بسته موفقیت

چرا امروز و فردا می‌کنیم

نمی‌دانیم چه کاری باید انجام شود،نمی‌دانیم چگونه انجامش دهیم نمی‌خواهیم کاری را انجام دهیم. برایمان مهم نیست انجام شود یا نه. چطور با بحران در خانواده کنار بیاییم؟ رفع اشکال مبحثی دروس عمومی و اختصاصی. برایمان مهم نیست چه زمانی انجام شود. حوصه و انگیزه‌ی انجامش را نداریم. عادت کرده‌ایم تا آخرین زمان ممکن صبر کنیم. باورمان این است که تحت فشار بهتر کار می‌کنیم. فکر می‌کنیم در آخرین دقایق فرصت باقیمانده هم می‌توانیم انجامش دهیم. می‌دانیم چگونه شروع کنیم یا مقدماتش را بلد نیستیم. اصلا فراموش می‌کنیم کاری را باید انجام دهیم. بیماری یا ناخوشی را بهانه می‌کنیممنتظریم تا زمان مناسبش برسد.

آرامش در خانه‌های پر نور

دکتر روانپزشک در گفتگو درباره ی زندگی در خانه ‌های تنگ و تاریک اظهار می‌ کند: گاهی زندگی در چنین خانه ‌هایی فرد را پرخاشگر و به انجام جرایم خشن ترغیب می ‌کند. همیشه مضرات زندگی در خانه‌ های کوچک و بی نور به اندازه ی روی آوردن به بزهکاری بزرگ نیست و در برخی موارد به پایین آمدن آستانه تحمل افراد و مشاجره‌ های خانوادگی می ‌انجامد.در همین زمینه دکتر عارفه مبشر، روانپزشک به ایسنا می ‌گوید: هرچه خانه‌ ها کوچک ‌تر و تاریک تر باشند، تنش‌ های خانوادگی نیز افزایش می ‌یابد و موجب تاثیر استرس‌ های محیطی بر روابط خانوادگی می ‌شود.
به گفته ی این متخصص خانه‌ هایی که در گذشته وجود داشتند دارای فضای بزرگ ‌تر، حیاط، باغچه، حوض و معماری زیبا و دلنشین بودند و از شیشه‌ های رنگی و نور در خانه‌ های قدیمی بسیار استفاده می ‌شد اما در زندگی آپارتمانی کنونی، خانه‌ ها کوچک و تاریک شده‌ اند و سر و صدای خیابان‌ های اطراف وارد خانه می ‌شود که این عوامل استرس ‌زای زندگی آپارتمانی موجب تنش میان خانواده می ‌شود.مبشر تصریح کرد: نور نقش بسیار مهمی در آرامش افراد دارد و در زندگی آپارتمانی این نعمت تا حدود زیادی گرفته شده است.
این روانپزشک اظهار کرد: کوچک شدن خانه‌ های امروزی در ایجاد تنش در خانواده بسیار موثر است. زمانی که خانه کوچک باشد کودک نمی ‌تواند انرژی خود را تخلیه کند و دچار افسردگی یا لجبازی می ‌شود که تنش در کودک به مادر و دیگر اعضای خانواده نیز منتقل می‌ شود.

نگاهی به راه های افزایش اعتماد به نفس

بیشتر مردم دارای توانایی ها و قابلیت های درخور تحسین و شایسته یی هستند، اما به دلیل خودانگاره یی که از خود دارند، نمی توانند توانایی های خود را ببینند. اعتماد به نفس هر فرد بر روی کیفیت زندگی او تاثیر بسزایی دارد و چگونگی احساس هر فرد نسبت به خودش بر روی نحوه زندگی اش اثر می گذارد.
افردی که احساس می کنند از نظر دیگران دوست داشتنی و دل نشین هستند، قطعاً روابط اجتماعی بهتری دارند، همچنین دوستان و خانواده آنها در مواقع نیاز از کمک و حمایت آنها بهره مند می شوند. آنهایی که معتقدند می توانند مشکلات را از سر راه بردارند و اهداف شان را تحقق بخشند، مسلماً در زندگی موفق تر هستند. اکنون رهنمودهایی برای بهبود اعتماد به نفس ارائه می شود.
از تفکرات منفی درباره خود بپرهیزید؛ اگر عادت دارید دائم بر روی کمبودها و نقاط ضعف خود تاکید کنید، این عادت را کنار بگذارید و به جنبه های مثبت خود (که بسیار زیاد هم هست) فکر کنید. هنگامی که بیش از حد از خود انتقاد می کنید، درباره یک نکته یا حرکت یا رفتار مثبتی هم که داشته اید فکر و برای خود بازگو کنید. هر روز ۳ کار یا رفتاری که انجام داده اید و موجب رضایت و شادی تان شده است را بر روی کاغذ بنویسید. هدف تان انجام کار باشد نه انجام کامل و بی نقص آن؛ همچنین گاهی بعضی از افراد به حد کمال رسیدن را مانعی برای زندگی خود می کنند و در نتیجه تا به آن حد مطلوب نرسند کاری انجام نمی دهند و در واقع زندگی خود را متوقف می کنند (مانند کسی که می گوید تا ۵ کیلو از وزنم کم نکنم از خانه بیرون نمی روم) در صورتی که باید نقاط مثبت را دید و کار را انجام داد و از آن لذت برد.همیشه به خود بگویید که هرکسی ممکن است اشتباه کند و از اشتباه کردن نهراسید، اشتباه بخشی از یادگیری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


امین جم – از پنجشنبه هفته پیش و با شروع تبلیغات نامزد های انتخابات مجلس

بیشتر

نسرین کاری- برای اولین بار در تاریخ اسکواش خراسان جنوبی ۴ بازیکن نوجوان به نام

بیشتر

مهدی آبادی – تکرار حوادث و خسارت‌های مکرر، تبدیل به یکی از معمولی‌ترین موضوعات در کشور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت