دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳

بسته سلامت

میوه ها و سبزیجات و سلامت ایمنی بدن

حفظ سلامت دستگاه گوارش بخشی مهم از تقویت سلامت کلی سیستم ایمنی بدن محسوب می شود. یک رژیم غذایی سرشار از فیبر روش خوبی برای تقویت سلامت کلی و آمادگی بهتر بدن برای مبارزه با بیماری ها است. از آنجایی که بیشتر سلول های ایمنی در دستگاه گوارش تولید می شوند، دنبال کردن یک رژیم غذایی سرشار از فیبر حاوی میوه ها، سبزیجات، و غلات کامل می تواند به بهینه‌سازی سیستم ایمنی بدن کمک کند.

فواید منگنز برای بدن انسان

منگنز برای قدرت و استحکام استخوان ها و پیشگیری از پوکی استخوان و شکستگی های استخوان ضروری است. منگنز یک گشادکننده رگ های خونی است، از این رو، به پیشگیری از سکته مغزی کمک می کند. منگنز در گوارش اسیدهای آمینه نقش دارد. منگنز در تولید تیروکسین، هورمونی که عملکرد عادی تیروئید را حفظ می کند، نقش دارد. خوراکی های سرشار از منگنز می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد

ماست را همراه با مغزها بخورید

غذاهای تخمیر شده مانند کفیر، کامبوچا، یا کلم ترش همگی سرشار از پروبیوتیک ها هستند که به تقویت عملکرد سیستم ایمنی کمک می کنند. با این وجود، ماست یک منبع راحت برای دریافت پروبیوتیک ها است.با افزودن مغزدانه هایی مانند دانه های آفتابگردان و بادام هندی می توانید محتوای مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی ماست را هرچه بیشتر افزایش دهید. یک وعده ماست می تواند ارزش روزانه روی را تامین کند.

آدامس را قورت ندهید!

هر فردی ممکن است در زندگی خود بلعیدن آدامس را تجربه کرده باشد البته معمولا طی کمتر از یک هفته از بدن دفع می شود. در شرایطی که عطر و طعم، رنگ و قند آدامس ممکن است از بین رفته باشد اما پایه آدامس دست نخورده خواهد بود. در این شرایط ممکن است بر تولید گاز و نفخ در بدن تاثیرگذار باشد. اگر به آدامس جویدن علاقه دارید آدامس را قورت نداده و در سطل زباله بیندازید.

رژیم غذایی خود را ساده نگه دارید

مصرف یک رژیم غذایی بسیار پیچیده یا رژیمی که باید بر مقدار و نوع غذایی که مصرف می کنید، توجه ویژه ای داشته باشید، احتمال کاهش وزن و حفظ وزن سالم را محدود می کند. افرادی که یک رژیم غذایی پیچیده را دنبال می کنند و باید بر مقدار و نوع مواد غذایی مصرفی خود نظارت دقیقی داشته باشند، احتمال بیشتری دارد به واسطه احساس دشواری در دنبال کردن رژیم غذایی از ادامه این مسیر انصراف بدهند.‌

روش صحیح باز کردن یخ نان در روزهای کرونایی
در صورتی که نان را درون فریزر نگهداری کرده‌اید بهتر است تا در هنگام استفاده، به بهترین شکل یخ آن را باز کنید تا کیفیت و ارزش غذایی آن حفظ شود. بهترین روش برای باز کردن یخ نان قرار دادن آن در دمای محیط است. یخ نان بعد از چند دقیقه که در دمای محیط قرار بگیرد باز می‌شود و برای مصرف کردن مناسب است.در صورتی که عجله دارید می‌توانید از فر یا تستر برای گرم کردن نام استفاده کنید. در این روش بهتر است ۱۰ دقیقه نان را درون فر یا توستر قرار دهید تا یخ آن باز شود.استفاده از مایکروویو برای باز کردن یخ نان‌های ساندویچی و فانتزی مناسب نیست و منجر به خیس شدن آن و پایین آمدن کیفیت نان می‌شود. اما نان‌های معمولی مانند تافتون را می‌توانید به مدت چند ثانیه درون مایکروویو قرار دهید.

نشانه های عصبی کرونا را بشناسید
ویروس کرونا می تواند منجر به بروز نشانه های عصبی نیز بشود. سرگیجه، سردرد و اختلال در دو حس بویایی و چشایی از علایم شایع لطمه به سیستم عصبی ناشی از کروناست.با این که تا پیش از این صرفاً موضوع درگیری ویروس در دستگاه تنفسی مورد بررسی قرار می گرفت و چندان موضوع درگیری مغز و سیستم عصبی هنگام ابتلا به کرونا مدنظر نبود مطالعات حاکی از آن است که 36 درصد از نمونه 214 بیمار مبتلا به کرونا در چین نشانه هایی از تأثیر کووید-19 بر سیستم عصبی از جمله تضعیف و محو شدن قدرت بویایی و چشایی، دردهای عصبی تا تشنج و سکته مغزی را داشته اند بنا بر اعلام متخصصان عصب شناسی، ویروس ها از دو طریق ایجاد پاسخ ایمنی غیرطبیعی یا بیماری بر مغز تاثیر می گذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مدیر طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعلامآغاز عملیات اجرایی بیمارستان‌ طبس و نهبندان

بیشتر

شنبه 2 تیر ماه بود که در روزنامه آوا مطلبی با عنوان «توقف روند تعطیلی

بیشتر

۴ کیلومتر دیگر از باند دوم محور بیرجند-قاین با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت