پیاده‌روی در هوای آزاد بیش‌فعالی را در کودکان بهبود می‌بخشد

کودکان بیش فعال دچار اختلال کنترل تکانه هستند و به همین خاطر در تمرکز کردن مشکل دارند، به سادگی حواس‌شان پرت می‌شود و بیش‌ از‌ اندازه فعالند. راه‌حل معمول برای این مشکل استفاده از داروهای شیمیایی است، در حالی که که راه‌حل‌های طبیعی نیز به اندازه‌ی این داروها می‌توانند موثر باشند. دکتر فرانسس ای کاپ)و دکتر اندریا فابر تیلور با انجام پژوهشی دریافتند وقتی کودکان بیش‌فعال در فضای سبز فعالیت می‌کنند، علائم اختلال در آنها به شدت کاهش می‌یابد. نتایج این پژوهش نشان داد که قرار گرفتن در معرض طبیعت برای افرادی که در تمرکز کردن مشکل دارند و یا از رفتارهای تکانشی رنج می‌برند، مفید است. کتاب‌ها مانند یک قطار ما را به سفر می‌برند. به کشورها و سرزمین‌هایی که تاکنون در آنجا نبوده‌ایم.کلسترول نوعی چربی است که در غشای سلول وجود دارد. رژیم غذایی حاوی گوشت، جگر، مغز، تخم مرغ و لبنیات یکی از منابع حاوی کلسترول است. نتایج تحقیقات زیادی نشان می دهد سطح بالای کلسترول خون می تواند به حمله قلبی و سکته مغزی منجر شود. از این رو، ایجاد تعادل و کاهش کلسترول خون برای حفظ سلامت ضروری است. شش علامت رایج ترین علایم کلسترول بالای خون: ورم گلو و درد قفسه سینه ،حالت تهوع، خستگی مفرط، تنگی نفس ، بی حسی یا سردی اندام های فرد، درد در گردن، فک و بالای شکم یا پشت، مصرف ماهی آزاد (سالمون) به دلیل داشتن اسید چرب امگا ۳ می تواند به کاهش کلسترول بد و فشار خون منجرشود. افراد حداقل دو بار در هفته در برنامه غذایی خود قرار دهند.
بازی با کودکان ، سبب ساختن پیوند های محکم بین فرزند و والدین می شود از سوی دیگر باعث می شود، والدین استعداد های منحصر به فرد هر کودک را بشناسد. همچنین بازی با کودکان باعث کاهش استرس والدین می گردد. . بازی به والدین اجازه می دهد تا از منحصر به فرد بودن هر کودک قدردانی کنند. بازی کردن با فرزندانتان می تواند کاهش دهنده استرس باشد. خندیدن و آرامش برای سلامتی خودتان و همچنین فرزندانتان بسیار مهم است. به خاطر داشته باشید که والدین اولین و محبوب ترین همبازی کودکان هستند. از همان ابتدای زندگی فرزند تان مشغول بازی با شما است ، به عنوان مثال حرکات چهره مادر در هنگام عوض نمودن پوشک و تغییرات چهره والدین در هنگام رویارویی با کودک همگی برای کودک نوعی بازی محسوب می شود. در ذکر فواید اهمیت بازی در کودکان مهم است بدانیم که کودک هنگام بازی با والدین با الگو برداری از رفتار های آنها مهارت های اجتماعی را فرا می گیرند. بازی به کودکان اجازه می دهد تا قدرت تخیل ، مهارت ، توانایی جسمی ، شناختی و عاطفی خود را رشد دهند. بازی برای رشد کامل مغز مهم است. کودکان از طریق بازی می توانند در سنین بسیار پایین با دنیای اطراف خود تعامل برقرار کنند. بازی به آنها اجازه می دهد تا چیزهای جدید را با سرعت خاص خود کشف کنند ، توانایی خود را در زمینه توانایی های بدنی افزایش دهد ، مهارت های جدید بیاموزند و کارها را به روش خودشان پیش ببرند. در حین بازی با دیگران ، کودکان مهارت های رهبری را با هدایت فعالیت ها و یا با پیروی از رهبر گروه یاد می گیرند. هیچ راهی بهتر از بازی وجود ندارد که کودکان معاشرت را یاد بگیرند.

فواید استفاده از سنگ پا

در بیماران مبتلا به دیابت در نیمه تحتانی بدن پا ها خون رسانی به طرز صحیح انجام نمی شود و ممکن است که فرد دچار مشکلاتی مانند ترک کف پا شوند در واقع استفاده از سنگ پا باعث بهبود سیستم خون رسانی شده به برطرف کردن خستگی و کوفتگی پا اشاره کرد، برای برخی از انواع سردرد و اغلب بیماری های مغزی مفید است به دلیل اینکه ماده را از قسمت های بالا تر به سمت قسمت های پایین بدن می کشاند.

سیب زمینی شیرین منبع آهن

سیب زمینی منبع فوق‌العاده برای تقویت دستگاه ایمنی بدن محسوب می‌شود و همچنین می‌تواند به تولید هر چه بیشتر کلاژن کمک کند. همچنین حاوی میزان چشمگیری آهن و منیزیم نیز هست. بنابراین در این روزهای سخت کرونایی که همگی تحت فشار و استرس هستیم و دستگاه عصبی و ایمنی‌مان ضعیف شده است به فکر ایجاد تنوع غذایی و استفاده از مواد غذایی پرخاصیتی باشید که شاید پیش از این مصرف نکرده‌اید.

ماست بهبود گوارش و هضم

از ماست غافل نشوید چون هر ۱۰۰ گرم از آن ۵۷۹ میلی‌گرم پتاسیم دارد. از این گذشته مصرف ماست به بهبود گوارش و هضم غذا کمک و از بروز بوی بدن دهان پیشگیری می‌کند. ماست حاوی میزان زیادی باکتری‌های مفید است که باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌شوند. شما برای سلامت استخوان‌هایتان نیز به ماست نیاز دارید. این ماده غذایی به تقویت دستگاه ایمنی بدن نیز کمک می‌کند.

فایده قهوه برای آقایان

فایده قهوه برای آقایان

محققان دریافتند افزایش مصرف قهوه به میزان یک فنجان در هر روز، ریسک ابتلا به سرطان پروستات به میزان یک درصد کاهش می‌یابد. ‌ هیچ مطالعه‌ای مصرف بیش از اندازه قهوه را به عنوان یک راهکار پیشگیری از سرطان پروستات پیشنهاد نمی‌کند اما حداقل افرادی که درباره ابتلا به این بیماری نگرانی دارند، می‌توانند با خیال راحت و بدون نگرانی در این رابطه، از نوشیدن یک فنجان قهوه لذت ببرند.

علت بوی بد دهان

بزاق برای مرطوب کردن غذا برای هضم راحتتر غذا اجباری است، اما بدن در شرایط بحرانی آن را غیرضروری می‌داند. دهان خشک می‌شود و منجر به بوی بد دهان می‌شود. این اتفاق می‌افتد زیرا گازهای بویایی ایجاد شده توسط باکتری‌ها در دهان، که به طور کلی با بزاق سرکوب می‌شوند و بلعیده می‌شوند، آزادانه در هوا آزاد می‌شوند. نحوه رفع آن: نوشیدن آب فراوان، جویدن آدامس بدون قند و شستشو با دهانشویه غیر الکلی است. ‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت