میوه که در پاندمی کرونا خورده نشود

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اظهار کرد : مرکبات و سیب از پرخاصیت ترین میوه ها هستند. مصرف موز به دلیل داشتن کالری زیاد باید محدود شود. خیار نیز چون کالری بسیار کمی دارد و برای کسانی که اضافه وزن دارند مناسب است. عبداللهی افزود: بهتر است در ایام کرونا از توت فرنگی که میوه فصل بهاری است به دلیل بافت میوه که نمی توان به خوبی ضدعفونی کرد تا حد امکان از مصرف آن خودداری کنید.

کاهش وزن برای بیماران دیابتی

برخی از داروهای انسولین در برخی از افراد به افزایش وزن منجر می شود. بسیاری از افراد مبتلا به دیابت، یا چاق هستند و یا در معرض ابتلا به اضافه وزن قرار دارند. اکثر این افراد، تحرک بدنی کافی ندارند و انرژی کافی نمی سوزانند. برای جلوگیری از افزایش وزن باید زیر نظر پزشک، یک برنامه ورزشی برای خود ترتیب بدهید. پیاده روی به مدت ۳۰ دقیقه در روز نیز اثرات چشمگیری بر وضعیت قند خون و وزن فرد دارد.

بهترین زمان نمک زدن به غذا

با توجه به آنکه ضرر‌های نمک بهتر است در مصرف نمک به نکات مربوط به آن دقت نمایید. یکی از این نکات زمان مناسب اضافه کردن نمک به غذا است.سوپ و آبگوشت: در ابتدای پخت نمک بزنید.گوشت‌ها: درست اندکی قبل از برداشتن از روی حرارت نمک بزنید. سبزیجات: سبزیجات را در آب نمک دار بپزید. اگر ماهیتابه شما نچسب نیست، قبل از استفاده، به وسیله یک تکه کاغذ، مقداری نمک به کف آن بمالید.

درمان مشکلات گوارشی با زیره

زیره به صورت دانه‌های ریزی است که در بیشتر آشپزخانه‌ها وجود دارد و درمانی برای بعضی از مشکلات گوارشی محسوب می‌شود، مثلاً تسکین نفخ و گاز. دانه‌های زیره دارای خواص ضدالتهابی بوده و می‌توانند ناراحتی و درد معده را تسکین دهند.عرق زیره به طور کلی موجب افزایش تولید آنزیم‌های گوارشی شده و فرایند گوارش را تقویت می‌کند.از این رو به شما کمک می‌کند با مشکلات گوارشی‌تان مبارزه کنید.

ناهار چی داری
خوراک مرغ و قارچ: ز انواع غذای حاضری خوراک مرغ و قارچ است که درست کردن آن حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و با افزودن سبزیجات مختلف می‌توان به آن تنوع بخشید. پیاز را در کره تفت دهید تا نرم شود، سپس سیر له شده را به آن اضافه کنید و چند دقیقه دیگر تفت دهید.سینه مرغ را به صورت نوار‌های باریک برش زده، به مخلوط سیر و پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ آن عوض شود.فلفل
دلمه ای، نمک، فلفل و آویشن را اضافه کرده، حرارت را کم کنید و درب تابه را ببندید.پس از ۱۰ دقیقه قارچ‌ها را نیز اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید تا آب قارچ کشیده شود.سس کچاپ و محلول زعفران را مخلوط کرده، در انتها اضافه کنید و هم بزنید.در کنار این غذا می‌توانید از سیب زمینی سرخ شده نیز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت