راه اندازی مرکز پاسخگویی شبانه روزی به مطالبات سرمایه گذاران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از ایجاد زیرساخت های لازم برای پاسخگویی شبانه روزی و ۲۴ ساعته به مطالبات سرمایه گذاران خبر داد. عابدی با اعلام این خبر در جلسته ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خاطرنشان کرد: با راه اندازی مرکز فوریت های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح های سرمایه گذاری در استان ، پاسخگویی به مشکلات سرمایه گذاران ۲۴ ساعته می شود. وی تصریح نمود: با توجه به شرایط حساس کنونی و تأکید دولت بر تحقق شعار سال، جهش تولید، وزارت صنعت، معدن و تجارت استان، برای راه اندازی سامانه ای جهت بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی اقدام نموده است.معاون استاندار اظهار کرد: کلیه متقاضیان سرمایه گذاری که در روند اجرای طرح تولیدی خود با مانعی مواجه شده اند یا سرمایه گذارانی که از گذشته مشغول فعالیت می باشند و در ادامه راه به مشکلی برخورده اند، می توانند از ظرفیت این سامانه برای رفع آن اقدام نمایند.وی ادامه داد: کلیه فعالان حوزه های صنعتی، معدنی و کشاورزی می توانند از این ظرفیت بهره برداری کنند. عابدی با تأکید بر این که هدف از راه اندازی این سامانه، پاسخگویی در لحظه به سرمایه گذاران است متذکر شد: دستگاه های اجرایی مکلفند به محض بارگزاری مشکل و مسئله ای از سوی سرمایه گذاران، آن را پیگیری نمایند. به گفته وی؛ کارشناس خبره و زبده دستگاه های اجرایی برای فعالیت در این سامانه به دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سازمان صنعت، معدن و تجارت معرفی می شوند. معاون استاندار اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل های ابلاغی، وزارت صنعت، معدن و تجارت تا دو هفته آینده با جمع آوری اطلاعات لازم از کلیه استان ها، سامانه را بارگزاری خواهد کرد. عابدی گفت: تا زمان راه اندازی کامل این سامانه، سرمایه گذاران و متقاضیان فعالیت در حوزه تولید می توانند با مراجعه حضوری به ساختمان شماره ۲ سازمان صنعت، معدن و تجارت مشکلات خود را از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید پیگیری نمایند.

شاخص ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی دو برابر میانگین کشوری است
دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم شد و گفت: شاخص ابتلا به کرونا در استان دو برابر میانگین کشوری است. به گزارش مهر، غلامرضا شریف زاده با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: تا کنون ۱۷ هزار و ۹۰۷ آزمایش در استان انجام شده است که نتیجه ۴ هزار و ۷۸۶ آزمایش مثبت بوده است. وی با بیان اینکه میزان ورود تجمعی خراسان جنوبی به ۵۶۱ در ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته است، گفت: شاخص کشوری ورود تجمعی ۶۲۴ در ۱۰۰ هزار نفر بوده که با شاخص استانی فاصله چندانی ندارد.
دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: بیرجند با ۷۳۱ در ۱۰۰ هزار بیشترین میزان ورود تجمعی در استان را به خود اختصاص داده و بشرویه در جایگاه دوم قرار دارد. وی اظهار کرد: شاخص کشوری موارد جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته ۴.۶ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بوده که این شاخص در خراسان جنوبی ۹.۹ در ۱۰۰ هزار نفر یعنی بیش از دو برابر میزان کشوری است. شریف زاده با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در استان بیان کرد: از شهروندان خواستاریم در رعایت پروتکل های بهداشتی همتی ویژه داشته باشند و از جابه جایی های غیر ضرور پرهیز کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان: توسعه خدمات الکترونیک با حذف ثبت نام کداقتصادی
مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی درخصوص روان سازی و تسهیل فضای کسب و کار و ایجاد پنجره واحد شروع کسب و کار گفت: برابر دستورالعملهای ابلاغی، جهت تسهیل فضای کسب و کار اشخاص حقوقی و همچنین توسعه خدمات الکترونیک به مؤدیان محترم مالیاتی، شناسه ملی به عنوان شماره اقتصادی تلقی شده و بنگاه های اقتصادی جهت اخذ مجوزهای لازم برای شروع کسب و کار، نیازی به شماره اقتصادی ندارند.جعفر احسانی مهر افزود: در حال حاضر اشخاص حقیقی به محض اخذ مجوز یا پروانه کسب و کار از اصناف و اتحادیه ها و همچنین اشخاص حقوقی و بنگاه های اقتصادی به محض ثبت در اداره ثبت شرکت ها، در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور نیز ثبت نام شده و مؤدی مالیاتی تلقی می شوند و اطلاعات هویتی آنها، به صورت برخط یا غیر برخط، به سازمان امور مالیاتی کشور منتقل شده و همچنین، شماره ملی اشخاص حقیقی و شناسه ملی اشخاص حقوقی به عنوان شماره اقتصادی جهت آغاز کسب و کار قلمداد می گردد. همچنین مؤدیان مالیاتی در صورت مشمول بودن در نظام مالیات بر ارزش افزوده نیز ثبت نام شده و نیازی به دریافت گواهینامه ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده نمی باشد.

کشاورزان خراسان جنوبی نگران تامین کود شیمیایی نباشند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۸ هزار و ۳۰۰ تن انواع کود شیمیایی در استان توزیع شده است گفت: در حال حاضر کود شیمیایی به اندازه کافی موجود است و کشاورزان نگران نباشند. به گزارش تسنیم، غلامرضا قوسی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ کارگزار در تامین کود مورد نیاز کشاورزان در سطح استان فعالیت دارند گفت: ۸ هزارو ۳۰۰ تن انواع کود شیمیایی با شروع فصل کشت پاییز در استان توزیع شده است. وی با بیان اینکه این کودها از نوع پتاس و فسفات است که در سومین مرحله توزیع برای اراضی گندم، جو و کلزا استفاده میشود افزود: کشاورزان میتوانند برای دریافت تامین نهادههای کشاورزی به کارگزاران مراجعه کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: کشاورزان در صورت نبود کود در کارگزار میتوانند به شرکت خدمات حمایت محصولات کشاورزی استان مراجعه کرده و حواله کود مورد نیاز خود را تهیه کنند. قوسی اظهار کرد: کود اوره به دلیل اینکه تولید داخل کشور است قیمت آن با سال گذشته تغییری نکرده و کیسه ۵۰کیلویی با ۵۴ هزار و ۵۶۲ هزار تومان عرضه میشود. وی بیان کرد: کود سولفات پتاسیوم با ۵۴۴ هزار و ۲۵۰ تومان، دی آمونیوم فسفات با ۴۹۶ هزار و ۵۰۰ تومان و کلر پتاسیم با ۵۰۰ هزار تومان عرضه میشود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: در تامین نهادههای کشاورزی به وژه کود هیچ مشکلی در استان نداریم.

پرداخت ۱۴۶ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان جنوبی

۱۴۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات در نیمه نخست امسال برای اجرای طرحهای مختلف سرمایهگذاری و تولیدی به استان پرداخت شد. مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایهگذاری استانداری گفت: این تسهیلات از محل منابع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه برای اجرای ۹۰ طرح اختصاص یافته است. اکبری راد افزود: این تسهیلات برای اجرا و تکمیل ۱۸ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد به بالا، ۷۲ طرح کشاورزی و یک طرح میراث فرهنگی پرداخت شده است. وی گفت: با اجرای این طرحها برای هزار و ۱۲۸ نفر شغل ایجاد میشود.

گلایه نمایندگان مردم خراسان جنوبی از تغییر استاندار

رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس از تغییر استاندار این استان از سوی وزارت کشور بدون اطلاع نمایندگان، گلایه کرد. رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس در گفتگو با برنامه رادیویی ، گفت: مسئولان وزارت کشور برای تغییر استاندار ، هیچ کدام از ۴ نماینده مردم خراسان جنوبی را مطلع نکردند و ما از منابع غیر رسمی متوجه این تغییر و تحول شدیم. خسروی اسفزار افزود: هنگامی که بار اول تصمیم بر جابجایی استاندار خراسان جنوبی گرفته شد ما با وزارت کشور و معاون پارلمانی رئیس جمهور تماس گرفتیم و ادله خود را برای ادامه فعالیت آقای معتمدیان ارائه دادیم و آنها خیال ما را راحت کردند که موضوع جابجایی منتفی است.وی گفت: اما این بار وزارت کشور بدون اطلاع دادن به نمایندگان خراسان جنوبی و بدون هیچ مشورتی با ما ، این جابجایی و تغییر استاندار را مصوب و اجرایی کرد. وی افزود: به طور حتم در این یک سال باقی مانده از دولت کنونی، فرصت استاندار ما پس از عزیمت به خراسان رضوی نیز ، تنها صرف آشنایی با مسئولان این استان خواهد شد. خسروی اسفزار گفت: وزارت کشور در خصوص انتخاب فرد جدید نیز برای سمت استاندار خراسان جنوبی با مجمع نمایندگان خراسان جنوبی هیچ مشورتی انجام نداده است.

گازرسانی به فاز دوم کارخانه کاشی فرزاد اجرا شد

سید محمود هاشمی، مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: عملیات برش خط فولادی ۱۶ اینچ بیرجند به خوسف، نصب سه راهی و اخذ انشعاب جهت ایستگاه کاشی فرزاد از محل خط ۱۶ اینچ با موفقیت اجرا شد.

شناسایی ۱۵۷ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در خراسان جنوبی

صداوسیما- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ۲۱۴ آزمایش انجام شده در ۲۴ ساعت گذشته در استان ۱۵۷ مورد جدید کووید ۱۹ شناسایی شدند.دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۶۱ مورد مربوط به شهرستان بیرجند، ۲۸ مورد قاین، ۱۶ مورد زیرکوه، ۱۲ مورد درمیان، ۱۰ مورد سرایان، طبس، بشرویه و خوسف هرکدام ۸ نفر، ۵ مورد سربیشه و یک مورد مربوط به شهرستان فردوس است. وی با اشاره به ثبت ۷ مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته، افزود: آمار جان باختگان بیماری کرونا در استان به ۲۱۶ نفر رسید.

۲ طرح عمرانی پلیس در خراسان جنوبی به بهرهبرداری رسید

ایرنا – ۲ طرح عمرانی با اعتبار بیش از ۵۲ میلیارد ریال همزمان با هفته نیروی انتظامی در شهرستانهای بیرجند و طبس افتتاح شد. ساختمان پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان طبس و ۲ واحد مسکونی سازمانی در شهرستان بیرجند روز دوشنبه با حضور فرمانده انتظامی استان و جمعی از مسئولان به بهرهبرداری رسید. این آیین به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان با سایر استانهای کشور برگزار و ضمن افتتاح طرحهای عمرانی از چند خیر امنیتساز نیز تقدیر شد.

خوش خبر ، سرپرست استانداری خراسان جنوبی شد

مدیر کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی گفت: بر اساس حکم وزیر کشور، ناصر خوش خبر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به عنوان سرپرست جدید استانداری خراسان جنوبی منصوب شد. محبی با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: وزیر کشور طی حکمی ناصر خوش خبر را با حفظ سمت در این مسئولیت منصوب نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


امین جم – از پنجشنبه هفته پیش و با شروع تبلیغات نامزد های انتخابات مجلس

بیشتر

نسرین کاری- برای اولین بار در تاریخ اسکواش خراسان جنوبی ۴ بازیکن نوجوان به نام

بیشتر

مهدی آبادی – تکرار حوادث و خسارت‌های مکرر، تبدیل به یکی از معمولی‌ترین موضوعات در کشور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت