دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

خواب شب مهم‌تر از خواب عصر

خواب شبانه‌روز شما باید بین هفت تا هشت ساعت باشد و خوابی برای بدن مفید است که شباهنگام باشد؛ بنابراین خواب عصرگاهی هرچه هم طولانی باشد، تأثیر چندانی در فیزیولوژی بدن نخواهد داشت؛ بنابراین اگر این روز‌ها خودتان را به خواب عصرگاهی عادت داده‌اید، بهتر است آن را کم و به خواب شب فکر کنید. اگر به چرت‌زدن عادت‌کرده‌اید، بهتر است آن را بیشتر از ۲۰ دقیقه طول ندهید چون خواب شب مختل می شود.

با گردن راست به کامپیوتر خود نگاه کنید

صفحه نمایش را در ارتفاعی قرار دهید که برای دیدتان مناسب باشد. برای نگاه کردن به صفحه نمایش نباید گردن خود را به پایین خم کنید؛ مثل وقتی که لپ‌تاپ را روی میز می‌گذارید یا گردنتان را برای مشاهده گوشی خم می‌کنید. اما این کار باعثِ گردن‌درد می‌شود. فرقی نمی‌کند با لپ‌تاپ کار می‌کنید یا کامپیوتر، باید آن را روی چند عدد کتاب بگذارید تا ارتفاع آن تنظیم شود و مجبور نباشید گردنِ خود را خم کنید.

تحویل خواروبار دم منزل ایمن است؟

در صورتی که امکان سفارش آنلاین و تحویل در منزل باشد، این روش کم‌خطرتر از رفتن به سوپرمارکت تلقی می‌شود، چرا که در ارتباط با دیگر مشتری‌ها قرار نمی‌گیرید. شماری از سوپرمارکت‌ها اکنون تحویل بدون لمس را ارائه داده‌اند؛ اگر امکان این امر برایتان موجود نیست، پرفسور بیکر می‌گوید هنگام تحویل گرفتن خرید، فاصله امن اجتماعی به اندازه دو متر میان خود و راننده را رعایت کنید.

دلشوره سیستم بدن ضعفیف می کند

استرس می‌تواند عملکرد بدن را در واکنش به تهدیدات بیشتر کند. ترشح مکرر کورتیزول به طور مثال در مواقع داشتن استرس حاد باعث می‌شود سیستم ایمنی ضعیف شده و فرد را در برابر سرماخوردگی‌ها و عفونت‌ها مستعد می‌کند و موجب احساس کسالت و بیماری می‌شود.در شرایط استرس مزمن و مکرر عملکرد مغز در برخی نواحی که با عملکردهای احساسی و فیزیولوژی مرتبط است، تحلیل می‌رود.

چاقی خطر کرونا را افزایش می دهد!

نتایج یک بررسی بیانگر آن است که یک عامل پررنگ در مرگ بعضی از افراد مبتلا به ویروس کرونا وجود دارد.‌‌ چاقی خطر مرگ در اثر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد تحقیقات در پژوهشکده انگلیس بیانگر آن است، چاقی خطر مرگ در اثر ابتلا به این ویروس را دست کم ۳۷ درصد افزایش می‌دهد.به طور کلی یک سوم انگلیسی‌ها که در اثر ویروس کرونا بستری می‌شوند جان خود را از دست می‌دهند.‌‌‌‌‌‌‌


توصیه های تغذیه ای در پیشگیری از بیماریهای تنفسی و COVID-19
در برنامه غذایی روزانه دو اصل تعادل و تنوع رعایت گردد. تنوع یعنی مصرف انواع مختلف مواد غذایی که در 6 گروه اصلی غذایی قرار دارند. مواد غذایی در هر گروه غذایی، دارای ارزش غذایی تقریبا یکسان هستند و می توان از یکی به جای دیگری استفاده کرد. به عنوان مثال می توان از ماست به جای شیر و از حبوبات و تخم مرغ به جای گوشت استفاده کرد.-به منظور افزایش سطح ایمنی بدن روزانه از منابع غذایی ویتامین شامل انواع میوه ها و سبزی ها از جمله سبزی های برگ سبز مانند سبزی خوردن، انواع کلم، گل کلم، گوجه فرنگی، جانه های گندم، ماش و شبدر، انواع مرکبات، کیوی و دیگر میوه ها و سبزی ها استفاده شود.مرکز اطلاع رسانی غذا معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی

شربتی که باعث تکثیر کرونا می‌شود
محققان دریافتند که شربت دکسترومتورفان که برای درمان سرفه استفاده می‌شود می‌تواند سبب تکثیر ویروس کرونا در بدن فرد مبتلا شود. این شربت همان فرآیندی را فعال می‌کند که ویروس کرونا برای تکثیر خود مورد استفاده قرار می‌دهد.یکی از استادان دانشکده داروسازی سانفرانسیسکو گفت: ما لزوماً توصیه نمی‌کنیم که همه از مصرف دکسترومتورفان خودداری کنند، اما آزمایش‌ها نشان داده است که این دارو حال بیماران مبتلا به ویروس کرونا را وخیم‌تر کرده است. سلول‌های ریه بیشتر پروتئین‌های موجود در فعل و انفعالات ویروسی را تولید می‌کنند که همین امر علت تشدید این بیماری است.دانشمندان داروهای متعددی را از قبیل داروهای ضد روان پریشی داروی اضطراب و افسردگی سیرامسین، ‌را مورد آزمایش قرار دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرواز چهارشنبه شرکت هواپیمایی ایران ایر در مسیر بیرجند – مشهد -بیرجند تا دوم آبان

بیشتر

گرد و غبار ناشی از کانون بحرانی فرسایش بادی در خراسان جنوبی سالانه ۸۳ میلیارد

بیشتر

رکورد مصرف برق روز در تابستان ۱۴۰۳یکبار دیگر در خراسان جنوبی شکسته شد. مدیر عامل

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت