میوه ای برای درمان فشار خون

آلبالو سرشار از ویتامین های آ، ب و ث است و خواص بسیاری برای سلامت بدن و درمان انواع بیماری ها دارد. مزاج این میوه نسبت به زردآلو و انگور، سردتر و خشک تر است؛ این میوه برای تصفیه خون، درمان فشار خون و خارش پوستی مفید بوده و همچنین اشتها آور، دفع کننده حرارت بدن و عطش است. بهتر است افراد جهت درمان چاقی و لاغر شدن به عنوان صبحانه یک وعده غذایی خود را به خوردن آلبالو اختصاص دهند.

سیب زمینی شیرین و چربی سوزی

سیب زمینی شیرین با فیبر و مواد مغذی دیگری بارگذاری شده که همگی به شما کمک می کنند چربی بسوزانید. مواد مغذی موجود در سیب زمینی شیرین به نام کاروتنوئیدها؛ آنتی اکسیدان هایی هستند که سطح قند خون و مقاومت به انسولین را پایین می آورند. این یعنی شما کمتر در معرض ابتلا به دیابت قرار می گیرید و در نتیجه سلامت قلب تان را بیشتر تضمین می کنید. سعی کنید در وعده هفتگی خود دو سه نوبت آن را بگنجانید.

دور قهوه ی جوشیده خط بکشید

از مصرف قهوه جوشیده (قهوه ترک) پرهیز کنید زیرا دانه های قهوه حاوی چربی بسیار بالایی هستند و موجب افزایش کلسترول خون می شوند. هنگامی که آب جوش را مستقیم بر روی این دانه می ریزیم، چربی موجود در آنها جدا و داخل آب می شود اگر در مصرف این قهوه تصفیه نشده افراط کنید، به مشکلات قلبی- عروقی دچار می شوید. می توانید قهوه های فوری را با خیال راحت مصرف کنید زیرا این نوع از قهوه کاملاً چربی زدایی شده است.

گردو منبع غذایی مناسب برای روده

گردو تنها یکی از چند ماده خوراکی حاوی فیبر رژیمی است که بر میکروبیوم‌های روده و سلامت بدن تاثیر می‌گذارد. فیبر رژیمی همچون یک منبع غذایی برای میکروبیوم های روده که میکروب‌های خوب ساکن در روده هستند عمل می‌کند و به این ترتیب به عملکرد خوب باکتری‌ها در تجزیه مواد خوراکی، تامین مواد مغذی بدن و ایجاد احساس سیری کمک می‌کند. میوه، سبزیجات، غلات کامل، آجیل از منابع مهم گیاهی فیبر رژیمی هستند.

دانه‌های چیا، ریزهای شگفت‌انگیز

دانه‌های چیا نیز خاصیتی شبیه به دانه کتان دارند. خوردن دانه چیا می‌تواند باعث افزایش ALA در خون شود؛ یک اسید چرب امگا۳ که می‌تواند به کاهش التهاب کمک کند. مصرف دانه‌های چیا بخصوص به بیماران دیابتی و مبتلایان به بیماری‌های قلبی توصیه می‌شود. دانه چیا در گذشته جزو خوراکی‌های مهم بوده، چرا که می‌توانستند انرژی خوبی از مصرف آن دریافت کنند. در واقع چیا در زبان مایاها به معنی قدرت بوده است.

چاق ها زودتر کرونا می گیرند
افرادی که بالای ۶۰ سال هستند بیشترین دلیل بستری شدن آنها بیماری زمینه‌ای بوده و در افراد جوان‌تر چاقی می‌تواند باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شود و زمینه ابتلا به کرونا را فراهم کند.مریم مظاهریون متخصص تغذیه درباره ارتباط چاقی و ابتلا به کرونا اظهار داشت: متاسفانه سیستم ایمنی بدن یک شبه ضعیف یا قوی نمی‌شود و مواد غذایی که به بدن ما می‌رسند باید در یک تناسب و تعادل درستی قرار بگیرند، وقتی مواد غذایی درست مصرف نمی‌شود و خودآگاه میزان دریافت چربی و مواد غذایی قندی و شور افزایش پیدا می‌کند به مرور زمان افراد دچار چاقی می‌شوند و چاقی نیز باعث ایجاد التهاب در بدن شده و باعث می‌شود سیستم ایمنی به مرور زمان ضعیف شود، لاغر شوید.

قرنطینه می‌تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند؟
قرنطینه و ماندن در یک مکان خاص سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند. محققان دانشگاه آکسفورد در پژوهش‌های خود دریافتند، قرنطینه و ماندن در یک مکان خاص سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند.پژوهشگران اخیرا دریافتند، قرنطینه طولانی مدت می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و افراد را در برابر ویروس‌های خطرناک آسیب پذیرتر کند.تیم تحقیقاتی آکسفورد ادعا کرده‌اند، کروناویروس در ماه دسامبر وارد انگلیس شده است؛ یک اپیدمیولوژیست از این دانشگاه نیز هشدار داده که قرنطینه طولانی مدت می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و افراد را در معرض همه گیری‌های آتی قرار دهد.محققان دریافتند، ضعف سیستم ایمنی موجب افزایش احتمال ابتلای فرد به ویروس‌ و همچنین افزایش شدت بیماری آنها می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پیش از ظهر دیروز نشست خبری شورای شهر با حضور خبرنگاران برگزار شد.عبدالرزاق

بیشتر

خودکار – مدیرعامل شرکت آبفای خراسان جنوبی گفت: استفاده کنندگان غیرمجاز از آب در سطح

بیشتر

کاری – درد بیمار بودن و همراه بیمار بودن خود به تنهایی می تواند یک

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت