چگونه از مطالعه و یادگیری لذت ببریم؟

سبک یادگیری هر کسی با دیگران متفاوت است با پیدا کردن سبک یادگیری خودتان می توانید روال آموزش را خوشایندتر کنید. مثلا برخی با دیدن بهتر یاد می گیرند یعنی اگر یادگیری همراه با تصاویر و ویدئوهای آموزشی باشد می توانند از یادگیری لذت ببرند. در نتیجه برای این افراد دیدن فیلم ها و ویدئوهای آموزشی خیلی بهتر از مطالعه است و باعث می شود از یادگیری لذت ببرند. شاید یکی از دلایلی که نمی توانید از یادگیری لذت ببرید این است که خودتان را در اتاق حبس می کنید و مجبور می کنید به تنهایی درسها را مطالعه کنید. یکی از روشهایی که می تواند یادگیری را تبدیل به فعالیتی لذت بخش کند، یادگیری گروهی همراه با دوستان است. شما می توانید برای خواندن یک مطلب خاص باهم هماهنگ شوید، مشکلات هم را رفع کنید و از هم امتحان بگیرید. گاهی درک برخی از مسائل درسی چالش برانگیز می شود و از آنجایی که بهره وری لازم برای جلوبردن مطالب درسی را ندارید، کم کم از آن درس یا مبحث زده می شوید قبل از چنین اتفاقی از معلمتان کمک بخواهید تا شما را بیشتر راهنمایی کند، خواهر و برادر بزرگتر یا دانشجوی ممتاز کلاس یا سال بالایی ها میتوانند در زمینه حل شدن مشکل به شما کمک کنند. یا در صورت لزوم سی دی آموزشی مربوط به آن بخش را تهیه کرده و گوش دهید. زمانی که گره مشکل شما باز شود میتوانید با انگیزه و علاقه بیشتر به ادامه یادگیری خود برسید. یادگیری شما نباید صرفا یک بعدی باشد، یادگیری فقط در کلاس و کتاب درسی نیست. فعالیت های غیر درسی راهی بسیار خوب برای آشنا شدن با افراد جدید و یادگیری مهارت های اجتماعی و انسانی است. سعی کنید در گروههایی که با علاقمندی های شما سازگاری دارند عضو شوید مثلا خوانندگی یا نویسندگی، هنر یا موسیقی.عضویت در گروههایی که اشتراکات زیادی با شما دارند باعث می شود مسیر یادگیری برای شما لذت بخش تر شود و زندگیتان یک بعدی پیش نرود. به علاوه آشنا شدن با افراد جدید همیشه فرصت های جدید و بهتری در زندگیتان بوجود می آورد.
لطفا، از امروز شکایت نکنید
از موثرترین راههای خوب زندگی کردن این است که بی خیال تصمیمات غلط زندگی شوید و آرامش را که تکه گمشده زندگی تان است به خودتان هدیه دهید. بله، همه ما از صبح تا شب در حال نفس کشیدن هستیم، اما فقط نوع خاصی از نفس کشیدن می تواند باعث آرامش ما شود. از همین حالا تمرین کنید. طوری نفس بکشید که دم ۵ ثانیه و بازدم نیز ۵ ثانیه طول بکشید. سعی کنید ریتم تنفس تان را کنترل کنید به جای اینکه توسط آن کنترل شوید.وقتی شما از طریق دیافراگم نفس می کشید، اکسیژن بیشتری به بدن و مغز شما می رسد. هر چه اکسیژن بیشتری به مغز شما برسد، نشاط و انرژی شما نیز بیشتر خواهد بود.گاهی اوقات به این دلیل در کاری می مانید که می خواهید آخر هر ماه درآمدی داشته باشید. اما چرا باید خوشبختی تان را به خطر بیندازید و به جای اینکه نگران آینده باشید، الان آزاد و شاد زندگی کنید.. سعی نکنید منتظر بنشینید تا همه چیز در شرایط عالی قرار گیرد تا وارد عمل شوید. بلند شوید و هر کاری که برای عالی کردن زندگی تان لازم است را انجام دهید. فیلم های کوتاه و کمدی مورد علاقه خود را ضبط کنید. در طول روز هرگاه احساس ناراحتی کردید، یکی از این فیلم های کوتاه را ببینید تا دوباره سرحال شوید. خنده های از ته دل باعث می شوند اندورفین ها خیلی سریع در خون شما آزاد شوند، چند دقیقه استراحت و فاصله گرفتن از مسائل روزمره در روحیه شما تاثیرات مثبتی می گذارد. کینه به دل گرفتن و عصبانی بودن کورتان می کند و نمی گذارد چیزهایی که واقعاً در زندگی مهم هستند را ببینید و دیگران را ببخشید.

باغ گلشن طبس

باغ گلشن نمونه‌ای از یادگارهای به‌جامانده از دوره زندیه و از معروف‌ترین جاهای دیدنی استان خراسان جنوبی است که در تاریخ بیستم دی‌ماه سال ۱۳۵۵ به شماره‌ ۱۳۱۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. این باغ پوشش گیاهی متنوعی دارد که در منطقه‌ای کویری کمی عجیب به نظر می‌رسد؛ به‌خصوص که از گیاهان سردسیر تا گرمسیر در آن به چشم می‌خورد. ساختمان باغ در زلزله سال ۱۳۵۷ تا میزان زیادی از بین رفت و ساختمان امروزی بازسازی‌ عمارت قدیمی است. باغ گلشن طبس به‌دلیل قرارگیری در خیابان تاریخی گلشن، به این نام مشهور شده است.
پلیکان‌ها یکی از زیبایی‌های باغ گلشن هستند که در دهه‌ پنجاه شمسی به آن اضافه شدند. داستان از این قرار است که دو پلیکان مهاجر در مسیر مهاجرت خود از مناطق سرد سیبری بر فراز طبس به پرواز درآمدند و پس از فرود در باغ گلشن آنجا را برای زندگی انتخاب کردند. مردم توجه زیادی نسبت به این پلیکان‌ها نشان دادند و این پرندگان در باغ باقی ماندند. گلشن برای چندین سال مامن این پرندگان بود تا اینکه در زلزله شهریور ۵۷ یکی از آن‌ها زیر آوار ماند و از بین رفت. پلیکان دیگر تنها شد؛ اما تا سال ۱۳۹۴ در باغ گلشن ماند و همان جا جان سپرد. چندین سال بعد تعدادی پلیکان به باغ آورده شد که امروزه به‌عنوان یکی از جاذبه‌‌های باغ گلشن به شمار می‌روند.باغ گلشن طبس در اوایل قرن سیزدهم هجری قمری مصادف با اواخر دوره لطفعلی خان زند و در بحبوحه‌ شروع حکومت آقامحمدخان قاجار ساخته شد و امیر محمدحسن خان عرب زنگویی، حاکم تون (فردوس) و طبس دستور ساخت آن را داد. به همین دلیل کارشناسان، قدمت این باغ را اواخر زندیه و اوایل قاجاریه می‌دانند و تاریخ خاصی برای آن در نظر نمی‌گیرند.امیر محمدحسن خان، اراضی و مستقلات بسیار زیادی در مناطق طبس، فردوس، بشرویه و گناباد داشت که بخش قابل‌ملاحظه‌ای از آن‌ها را قبل از مرگش برای مصارف خیریه وقف کرد. وقف اموال در دو نوبت صورت گرفت: نوبت اول در سال ۱۲۱۸ هجری قمری موسوم به وقف اول، نوبت دوم در سال ۱۱۹۷ هجری شمسی
که به وقف ثانی معروف شد. ‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت