیره خواهد بود.دکتر مرتضی مجاهدی در خصوص مصرف زولبیا بامیه‌های شیرین اظهار کرد: بسیاری از زولبیا بامیه‌های تولید شده یا روغن‌هایی که در آن‌ها زولبیا بامیه تهیه می‌شود، چندین برابر میزان استاندارد پراکسید داشتند. میزان استاندارد پراکسید در اینگونه روغن‌ها باید حدود ۵ میلی اکیوالان در کیلوگرم باشد ولی بعضا تا ۶۵ ‌اکیوالان کیلوگرم گزارش شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شنبه 2 تیر ماه بود که در روزنامه آوا مطلبی با عنوان «توقف روند تعطیلی

بیشتر

۴ کیلومتر دیگر از باند دوم محور بیرجند-قاین با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد

بیشتر

ستاد مدیریت بحران استان، ادارات دولتی خراسان حنوبی را پنجشنبه های هر هفته ، تا

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت