مردم از عملکرد برخی مسئولان گلایه های فراوانی دارند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بابیان اینکه مردم از عملکرد برخی مسئولان گلایه های فراوانی دارند، گفت: در شرایط پیش رو دقت در نظارت ها به عنوان مطالبه مردمی مورد توجه ویژه قرار گیرد. حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار با مدیرکل جدید بازرسی خراسان جنوبی بیان کرد: در شرایط پیش رو دقت در نظارت ها یکی از خواسته های مردمی بوده که انتظار رفع این مطالبه را دارند. وی با اشاره به گلایه های فراوان مردمی از عملکرد برخی مسئولان بیان کرد: مردم در سطح کشوری از ندانم کاری ها گلایه دارند و خواستارند مسئولان اجرایی در ریل قانونی حرکت کنند. عبادی نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه هر کشور دانست و افزود: مردم از وضعیت بازار و گرانی ها و عدم نظارت ها گلایه مند هستند بنابراین نیروهای نظارتی باید بر اساس اصل دوستی به مدیران متخلف تذکر بدهند. عبادی با بیان اینکه نیروهای نظارتی نباید بگذارند مدیران و اداره ها فاسد شوند و بی قانونی رواج پیدا کند، اظهار کرد: اگر حراست در انجام وظایفش کوتاهی کند شاهد رسوایی مدیران در مسئولیت ها خواهیم بود و این امر آسیب های بزرگی به اقتصاد و تولید وارد می کند. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به رسالت های قوه قضاییه بیان کرد: عملکرد این قوه زمانی موثر است که به موقع تذکرها را داده و جلوی فساد را بگیرد. وی با بیان اینکه برخورد آگاهانه جلوی خیانت ها را می گیرد، افزود: امروز ارتباطات فضای مجازی و نفوذ دشمن باعث شده تا لغزشگاه هایی در جامعه ایجاد شود. عبادی با بیان اینکه بیداری و هوشیاری بخش های نظارتی می تواند جامعه را سالم نگه داشته و از رشد فساد جلوگیری کند، افزود: اگر برخوردی از سوی متولیان صورت نگیرد، افراد امین هم دزد می شوند.

واژگونی ۱۱۰ خودرو در معابر درون شهری خراسان جنوبی

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۰ خودرو در تصادفات معابر درون شهری استان واژگون شد که نیمی از آنها در مرکز استان رخ داده است.
سرهنگ علیرضا عباسی در گفت و گو با ایرنا افزود: عامل اصلی واژگونیها عجله و شتاب بیمورد و تخطی از سرعت مطمئنه است البته از طرفی ضرورت دارد که ایمنسازی برخی معابر شهری تسریع یابد. وی با اشاره به وقوع بیش از پنج هزار و ۱۱۵ تصادف در معابر درون شهری استان از ابتدای امسال عنوان کرد: در این تصادفات ۲۰ نفر کشته و هزار و ۵۶۲ نفر مجروح شدهاند.رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی اظهار کرد: ۴۰ درصد از تخلفات حادثهساز رانندگی خراسان جنوبی صحبت با تلفن همراه است که باید شهروندان در این موضوع توجه ویژه داشته باشند تا از بروز حوادث پیشگیری شود.وی با اشاره به خطرات در آغوش گرفتن کودکان توسط والدین حین رانندگی و نشاندن آنها در صندلی جلو اتومبیل نیز گفت: از ابتدای امسال ۱۱۷ کودک زیر هفت سال در تصادفات درون شهری استان مصدوم شدهاند.

نوید وزیر بهداشت برای واکسن و کنترل موج سوم

جم- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه شنبه بدو ورود به بیرجند گفت: با لطف خداوند و با همت همکاران ما، همگرایی و همفکری که بین همه نیروهای نظام اتفاق افتاد و همراهی مردم شریف امروز میتوانیم بگوییم که موج سوم سهمگین کرونا را مهار کردیم. سعید نمکی همچنین روز یکشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونای استان با بیان این که بهترین و امنترین واکسن کرونا را برای کشور تامین میکنیم، گفت: اجازه نخواهم داد هموطنم گروه هدف تست واکسنی شود که این دوره را در جایی دیگر نگذرانده باشد. وی افزود: ملت شریف ایران بداند که ما در حال تولید واکسن هستیم و با وجود فرمایشات برخی که میگویند «این کاره نیستیم»، اثبات میکنیم که قادر به تولید واکسن هستیم. وی گفت: دنیا این را متوجه خواهد شد و در بهار سال آینده واکسن ساخت داخل را روی میز خواهیم داشت؛ تردید نکنید.
وزیر بهداشت افزود: رئیس جمهوری در این زمینه دستور اکید دادهاند و برای تأمین منابع نیز دستور دادهاند و در روزهای آینده این خبر خوش را خواهیم داد که این واکسن از معتبرترین منابع وارد کشور میشود؛ نه منابعی که تردید در آن است یا حین کار اعلام کنند عوارض آن سبب مشکلات خاص شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: مدتها بیتاب هستم به استانها رفته و مراتب سپاس خود را از همکاران و ستاد کرونا اعلام کنم، از مدیران شبکههای بهداشت و درمان هم سپاس خود را اعلام میکنم و امیدوارم این همدلی و وفاق را به عنوان محوری برای همه روزهای سخت این نظام حفظ کنیم. وی گفت: همچنین از تمامی سازمانهای مردم نهاد به ویژه مردم عزیز استان خراسان جنوبی که به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی، ۹۰ درصد مردم و بالای ۹۴ درصد اصناف و بازاریان استان پروتکلهای بهداشتی را رعایت میکنند سپاسگزارم چراکه این نشان از غنای فرهنگی و یک باور ملی است که تقاضا داریم برای حفظ سلامت خود و مردم و کاهش بار نظام سلامت تلاش و سعی کنید از آن بکاهید.
نمکی با اشاره به اینکه در آستانه شب یلدا قرار داریم گفت: ایرانی نیست که شب یلدا را پاس ندارد اما همان ملتی هستند که هرچند سیزه بدر را قبل و بعد از اسلام و انقلاب پاس داشتند اما امسال در خانه نشستند و به پاس سلامتی خود و مردم به کمک همکاران نظام سلامت آمدند که امید است یلدا هم در خانه بمانند.

استاندار: محدودیتها با اقبال عمومی مواجه شد
استاندار خراسان جنوبی هم گفت: با وجود اینکه محدودیتها تبعات و زیانهایی به همراه دارد اما در هفتههای اخیر با اقبال عمومی مواجه شد. حمید ملانوری افزود: با وجود اینکه در یک ماه گذشته از نظر نرخ بروز بیماری رتبههای اول را داشتیم ولی با همراهی مردم و تعامل همه حوزهها، در حال حاضر شرایط خوبی داریم و لازم است این همراهی و تعاملات به صورت جدیتر ادامه پیدا کند.
ملانوری به تغییر رنگ شهرهای استان از هفت شهر قرمز و چهار شهر نارنجی در آبان ماه به هشت شهر نارنجی و سه شهر زرد در زمان حاضر اشاره کرد و افزود: تا قبل از اعمال محدودیتهای هوشمند، آمار ابتلا و فوتیهای کرمان جدی و بسیار نگران کننده بود.
وی اظهار کرد: اینکه مدتها استان در صدر اخبار و گزارشها بود، نگرانی و اضطراب ایجاد میکرد اما با مصوبات ستاد و اجرای طرح شهید سلیمانی، این آمار کاهش پیدا کرد. استاندار گفت: از مردم میخواهیم که دورهمیهای شب یلدا را به صورت مجازی برگزار کنند. وی تصریح کرد: این اتفاق به ما کمک میکند که به زودی شاهد شکست قطعی ویروس کرونا در استان باشیم.

۶ هزار و ۵۰۰ خانواده در طرح محله محور کرونا پایش شدند
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی نیز گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ خانوار استان در قالب طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی با مشارکت شبکهها و مراکز بهداشت در استان پایش و به مراکز بهداشتی و درمانی هدایت شدند. سردار علی قاسمی افزود: از ابتدای شیوع کرونا در کنار ستاد مدیریت کرونا بودیم و ۱۱ هزار نفر از گروههای جهادی برای کمکهای مومنانه، اطلاع رسانی، ضدعفونی معابر و پایش روستا با دانشگاه علوم پزشکی همکاری و مشارکت داشتند. وی از فعالیت ۵۷۲ پایگاه مقاومت بسیج در استان برای اجرای طرح محله محور خبر داد و گفت: همچنین ۱۱۸ تیم نظارتی، ۱۲۱ تیم آموزش و اطلاعرسانی، ۲۹۸ تیم عملیاتی (بسیج و سپاه) و ۴۷۷ تیم حمایتی در سطح استان فعال و همکاری دارند.

تردد جادهای در خراسان جنوبی ۳۳ درصد کاهش یافت
فرمانده انتظامی استان هم در این جلسه گفت: تردد جادهای خودروهای شخصی در خراسان جنوبی از زمان اجرای طرح محدودیتهای کرونایی، اول آذر ماه تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد کاهش داشته است. سردار ناصر فرشید افزود: همچنین در ترددهای شبانه و با ممنوعیت تردد از ساعت ۹ شب در سطح استان به ویژه مرکز استان ۹۲ درصد کاهش ترددها را شاهد بودیم. وی تصریح کرد: همکاران پلیس استان در کنار وظایفی که برعهده دارند در ۱۵ نقطه استان مستقر هستند و به طور شبانهروز فعالیت دارند

. تولید بیش از ۳۵ هزار دقیقه برنامه ویژه کرونا
مدیرکل صدا و سیمای استان هم در این نشست گفت: صدا و سیمای استان تاکنون ۳۵ هزار و ۱۹۳ دقیقه ویژه برنامه کرونا تولید کرده است. علیرضا آینه دار افزود: به صورت روزانه برنامههایی در جهت آموزش مقابله با ویروس کرونا تولید کردهایم، در حال حاضر هم در حوزه سیما و هم در حوزه صدا، بخشهای خبری و برنامههای متنوع به موضوع کرونا پرداخته میشود.
همچنین ۶۴ پروژه بهداشتی و درمانی خراسان جنوبی روز یکشنبه در قالب یازدهمین آیین پویش ملی «ره سلامت» به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرستانهای مختلف این استان به بهرهبرداری رسید.

نماینده مجلس: ۱۲ درخواست مردم استان تقدیم وزیر بهداشت شد
رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس روز یکشنبه در آیین افتتاح ۶۴ پروژه بهداشتی و درمانی استان گفت: ۱۲ درخواست مردم استان را خدمت وزیر بهداشت تقدیم کردم که یکی از آنها تخصیص اعتبار به بیمارستان خوسف است. حسین خسروی گفت: بیشتر پزشکان استان در جنوب بیرجند مستقر هستند و شمال شهر در مهرشهر بیمارستانی وجود دارد که باید با کمک وزارت بهداشت به سرانجام برسد. وی همچنین تکمیل بیمارستانهای شهرستان زیرکوه و آتشدست نهبندان را از وزیر بهداشت خواستار شد.

تختهای بیمارستانی استان به هزار و ۲۰۸ تخت افزایش یافت
رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت: تعداد تختهای بیمارستانی فعال در استان از سال ۹۲ تا امسال از ۷۵۵ به هزار و ۲۰۸ تخت رسید و هنوز هم در حال افزایش است. دهقانی افزود: افزایش تختهای بیمارستانی و آی سی یو در این بحران کرونا به داد مردم رسید. وی گفت: ۲ اورژنس هوایی در بیرجند و طبس داریم که به دلیل مشکلات پهنه وسیعی را پوشش میدهند، همچنین ۷۹ پایگاه اورژانس داریم که در وسعت زیاد استان در حال خدمترسانی هستند. وی بیان کرد: تنها شهرستانی که ساختمان مناسبی برای بیمارستان نداریم زیرکوه است که اکنون در درمانگاه و با سه نفر متخصص خدمات ارائه میشود این شهرستان ۴۲ هزار نفر جمعیت دارد امیدواریم بیمارستان شهرستان مرزی زیرکوه ساخته شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: علاوه بر پروژههای افتتاحی امروز، ۶۰ پروژه عمرانی با ۴۳ هزار متر مربع در دست اجرا داریم که بسیاری از این پروژه ها تا پایان دولت قابلیت بهرهبرداری را دارد. وی با بیان اینکه ۱۲ مرکز جامع خدمت سلامت استان خدمات شبانهروزی ارائه میدهند یادآور شد: اعتبارات استانی با کمک استاندار و رییس سازمان برنامه و بودجه ۶۵ درصد افزایش یافته است همچنین آزمایشگاه ویروسشناسی استان به سرعت راهاندازی شد که کمک خوبی برای مهار کرونا داشت. وی ضمن قدردانی از تمهیدات استاندار برای مهار موج سوم کرونا در ستاد استانی گفت: با این تمهیدات موج سوم کرونا در استان شکسته شد که جای قدردانی از تمامی دست اندرکاران را دارد.

اجرای ۱۲ طرح ساخت و ارتقاء ماشین آلات در کارخانه کویرتایر

کاوش- بیش از ۱۲ طرح ساخت و ارتقاء ماشین آلات با هدف خودکفایی در تولید تجهیزات در کارخانه کویرتایر بیرجند اجرا شده است. مدیرعامل شرکت کویرتایر در بازدید مدیرکل ماشین سازی وزارت صمت از این کارخانه گفت: این واحد صنعتی به عنوان اولین سازنده پرس پخت تایر در کشور است که تاکنون با ساخت ۱۰ پرس پخت تایر بیش از یک میلیون دلار در این بخش صرفه جویی ارزی داشته است. زینلی افزود: طراحی و ساخت ۳۱ سایز تایردراداره تکنولوژی و تحقیقات این کارخانه را از دیگر اقدامات ارزشمند و ماندگار برشمرد و افزود: خرید دانش فنی هر سایز بیش از ۱۰۰ هزار دلار است که با طراحی آن در کارخانه ۳ میلیون و صد هزار دلارصرفه جویی ارزی شد. سیدمحمدمهدی هادوی، مدیرکل ماشین سازی وزارت صمت هم در این بازدید با اشاره به پیشرفتهای کارخانه کویر تایر گفت: این واحد صنعتی با تلفیق تحقیق و نوآوری و شناخت فرآیندها توانسته چه در بحث کیفیت چه از لحاظ مرغوبیت و چه از لحاظ قیمت تمام شده و همچنین تحویل به موقع و خدمات پس از فروش در سطح قابل قبولی قرار دارد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در بیرجند

صداوسیما- رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده در بیرجند خبر داد.سرهنگ شاهوردی گفت: در راستای تأمین امنیت اجتماعی و روانی و مطالبات شهروندان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده در بیرجند به مرحله اجرا درآمد. وی گفت: در پاکسازی این محلهها ۴ نفر خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند و در بازرسی از آنان و پاکسازی محل ۳۰۰ گرم انواع مواد مخدر صنعتی و ۵۰ گرم حشیش به همراه ۱۵۷ میلیون ریال وجه نقد که حاصل از فروش مواد مخدر بوده را کشف کردند.

رشد ۴۰ درصدی منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران در خراسان جنوبی

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان گفت: منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران از ابتدای امسال بیش از ۴۰ درصد در استان رشد داشته است. خزاعی اظهارکرد: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد۴ درصد در حوزه های اشتغال، کارآفرینی، معیشت، ازدواج، درمان و حمایت از مددجویان سازمان های حمایتی مردم نهاد از خدمات اصلی بانک است.

هشدار مدیریت بحران درباره سرمای شدید در خراسان جنوبی

ایرنا – مدیرکل مدیریت بحران استانداری نسبت به وقوع سرمای شدید و یخبندان برای امروز هشدار داد. میرجلیلی افزود: این سرما و یخبندان مضاعف بر سرمای هوا در چند روز گذشته خواهد بود. وی تاکید کرد: کشاورزان، دامداران، گلخانه داران، زنبورداران و مرغداران نسبت به تامین سوخت کافی در این مدت اقدام کنند. رییس گروه پیش بینی و پیش آگاهیهای جوی اداره کل هواشناسی استان هم گفت: صبح دیروز کمینه دما به جز در شهرستانهای نهبندان و طبس به چند درجه زیر صفر رسید و این وضعیت ادامه دارد. نخعی اظهار کرد: سرما و یخبندان تا پنجشنبه ادامه خواهند داشت.

پیشرفت ۱۶ درصدی پروژه احداث راه آهن بیرجند به یونسی

تسنیم- مدیرکل راه و شهرسازیاستان با بیان اینکه طول این پروژه راه آهن از بیرجند تا ایستگاه یونسی ۲۷۰ کیلومتر است گفت: تاکنون اجرای این پروژه ۱۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. داعی به منظور بررسی عملیات اجرایی و آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی و شتاب دهی بیشتر از قطعه ۱۶ پروژه راه آهن بیرجند-یونسی بازدید کرد. وی بیان کرد: این مسیر مورد پیمان شرکت ویسا است که طول آن ۳۲ کیلومتر بوده وبا پیشرفت فیزیکی ۱۶ درصد در دست اجرا است. در این بازدید فرماندار نهبندان، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی، پیمانکار و مشاورین پروژهها حضور داشتند.

فوت ۲ نفر و شناسایی ۱۶ مبتلای جدید

صداوسیما- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تا روز گذشته ۳۱هزار و ۸۶۰تست ۱۱۸ بیمار کرونایی روی تختهای بیمارستانهای استان کرونا گرفته شده که منجر به شناسایی ۱۳هزار و ۸۴۲بیمار شده است.دکتر مهدی زاده افزود: روز گذشته هم ۳۸تست کرونا انجام شد که جمعا ۱۶بیمار کرونا مثبت شامل ۷بستری و ۹سرپایی شناسایی شدند. وی گفت: متاسفانه در ۲۴ساعت گذشته ۲ مورد فوت جدید ناشی از کرونا در استان رخ داد که به این ترتیب مجموع موارد فوت ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۶۶۵نفر رسید.

رعایت پروتکلهای بهداشتی در شهرستان خوسف به ۹۰ درصد رسید

ایرنا – فرماندار خوسف گفت: میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در این شهرستان با همراهی اصناف، کارکنان دستگاههای اجرایی و مردم از ۴۷ درصد در مهر به ۹۰ درصد در آذر ماه افزایش پیدا کرده است. آخوندی افزود: آبان امسال بیشترین میزان شیوع و فوت مبتلایان به کرونا را در شهرستان خوسف داشتیم و در این ماه ۱۲۴ بیمار شناسایی شدند و ۱۲ نفر فوت کردند. وی گفت: از ابتدای همهگیری ویروس کرونا در کشور تا پایان آبان ماه ۱۷ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان خوسف جان خود را از دست دادند که از این تعداد فقط ۱۲ نفر معادل ۶۰ درصد فوتشدگان در آبان امسال بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


امین جم – از پنجشنبه هفته پیش و با شروع تبلیغات نامزد های انتخابات مجلس

بیشتر

نسرین کاری- برای اولین بار در تاریخ اسکواش خراسان جنوبی ۴ بازیکن نوجوان به نام

بیشتر

مهدی آبادی – تکرار حوادث و خسارت‌های مکرر، تبدیل به یکی از معمولی‌ترین موضوعات در کشور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت