بسته موفقیت

منتظر نباشید که شادتان کنند

برای شاد بودن، وجود شرایط خاص یا افراد خاص ضروری نیست و هیچ کس قادر نیست ما را شاد کند، مگر خودمان. افرادی که ناخودگاه خود را شایسته شادی نمی‌دانند، تلاشی برای به دست آوردن آن نمی‌کنند. عده‌ای آن را محصول شانس می‌دانند و باور ندارند خودشان می‌توانند شادی را به زندگی خود بیاورند خود ما در شاد بودنمان خیلی نقش داریم. اگر همه کارها و فعالیت‌های خود را محدود به یک نفر یا یک کار کنیم، این وضعیت باعث نگرانی مداوم از دست دادن می‌شود که به نوبه خود، حس شادی و لذت بردن را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد. پس بهتر است برای شاد بودن، فعالیت‌های مختلف داشته باشیم.

جذب افراد جدید به زندگی

ملاقات افراد جدید اغلب می‌تواند تجربه‌ایی وحشتناک باشد‎. هیچ چیز بهتر از ارتباط با افراد جدید نیست که به ما انرژی می‌دهند و دیدگاه‌های جدیدی به زندگی ما می‌بخشند. امروز در این مطلب می‌خواهیم نکات ساده را با شما در میان بگذاریم که به شما کمک می ‌کند تا افراد جدید را به زندگی خود جذب کنید. بله، اغلب ما تصور می‌کنیم که نباید در برابر دیگران چندان مودب یا شوخ‌طبع باشیم. خبر خوب اینکه، همه چیز از ذهن شما ناشی می‌شود، مردم بیش از آنچه تصور می‌کنید مودب هستند.ملاقات افراد جدید اغلب می‌تواند تجربه‌ایی وحشتناک باشد. هر چه شوخ‌طبع‌تر بوده و سخنور بهتری باشید، کم‌تر وحشت خواهید کرد، پس همواره خودتان باشید.اگر برای ملاقات افراد جدید به اندازه کافی اعتماد به نفس ندارید، با گامی ساده آغاز کنید: با فرد جدیدی در محل کار گفتگو کنید تا مهارت‌های اجتماعی خود را پرورش دهید.بله. شما آماده اجتماعی شدن هستید. افراد جدید کجا هستند؟ قطعاً مجبورید از خانه خارج شوید و به افراد، کارگاه‌های آموزشی، گروه‌ها و فعالان در زمینه‌های مختلف که بدان‌ها علاقمندید بپیوندید و افراد جذابی را ملاقات کنید. هنگامی که آماده پذیرش دوستی‌های جدید هستید، به طور ناگهانی بپرید داخل گود. از این حقه روانشناسی بهره ببرید که به برقراری ارتباط و شکل‌گیری دوستی‌های جدید کمک می‌کند. افرادی که در ابتدا ظاهراً نقطه مشترکی با شما ندارند، می‌توانند به جالب‌ترین افرادی بدل شوند که تا به حال در عمر خود ملاقات کرده‌اید.

فشار انگ خانوادگی و اجتماعی کرونا
نکته اول یادمان باشد که کلمات مهم هستند، در هنگام صحبت کردن اگر می خواهیم درباره کرونا صحبت کنیم به واژه کرونا یا کووید ۱۹ اشاره کنیم نه مورد مشکوک یا ایزوله شده یا مورد مظنون و واژگانی از این دست که ترس گسترده ایجاد می کند و احساسات افراد را هدف قرار می دهد. چنین واژگانی حتی باعث می شود افراد از آزمایش دادن و غربالگری نیز اجتناب کنند.در ارتباط صحبت کردن در زمینه کرونا و کسب اطلاعات هیچگاه قومیت یا افراد خاصی را هدف قرار ندهید مثل نگویید ویروس آسیایی یا ویروس ووهان بلکه اسم صحیح آن را به کار ببریم. یا مثلا برای کسانی که تحت درمان هستند یا کرونا دارند و در حال بهبودی یا حتی مرگ هستند، نباید به عنوان قربانی یا مظنون یاد کنیم بلکه مبتلا یا در معرض مبتلا به کرونا را مطرح کنیم.یادمان باشد درایام شیوع یک بیماری یا هر مشکل دیگری شایعات زیاد می شود نباید به این چیزها دامن بزنیم که مثلا این هم مثل طاعون است و همه را می کشد و ترس را در بین عموم رواج دهیم بلکه باید براساس توصیه های بهداشتی صحبت کنیم نه شایعه ها و با اعضای خانواده هم در میان بگذاریم که با رعایت مسائل بهداشتی و توکل بر خداوند مشکلی برایمان پیش نمی آید و در صورت مبتلا نیز با باز با قرنطینه و رعایت مسائل بهداشتی دوره خودمان را می گذرانیم.
بهتر است در این ایام بر موارد مثبت و اقدامات غربالگری و پیشگیری از بیماری تأکید کنیم نه مرگ و میر و نشخوار فکری اینکه خودمان نیز ممکن است دچار آن شویم. اثربخشی اقدامات غربالگری ، پیشگیری و درمان خیلی موثر است.
قدم بعدی این است که اطلاعات صحیح را به عنوان یک فرد مطلع به دیگران بدهیم و حقایق را منتشر کنیم وگرنه انتشار اطلاعات غلط باعث انگ زدن می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


باران رحمت است و همه مردم استان دلخوش از این سخاوت آسمان اند اما غم

بیشتر

مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت